Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Nabídku motorizací Hondy HR-V v Česku již rozšiřuje také nová nejvýkonnější verze s turbomotorem VTEC. S ní ostatně přijíždí i speciální výbava Sport.

Očekávaný benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo se konečně dostává pod kapotu Hondy HR-V také v ČR. Na rozdíl od výbav určených pro standardní patnáctistovku (96 kW/130 k) však bude nová motorizace o výkonu 134 kW (182 koní) nabízena výhradně u HR-V ve výbavě Sport. Ostatně totiž nyní zastává nejvýkonnější jednotku v nabídce japonského SUV.

Kromě silnějšího motoru se ovšem HR-V Sport vyznačuje také sportovním podvozkem, který u jiných výbav není dostupný. Takzvané „Performance“ tlumiče mají zajistit lepší stabilitu v zatáčkách a zároveň poskytnout dostačující úroveň komfortu. Standardně dostává model i variabilní elektrický posilovač řízení.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Po stránce vzhledu se HR-V Sport odlišuje řadou černě lakovaných dílů karoserie, namísto chromu u standardních verzí, a přední i zadní nárazník a také prahy mají trochu ostřejší nástavce. Zadní svítilny vynikají lehce „kouřovým“ efektem a specifická jsou pro Sport i černá 18palcová litá kola a dvojce koncovek výfuku.

Uvnitř čekejte standardně nové vyhřívané sedačky, které již byly uvedeny v rámci modernizace, polokožené čalounění, hliníkové pedály, dvouzónovou klimatizaci, infotainment s navigací, audiosystém s šesticí reproduktorů, tempomat a plnou výbavu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Cenovka nové Hondy HR-V Sport se nakonec může lišit pouze zvolenou převodovkou. S motorem VTEC Turbo je totiž nabízena jak šestistupňová manuální převodovka, tak automatická skříň CVT. Standardně tedy novinka začíná na ceně 689.900 Kč. Příplatek za automat činí 35.000 Kč, ve výsledku tak cena povyskočí na 724.900 Kč.

Honda HR-V Sport – technická data a české ceny
Motor 1.5 VTEC Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 134/5500
Točivý moment [N.m/min] 240/1900-5000(220/1700-5500)
Převodovka 6M(CVT)
Min. provozní hmotnost [kg] 1412(1451)
Max. rychlost [km/h] 215(200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,8(8,6)
Spotřeba [l/100 km] 5,9(6,0)
Cena [Kč] 689.900(724.900)
*údaje v závorce platí pro převodovku CVT za příplatek 35.000 Kč
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků