Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Problémy se spolehlivostí airbagů Takata samozřejmě dopadají na výrobce aut, protože ti se musí postarat o to, aby se všechny postižené vozy dostaly do servisů ke kontrole a případné výměně dílů. Nejvíce se to dotkne Hondy, která musí do servisu poslat dalších 21 milionů aut po celém světě.

Nedávno jsme informovali o tom, že do servisů musí dalších 35 milionů aut s vadnými airbagy Takata. Dohromady tak svolávací akce dosahuje téměř na 70 milionů aut. Smutnou skutečností je, že úlomky z explodujících jednotek airbagů usmrtily minimálně 13 lidí a stovku dalších zranily.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Jednotkám airbagů Takata vadí vlhkost a kolísání teplot. Výrobci se prozatím snaží svolat především auta z oblastí s vyšší vlhkostí a pak se postupně zaměří na další. Předpokládá se, že celý proces hledání postižených aut bude trvat několik let.

Honda ještě nezná přesné číslo, kolik vozů má vadný modul airbagu Takata, ale dočasný odhad hovoří o celkovém počtu 51 milionů aut. Byla to také dopravní nehoda vozu Honda, která stála za celosvětovou medializací celého problému a poukázala, že i drobný ťukanec může být s vadným airbagem smrtelný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků