Honda Insight pro Evropu představena

Automobilka Honda právě představila evropské provedení svého hybridu Insight. Uspěje s ním i na starém kontinentu?

Honda Insight debutovala na letošním autosalonu v Detroitu, ale zde vystavený vůz byl v provedení, v němž se bude nabízet v USA. My vám však nyní představíme Insight ve verzi, s níž se za nedlouho budeme setkávat na našich silnicích. Její hlavní předností bude jistě spotřeba, která má v kombinovaném jízdním režimu představovat 4,4 l/100 km. Nezávislé testy však pochopitelně dosud neproběhly.

Evropa bude pro Insight velmi významným trhem, i z tohoto důvodu jej proto Honda koncipovala jako populární pětidvéřový liftback.  „Důvodem pro pětidvéřovou koncepci byla snaha o to, aby se nový vůz prosadil v Evropě,“ vysvětlil Yasunari Seki, vedoucí tohoto projektu. „Amerika jakožto největší trh po nás žádala sedan s odděleným zavazadelníkem, přesto jsme se rozhodli pro hatchback, který bude lépe konkurovat podobným vozům prodávaným v Evropě.“ Tento velkorysý ústupek požadavkům Evropanů však může mít i podstatně prozaičtější důvody: splývavá záď jeví lepší aerodynamické parametry, zásadní pro snížení spotřeby, tato koncepce navíc snadněji uloží části komplikovaného hybridního systému a uživatel snáze přimhouří oko nad vyšší polohou dna zavazadlového prostoru. 

Evropský Insight navíc adoptoval projektorové potkávací světlomety a oddělené paraboly pro světla dálková. Blinkry nalezly své místo ve spodní části předního spoileru, vzadu nalezneme soustavy LED pro obrysová a brzdová světla. V Evropě budou k dispozici osm odstínů laku a lité ráfky se sedmi paprsky. Obě verze, americká i evropská, nesou na palubě nový Ecological Drive Assist System, řízení automatické převodovky s plynulou změnou převodů (CVT) bylo doplněno režimem ECON, který za běžných provozních podmínek regulací celé pohonné soustavy dále optimalizuje spotřebu paliva.

Jádrem soustavy je celohliníkový čtyřválec s objemem 1,3 l, jediným vačkovým hřídelem a pochopitelně i proměnným časováním ventilů i-VTEC, navazuje na něj nová generace hybridního systému IMA a již zmíněná plynulá převodovka CVT. Zážehová spalovací jednotka dává sama o sobě výkon 88 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 121 Nm, IMA přidává svým elektromotorem dalších 13 koňských sil a jednotka IPU je pak schopna rekuperace a dobíjení akumulátorů při brždění. Díky tomu evropský Insight zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 s a dosáhne rychlosti 186 km/h. 

Honda plánuje ročně prodat celkem 200 000 vozů Insight. Tento model je prvním z rodiny nových vozů Honda s hybridním pohonem, takže se můžeme těšit na hybridní Jazz a sporťák, který bude vycházet ze studie CR-Z.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Insight
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků