Honda konečně odhalila kompletní technické detaily nového NSX

Novou generaci Hondy NSX jsme si mohli prohlédnout několikrát jako koncept a několikrát se už také vůz stihl představit ve své sériové podobě, o přesných technických údajích se ale dosud pouze spekulovalo. Nicméně tomu je konec, protože Honda dnes odhalila vše podstatné.

Honda NSX: japonské Ferrari

Honda NSX: japonské Ferrari

Jak bylo řečeno dříve, pohonné ústrojí je poměrně složité, protože dává dohromady hned čtyři motory. Základem je dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec, který z objemu 3,5 litru dává 373 kW (507 koní při 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./min). Ten pohání zadní nápravu, přičemž mu v tom pomáhá první elektromotor, který disponuje parametry 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ještě devítistupňový dvouspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Jenže to je teprve polovina celého ústrojí. Vpředu jsou ještě další dva elektromotory, kdy se každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná se o takzvanou Twin Motor Unit (TMU), která pomáhá s brzděním a samozřejmě také s akcelerací. Při akceleraci její pomoc končí na rychlosti 200 km/h. Přední elektromotory suplují také aktivní diferenciál, takže pomáhají se zatáčením. Tuto svou funkci vykonávají při všech rychlostech. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoliv coby základ vozu slouží hliníkové slitiny a karoserie obsahuje karbonové panely, výsledná hmotnost automobilu dosahuje na 1725 kilogramů (rozložení je 42/58 %). Zrychlení z nuly na 100 km/h má být otázkou přibližně tří sekund a maximální rychlost činí 307 km/h.

Acura NSX se představí také jako Type R. Budeme ale muset chvíli počkat

Acura NSX se představí také jako Type R. Budeme ale muset chvíli počkat

Nutno podotknout, že se nové NSX zatím představilo pod značkou Acura, tedy ve verzi určené pro Ameriku. Uvidíme, zda se evropská varianta nakonec nebude ještě výkonově lišit. Celkově japonský supersport měří na délku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku měří 1214 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků