Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Nabídku motorizací Hondy HR-V v Česku již rozšiřuje také nová nejvýkonnější verze s turbomotorem VTEC. S ní ostatně přijíždí i speciální výbava Sport.

Očekávaný benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo se konečně dostává pod kapotu Hondy HR-V také v ČR. Na rozdíl od výbav určených pro standardní patnáctistovku (96 kW/130 k) však bude nová motorizace o výkonu 134 kW (182 koní) nabízena výhradně u HR-V ve výbavě Sport. Ostatně totiž nyní zastává nejvýkonnější jednotku v nabídce japonského SUV.

Kromě silnějšího motoru se ovšem HR-V Sport vyznačuje také sportovním podvozkem, který u jiných výbav není dostupný. Takzvané „Performance“ tlumiče mají zajistit lepší stabilitu v zatáčkách a zároveň poskytnout dostačující úroveň komfortu. Standardně dostává model i variabilní elektrický posilovač řízení.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Po stránce vzhledu se HR-V Sport odlišuje řadou černě lakovaných dílů karoserie, namísto chromu u standardních verzí, a přední i zadní nárazník a také prahy mají trochu ostřejší nástavce. Zadní svítilny vynikají lehce „kouřovým“ efektem a specifická jsou pro Sport i černá 18palcová litá kola a dvojce koncovek výfuku.

Uvnitř čekejte standardně nové vyhřívané sedačky, které již byly uvedeny v rámci modernizace, polokožené čalounění, hliníkové pedály, dvouzónovou klimatizaci, infotainment s navigací, audiosystém s šesticí reproduktorů, tempomat a plnou výbavu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Cenovka nové Hondy HR-V Sport se nakonec může lišit pouze zvolenou převodovkou. S motorem VTEC Turbo je totiž nabízena jak šestistupňová manuální převodovka, tak automatická skříň CVT. Standardně tedy novinka začíná na ceně 689.900 Kč. Příplatek za automat činí 35.000 Kč, ve výsledku tak cena povyskočí na 724.900 Kč.

Honda HR-V Sport – technická data a české ceny
Motor 1.5 VTEC Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 134/5500
Točivý moment [N.m/min] 240/1900-5000(220/1700-5500)
Převodovka 6M(CVT)
Min. provozní hmotnost [kg] 1412(1451)
Max. rychlost [km/h] 215(200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,8(8,6)
Spotřeba [l/100 km] 5,9(6,0)
Cena [Kč] 689.900(724.900)
*údaje v závorce platí pro převodovku CVT za příplatek 35.000 Kč
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků