Honda Insight Sports Modulo: eko sporťák?

Detroit je pomalu minulostí, začíná autosalon v Tokiu. Tam Honda představí trojici svých studií, mezi nimi i sportovněji laděný Insight.

Nesporně nejzajímavější z tokijských novinek Hondy bude právě koncept Insight Sports Modulo, který evidentně těží ze zájmu veřejnosti o sériové provedení Insightu poslední generace. Shodou okolností jsme vám jej teprve minulý týden představili v našem redakčním testu, kde se neukázal být nikterak nezáživným vozem. Přesto, nebo vlastně možná i právě proto se Honda rozhodla jeho možnosti v tomto směru zdůraznit.

Insight Sports Modulo byl vyvinut v rámci firemní strategie Exciting Eco, jež by měla veřejnost přesvědčit o tom, že ekologicky pojaté vozidlo nemusí být nudné. Vůz dostal především nový nárazník, který má podobně jako upravená maska zaslepenu většinu otvorů pro přívod vzduchu, navíc přidává náznak zadního difuzoru v novém hranatém nárazníku a vnější osvětlení kompletně složené ze soustav LED. Kola mají pozoruhodný asymetrický vzhled a při bočním pohledu je opticky propojují výrazné prahové spoilery. Zadní světlomety nyní kryje čirý, mírně kouřový plast namísto červeného.

Studie Insight Sports Modulo působí ale ve výsledku spíše jako kreace nějakého pokoutného tunera, díky čemuž se ovšem do na tokisjký autosalon, tradičně plný všemožných tuningových novinek, více než hodí. O technických změnách pod kapotou Insightu zatím nic nevíme, možná se tedy jako drsný sporťák bude jen tvářit. Honda ale slibuje další doplnění informací, a tak nad tímto výtvorem zatím nelamme hůl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Freed, druhá z avizovaných studií, působí podstatně výraznějším dojmem, ačkoli ani v tomto případě konstruktéři Hondy příliš kreativity nepředvedli. Jedná se o kompaktní MPV s purpurovým lakováním karosérie a řadou okrasných grafik. Vyznačuje se i ornamenty vyrytými v kovových doplňcích, ale také červenofialovými proužky na jinak konvenčních litých kolech a velmi pečlivě zapracovanými předními mlhovkami. Posádku uvnitř čtyřdvéřové karosérie očekává komfortní interiér se sedadly čalouněnými bílou kůží a zdůrazněným, opět purpurovým stehováním. Černobílé kombinaci nelze upřít jistou dávku elegance, kterou jistě ocení řada z dámské části publika.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Insight Sports Modulo

Spíše na mladší zákazníky je zaměřena třetí studie s prostým titulem Honda Life. Díky svému žluto oranžovému lakování vypadá spíše jako poněkud veselejší taxík, který se vyznačuje řadou jednoduchých grafik, a to i na střeše nebo kolech. Hranatá karosérie je osazena interiérem v kombinaci černé a žluté barvy a posádku má potěšit přítomností řady modrých osvětlovacích jednotek. Za vznikem všech tří studií stojí tovární divize Honda Access Corporation, jež se zaměřuje na vývoj a výrobu příslušenství pro vozy Honda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Life
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Freed
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků