Honda Insight pro Evropu představena

Automobilka Honda právě představila evropské provedení svého hybridu Insight. Uspěje s ním i na starém kontinentu?

Honda Insight debutovala na letošním autosalonu v Detroitu, ale zde vystavený vůz byl v provedení, v němž se bude nabízet v USA. My vám však nyní představíme Insight ve verzi, s níž se za nedlouho budeme setkávat na našich silnicích. Její hlavní předností bude jistě spotřeba, která má v kombinovaném jízdním režimu představovat 4,4 l/100 km. Nezávislé testy však pochopitelně dosud neproběhly.

Evropa bude pro Insight velmi významným trhem, i z tohoto důvodu jej proto Honda koncipovala jako populární pětidvéřový liftback.  „Důvodem pro pětidvéřovou koncepci byla snaha o to, aby se nový vůz prosadil v Evropě,“ vysvětlil Yasunari Seki, vedoucí tohoto projektu. „Amerika jakožto největší trh po nás žádala sedan s odděleným zavazadelníkem, přesto jsme se rozhodli pro hatchback, který bude lépe konkurovat podobným vozům prodávaným v Evropě.“ Tento velkorysý ústupek požadavkům Evropanů však může mít i podstatně prozaičtější důvody: splývavá záď jeví lepší aerodynamické parametry, zásadní pro snížení spotřeby, tato koncepce navíc snadněji uloží části komplikovaného hybridního systému a uživatel snáze přimhouří oko nad vyšší polohou dna zavazadlového prostoru. 

Evropský Insight navíc adoptoval projektorové potkávací světlomety a oddělené paraboly pro světla dálková. Blinkry nalezly své místo ve spodní části předního spoileru, vzadu nalezneme soustavy LED pro obrysová a brzdová světla. V Evropě budou k dispozici osm odstínů laku a lité ráfky se sedmi paprsky. Obě verze, americká i evropská, nesou na palubě nový Ecological Drive Assist System, řízení automatické převodovky s plynulou změnou převodů (CVT) bylo doplněno režimem ECON, který za běžných provozních podmínek regulací celé pohonné soustavy dále optimalizuje spotřebu paliva.

Jádrem soustavy je celohliníkový čtyřválec s objemem 1,3 l, jediným vačkovým hřídelem a pochopitelně i proměnným časováním ventilů i-VTEC, navazuje na něj nová generace hybridního systému IMA a již zmíněná plynulá převodovka CVT. Zážehová spalovací jednotka dává sama o sobě výkon 88 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 121 Nm, IMA přidává svým elektromotorem dalších 13 koňských sil a jednotka IPU je pak schopna rekuperace a dobíjení akumulátorů při brždění. Díky tomu evropský Insight zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 s a dosáhne rychlosti 186 km/h. 

Honda plánuje ročně prodat celkem 200 000 vozů Insight. Tento model je prvním z rodiny nových vozů Honda s hybridním pohonem, takže se můžeme těšit na hybridní Jazz a sporťák, který bude vycházet ze studie CR-Z.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Insight
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků