Honda konečně odhalila kompletní technické detaily nového NSX

Honda konečně odhalila kompletní technické detaily nového NSX

Novou generaci Hondy NSX jsme si mohli prohlédnout několikrát jako koncept a několikrát se už také vůz stihl představit ve své sériové podobě, o přesných technických údajích se ale dosud pouze spekulovalo. Nicméně tomu je konec, protože Honda dnes odhalila vše podstatné.

Retro | Sportovní auta | Honda

Honda NSX: japonské Ferrari

Jak bylo řečeno dříve, pohonné ústrojí je poměrně složité, protože dává dohromady hned čtyři motory. Základem je dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec, který z objemu 3,5 litru dává 373 kW (507 koní při 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./min). Ten pohání zadní nápravu, přičemž mu v tom pomáhá první elektromotor, který disponuje parametry 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ještě devítistupňový dvouspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Video | Autosalony | Sportovní auta | Hybridy | Honda

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Jenže to je teprve polovina celého ústrojí. Vpředu jsou ještě další dva elektromotory, kdy se každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná se o takzvanou Twin Motor Unit (TMU), která pomáhá s brzděním a samozřejmě také s akcelerací. Při akceleraci její pomoc končí na rychlosti 200 km/h. Přední elektromotory suplují také aktivní diferenciál, takže pomáhají se zatáčením. Tuto svou funkci vykonávají při všech rychlostech. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoliv coby základ vozu slouží hliníkové slitiny a karoserie obsahuje karbonové panely, výsledná hmotnost automobilu dosahuje na 1725 kilogramů (rozložení je 42/58 %). Zrychlení z nuly na 100 km/h má být otázkou přibližně tří sekund a maximální rychlost činí 307 km/h.

Sportovní auta | Byznys | Hybridy | Honda

Acura NSX se představí také jako Type R. Budeme ale muset chvíli počkat

Nutno podotknout, že se nové NSX zatím představilo pod značkou Acura, tedy ve verzi určené pro Ameriku. Uvidíme, zda se evropská varianta nakonec nebude ještě výkonově lišit. Celkově japonský supersport měří na délku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku měří 1214 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků