Malý crossover od Hondy dorazil na český trh. S jediným motorem a dvěma převodovkami.
Honda své modely vylepšuje jako každá japonská automobilka každý rok, pomalu a postupně. V polovině životního cyklu se přesto uchyluje k výraznější modernizaci. Nyní v případě crossoveru HR-V, který se po faceliftu v zámoří nabízí už od letošního jara.
V rámci faceliftu se jemně změnil design exteriéru, nové jsou odstíny laku, disky kol či denní LED světla. Uvnitř najdete hezčí materiály a aktivní potlačování hluku pomocí reproduktorů, ale i pasivní potlačování pomocí lepšího odhlučnění, například v podbězích.
V nabídce motorizací zůstává zážehová atmosférická patnáctistovka o výkonu 96 kilowattů. Na jaře 2019 bude vylepšena i dieselová varianta a přibude i přeplňovaná verze benzinového 1.5 VTEC TURBO zatím neupřesněných parametrů. Zatím je tu ale pouze jeden motor kombinovaný s manuální šestistupňovou či bezestupňovou převodovkou.
V základní výbavě Comfort od 499.900 korun je k dispozici pouze s manuálem. Výbava zahrnuje například asistent pro rozjezd v kopci, protikolizní asistent do 30 km/h, flexibilní sedadla Magic Seats, jednozónovou automatickou klimatizaci, tempomat, základní rádio se čtyřmi reproduktory či šestnáctipalcová kola z lehkých slitin.
Prostřední stupeň Elegance už je od 569.900 korun k dispozici s oběma typy převodovek, přičemž za CVT se připlácí 35 tisíc korun. Ve standardu už má balíček pokročilých asistentů včetně hlídání slepého úhlu, hlídání pruhů či systému rozpoznávání dopravních značek, dále navíc také alarm, ovládání oken pomocí klíčku, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kožený volant a hlavici řadicí páky, multimediální systém se šesti reproduktory či přední mlhovky.
Nejvyšší linii Executive lze opět kombinovat s oběma převodovkami. S manuálem přijde na 644.900 korun. Navíc ve standardu má například bezklíčový vstup a startování, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, LED světlomety či sedmnáctipalcové disky kol z lehkých slitin.
Honda HR-V - technická data a ceny |
Motor |
1.5 iVTEC MT |
1.5 i-VTEC CVT |
Převodovka |
6M |
CVT |
Zdvihový objem [cm3] |
1498 |
1498 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
96/6600 |
96/6600 |
Točivý moment [N.m/min] |
155/4600 |
155/4600 |
Maximální rychlost [km/h] |
192 |
187 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,2 |
11,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,7 |
5,3 |
Cena Comfort [Kč] |
499.900 |
- |
Cena Elegance [Kč] |
569.900 |
604.900 |
Cena Executive [Kč] |
644.900 |
679.900 |
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E