Honda HR-V Sport už je v Česku. 182 turbobenzinových koní nedá lacino

Nabídku motorizací Hondy HR-V v Česku již rozšiřuje také nová nejvýkonnější verze s turbomotorem VTEC. S ní ostatně přijíždí i speciální výbava Sport.

Očekávaný benzinový čtyřválec 1.5 VTEC Turbo se konečně dostává pod kapotu Hondy HR-V také v ČR. Na rozdíl od výbav určených pro standardní patnáctistovku (96 kW/130 k) však bude nová motorizace o výkonu 134 kW (182 koní) nabízena výhradně u HR-V ve výbavě Sport. Ostatně totiž nyní zastává nejvýkonnější jednotku v nabídce japonského SUV.

Kromě silnějšího motoru se ovšem HR-V Sport vyznačuje také sportovním podvozkem, který u jiných výbav není dostupný. Takzvané „Performance“ tlumiče mají zajistit lepší stabilitu v zatáčkách a zároveň poskytnout dostačující úroveň komfortu. Standardně dostává model i variabilní elektrický posilovač řízení.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Po stránce vzhledu se HR-V Sport odlišuje řadou černě lakovaných dílů karoserie, namísto chromu u standardních verzí, a přední i zadní nárazník a také prahy mají trochu ostřejší nástavce. Zadní svítilny vynikají lehce „kouřovým“ efektem a specifická jsou pro Sport i černá 18palcová litá kola a dvojce koncovek výfuku.

Uvnitř čekejte standardně nové vyhřívané sedačky, které již byly uvedeny v rámci modernizace, polokožené čalounění, hliníkové pedály, dvouzónovou klimatizaci, infotainment s navigací, audiosystém s šesticí reproduktorů, tempomat a plnou výbavu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Honda E Prototype předpovídá malý elektromobil pro Evropu. Má pohon zadních kol!

Cenovka nové Hondy HR-V Sport se nakonec může lišit pouze zvolenou převodovkou. S motorem VTEC Turbo je totiž nabízena jak šestistupňová manuální převodovka, tak automatická skříň CVT. Standardně tedy novinka začíná na ceně 689.900 Kč. Příplatek za automat činí 35.000 Kč, ve výsledku tak cena povyskočí na 724.900 Kč.

Honda HR-V Sport – technická data a české ceny
Motor 1.5 VTEC Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 134/5500
Točivý moment [N.m/min] 240/1900-5000(220/1700-5500)
Převodovka 6M(CVT)
Min. provozní hmotnost [kg] 1412(1451)
Max. rychlost [km/h] 215(200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,8(8,6)
Spotřeba [l/100 km] 5,9(6,0)
Cena [Kč] 689.900(724.900)
*údaje v závorce platí pro převodovku CVT za příplatek 35.000 Kč
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků