Honda Jazz Hybrid: malý hybrid v detailech

Nejmenší z hybridních Hond, Jazzy Hybrid, byla v Paříži oficiálně představena se vším všudy. Pojďme si tedy napotřetí říci vše podstatné.

Upřimně řečeno nemáme příliš v lásce jakékoli formy postupného odhalování čehokoli. Informace o jediném voze se pak postupně objeví v několika různých článcích, které je obtížně smysluplně provázat. Pokud pak s jistým časovým odstupem narazíte na některý z těch starších, nedozvíte se vše. Bohužel právě Honda zvolila tu nejhorší možnou cestu při odhalování evropské verze Jazzu Hybrid, který nejprve odhalila trochu, pak trochu více a nakonec úplně, pokaždé navíc přidala další nové snímky. A my jsme vám při každé z těchto příležitostí nabídnuli článek shrnující vše v tu chvíli známé. Nyní jsme tu tedy snad napotřetí a naposledy se všemi informacemi, které vás o zřejmě nejmenším hybridu na současném trhu mohou zajímat.

Honda pochopitelně očekává velký zájem o tento stroj, který se na většině světových trhů bude prodávat pod tradičním označením Fit. Jak jsme předpokládali, nejmenší ze současných hybridů Honda skrývá pod konvenčně střiženou karoserií stejnou pohonnou jednotku IMA jako větší Insight, kombinující zážehový čtyřválec s objemem 1,3 l a elektromotor o výkonu 10 kW. Díky tomu lze během jízdy vybírat mezi benzínovým kombinovaným a čistě elektrickým pohonem. V modelu Jazz Hybrid se skrývají hlavní součásti soustavy IMA pod podlahou zavazadlového prostoru, který ve svém základním uspořádání přesto posádce nabízí solidní objem 300 litrů.

Zachován zůstal i systém snadného sklápění zadních sedadel Magic SEATO umožňující zvětšit prostor pro zavazadla až na 831 litrů. Honda slibuje, že její Jazz Hybrid vykáže v evropském kombinovaném cyklu průměrnou spotřebu benzínu ve výši 4,4 l/100 km, což je stejná hodnota jako u Insightu. Pro zajímavost, Civic Hybrid se vyznačuje průměrem 4,6 l/100 km a sportovně střižený CR-Z s uspořádáním sedadel 2+2 se může pochlubit hodnotou 5,0 l/100 km. Honda Jazz Hybrid vyprodukuje v průměru 104 gramů CO2 na kilogram jízdy, což je o 3 g/km více než u Insightu a továrna tento rozdíl vysvětluje „vyšší, praktičtější stavbou“ Jazzu.

Na první pohled se Hybrid od standardní Jazzu odlišuje pouze minimálně, všimneme si především nové masky chladiče, předních světlometů, zadních svítilen s čirými kryty, chromovaného lištování a signifikantního zeleného lakování Lime Green. Na palubě najdeme poněkud monotónní palubní desku s modře podsvícenými přístroji, připlatit si bude možno za vestavěnou navigaci, Bluetooth nebo zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech. Hybridní model Jazz Hybrid se začne v Evropě prodávat na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Honda Jazz Hybrid
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků