Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Problémy se spolehlivostí airbagů Takata samozřejmě dopadají na výrobce aut, protože ti se musí postarat o to, aby se všechny postižené vozy dostaly do servisů ke kontrole a případné výměně dílů. Nejvíce se to dotkne Hondy, která musí do servisu poslat dalších 21 milionů aut po celém světě.

Nedávno jsme informovali o tom, že do servisů musí dalších 35 milionů aut s vadnými airbagy Takata. Dohromady tak svolávací akce dosahuje téměř na 70 milionů aut. Smutnou skutečností je, že úlomky z explodujících jednotek airbagů usmrtily minimálně 13 lidí a stovku dalších zranily.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Jednotkám airbagů Takata vadí vlhkost a kolísání teplot. Výrobci se prozatím snaží svolat především auta z oblastí s vyšší vlhkostí a pak se postupně zaměří na další. Předpokládá se, že celý proces hledání postižených aut bude trvat několik let.

Honda ještě nezná přesné číslo, kolik vozů má vadný modul airbagu Takata, ale dočasný odhad hovoří o celkovém počtu 51 milionů aut. Byla to také dopravní nehoda vozu Honda, která stála za celosvětovou medializací celého problému a poukázala, že i drobný ťukanec může být s vadným airbagem smrtelný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků