První jízda s novou Hondou HR-V e:HEV: Trefa do černého, ale škoda toho hluku

40 komentářů

Pavel
31. března • 9:40

Hondou jsem nikdy nejezdil, uvažuji o HRV a po všech komentářích jsem zvědavý na ten hluk. Ono v NX taky akcelerace není zrovna příjemná na poslech, je to asi o nějakém kompromisu. Na HRV jsem zvědavý, z recenzí vypadá do města fajn.

Pepa
20. listopadu • 11:04

Už jste zakoupil Hondu HR V?
Jaké máte poznatky ....

Roman
29. října • 9:13

Mám Hondu CRV hybrid, 4x4,najeto asi 20000 se spotřebou 6.4 a s poměrem 1/3 město, okrsky, dálnice. Za mě na tak velké auto pěkná spotřeba. Ano, při rychlostech nad 120 a při akceleraci se projevuje zmíněný mixerovy zvuk, ale je fakt, jak to zde už někdo zmínil, že je to o zvyku a práci s pedálem. Ve měste auto prakticky neuslyšíte a rozjezdy s tímto autem jsou uzasne plynule a lineární. Před koupí Hondy jsem měl možnost testovat Toyotu Rav 4 a mohu říci, že subjektivně hluk v Toyote byl větší,proto u mě zvítězila nakonec Honda a zatím velká spokojenost. Jediné k čemu mám výhrady je infosystem a problematické připojení k android auto a vyvypadky pripojeni. ;-) hezky den vsem

Gabriel Nemeth
6. března • 0:05

Fantasticke. Prave cakam na svoju Hyr-V 2023 Advance. Ten mixovany interier ma odradil. Advance plus len s tmavym alebo bledym interierom.

Roman
25. listopadu • 8:08

Zdravím všechny. Mám nově Hondu CRV Hybrid 4x4 (1500km). Možná mi poradíte jestli to není na servis (tam se zatím brání zuby nehty, že je to ok).
Nájezd 1/3 město 2/3 dálnice (na dálnici nepřekročím 130km/h ve městě držím 50km/h). Nohu mám tak lehkou, že i dědci s čepicí na mě dorážejí a ve mě stě se nedostanu pod 5,8l mimo město 8,2l .Nejhorší je hluk, žena odmítá autem jezdit :-( . Příklad přes obec 50km/h za obcí začnu !!! lehoučce zrychlovat (skáče to po jedničkách) a motor má hluk jako bych to točil na 5000 ot., Druhý příklad, jedu v noci na tempomat, nikde nikdo Eco mode (nebo bez něj to je buřt) 90km/h a jakékoliv převýšení mi motor pošle na hluk který by záviděla i škoda 120 - okamžitá spotřeba v tu chvíli ukazuje maximum.
Nedovedu si ani představit že jezdím 100km/h nebo nedej bože na dálnici 150km/h. Jedná se o nějakou závadu, špatné seřízení????Buď s tím něco v servisu udělají, nebo budu muset auto prodat, protože to žena a děti nedají. A to jsem přešel z naftového motoru, který prý bývá hlučnější než benzín. Radost z koupě vozu je ta tam :-(

civ
26. března • 20:46

To vypada, ze je baterie v haji, a spal. motor krmi jen elektromotor a z baterie nic nejde. Neumi dat vetsi odber. Jestli auto pred prodejem delsi dobu stalo, mohl akumulator odejit, pokud byl podbity. Resilo se to u Suzuki, kde odchazeli po delsim stani ty lithiove baterie.

mikinko
29. října • 12:37

u mna naopak - hluk v honde bol vyšší a preto som šiel do RAV4

Roman
29. října • 20:47

Nevím, zda jste nesrovnával úplně jiný druh pohonu, protožnee výše v komentáři ze dne 28.10.jste srovnával Hondu 2.0 s Toyotu 2.0,ale pokud se nepletu, tak hybridy od Toyoty používáji pouze motor o obsahu 2.5. Jinak nic proti Toyote, jsou to skvělá auta, sám jsem několik vlastnil, dokonce se mi vizuálně Ravka i více líbí, ale jízdně mi více seděla Honda.

Robert
28. října • 16:42

Jen poznamka. Mam CRV Hybrid jsem neuveritelne spokojen se spotrebou...prumer je od noveho motoru!! 5.8l ted mam najeto 10500km a jsem na 5.3l a to svitim, klimatizuji nebo topim... podarilo se mi jet i za 3.2l vzdalenost cca 27km. Na hybrida nedam dopustit!!!
Robert

Bill
29. října • 6:11

70.000 km, průměr 6,3 l, ale dotankuju vždy o 0,5 l/100 km vic, takže 6,8 l. abych jezdil pod 5,5 nesmím překročit 85 kmh a nepředjíždět :-D

JirikH
28. října • 14:42

Tenhle koncept hybridu bez prevodovky (tedy s jednim pevnym prevodem) je asi nejpovedenejsi na trhu. A cekam, ze nejspolehlivejsi. I diky absenci zmeny prevodu. Spalovaky Honda vzdy umela. A s hybridy si hraje pres 20 let. Takze zkusenosti ma az az. Bonusem jsou magig seats, uzasne prakticka vec.
Vzhledem k politice EU stejne nema cenu v EU prodavat neco jineho nez hybrid.

petr r. (petrumr)
28. října • 18:29

hybrid od toyoty je lépe technicky vyroben.Honda má složitější převodovku a má méně ekologické motory, ktéré mají co2 přes stovku je díky blbému manažementu, že nehlídá při jízdě teplotu katu.

JirikH
29. října • 7:27

Neni. Toyota ma slozitejsi motor a horsim projevem.

hlj
28. října • 22:59

sem si na Tytrubka našel rozborky obou převodovek, a eHev je principiálně jednodušší a s méně díly než u Toyoty, takže proč by měla být složitější? eCVT Toyoty je v podstatě obrácený diferenciál, na jedné straně motor na druhé elektromotor a rozdílem otáček resp jejich změnou vzniká změna převodového poměru a tím výkon přenášený na kola

mikinko
29. října • 12:35

toyota nemá žiadnu spojku... a to že delič momentu u toyoty je bezúdržbový už vieme.

mikinko
28. října • 15:00

naopak vidím zjavný problém v životnosti spojky. Otázka bude cena spojky a cena výmeny. Určite nebude za babku.

hlj
28. října • 22:55

sice v systému je schovaná jedna olejová spojka mezi motorem a generátorem a s ohledem na výkony které přenáší tam nevidím problém, kterou převodovku myslíte? Pokud bych někde viděl potenciální riziko, je že se jedná o přímo vstřikový motor, takže až provoz a nějaká stovka tisíc km ukáže jak na tom s karbonizací, ale mají alespoň krátký interval výměny oleje, žádných 30 tis km.

mikinko
29. října • 12:34

myslím spojku ktorá spojí motor a kolesá... tá sa nestále pripája a odpája ak treba spojiť kolesá s motorom pri vyššej rýchlosti... a tam to bude určite časom na výmenu. Ako každá iná spojka

Stewee
2. listopadu • 9:28

ano, bude najskôr až po 300.000 km

hlj
29. října • 12:47

připojení jednoho přímého převodového stupně mezi motorem a koly by mělo být bez spojky, jen pomocí synchronizace otáček

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hlj
29. října • 16:19

Tak mi to nedalo a zkoukl sem znova rozborku a je tu oprava, a je tam olejová rozpojovací spojka, kdy by měl motor vyrovnat otáčky a pak by měla tlakem oleje sepnout "spojka" a spojit převodový stupeň, není to spojka v klasickém chápání třecí spojky, spíš to připomíná HDM.

JirikH
29. října • 7:28

Honda dava primovstrik jen do turba. Zde by byt nemel.

hlj
29. října • 12:43

tak to mi nedalo, a podle veřejně dostupných informací, sem znovu dohledal, u 1.5 eHev benzínový motor je atmosférický 4 válce, pracuje v Atkinsonově cyklu, přímovstřikový, s filtrem pevných částic a egr recirkulaci výfukových plynů. Ale neříkám že ONI měli pravdu, jen že tak sem to našel :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirikH
29. října • 19:29

Dik. No nic, dalsi kvuli CO2. Snad s tim nebudou problemy. Ale to stejne ma kazde auto, takze vuci konkurenci to neznevyhodnuje.

hlj
27. října • 23:55

Díky tomu, že sem koupil Hondu Jazz, tak u HRV vidím v testu podle mě stejné podcenění některých oblastí naopak diplomacii v jiných. Začnu tím druhým, nevím čím to, ale Hondí asistenční systémy a speciálně line asist je naprosto HROZNÝ, musí se pokaždé vypínat, je invazivní, ale v testech o tom reálně ani slovo. Co bych o Hondímu hybridu naopak vůbec neřekl je, že je hlučný. Díky koncepci pohonu kdy od nulové rychlosti se rozjíždí jen na elektromotor s 250Nm je pocitově dynamický, a pokud motor jde do otáček tak stačí jen lehce ubrat plyn, dynamika rozjezdu díky baterii zůstane, a motor si v optimálních otáčkách generuje elektriku. Takže po městě je to nesrovnatelně tišší než naftový BMW, jediný kdy BMW by mělo v tichosti možná o kousek navrch je maximální akcelerace na dálnici, ale ta trvá nějaké desítky sekund. Ale obecně 1.5 ehev s 80kw není na dálnici doma. Takže za mě je trochu udržování klišé hybridů, že je to mixér, stačí jen nedat cihlu na plyn při testování a v reálném užívání je ten dojem zcela jiný. Koncepčně se Hondě tato generace hybridu povedla (na rozdíl od 2.0CRV), po odzkoušení Toyoty je lepší, protože u Toyoty je hlučnost úměrná zrychlení, o Hondy se jde naučit jezdit na horní hodnotě zrychlení a přitom potichu.

Gabriel Nemeth
6. března • 0:14

Podla mna si to vystihol. Hlavne kvoli tomu, ze rozumies preco si si to auto kupil za viac ako 800k CZK. Si si ho vybral. Tak ako ja. Corolla cross ok, ale toto, je pozuzlanicko. Mazna

mikinko
28. října • 15:03

asi si to skúšal zle. U toyoty je to úplne rovnaké - akcelerácia znamená hluk, pri ktorom aute nie... a po dosiahnutí rýchlosti sa plny jemne uberie a hluk je preč. Keď však porovnám hluk od 2.0 hondy a 2.0 toyoty tak honda ričí viac.
Ďalšia vec je spojka - u toyoty žiadna nieje, u Hondy bude doživotne fungovať? Koľko bude stáť výmena spojky? Koľko tá spojka? iste bude v ponuke aftermarketu :-))

Stewee
2. listopadu • 9:27

Honda dáva do nového HRV spojku so životnosťou minimálne na 300.000 km, takže ak si cieľovka, možeš sa dať do kľudu.

hlj
28. října • 22:50

Ano stávající 2.0 eHev v CRV od Hondy je velký špatný co se týká hluku tu raděj ani neřešit (příští rok v Civicu už bude nová generace a to bude výrazně lepší co říkali u Hondy), u Toyoty i když slušně odhlučněný tak vztah mezi intenzitou zrychlení a hlukem je lineární, ale u Jazzu to funguje jinak, jde zrychlovat do jisté hodnoty dynamicky a zároveň bez většího hluku, jen neumím říct jestli se to láme na hodnotě 80% nebo 90% maximálního zrychlení. A HRV je je stejný nový systém eHev

petr r. (petrumr)
28. října • 10:47

tohle není na dálnici, cena je dobrá a musím se stím jen ze zvědavosti projet a chci hlavně zjistit jak to je, když se jede bez plynu- to plachtění. Nepsali jestli tempomat umí zastavit i rozjet se. O té hlučnosti je to sporné, já jsem měřil citroena versus toyota a při vztočení byl citroen hlučnější, tak u manuálu je to v řazení a u hybridu u práci s plynem a ještě výběrem jízdního modu.

Max
27. října • 21:37

Tim ze uz sou ta auta dneska docela drahy takze je kupujou jenom bohaty a ty spotrebu neresej? Nebo proc o ni neni v clanku ani zminka krom ty ofiko udavany v tabulce?

hlj
28. října • 0:36

Podle mě protože to měli na chvilku neměli co napsat, a spotřebu reálně zjistí po delší době, u Jazz eHev se dá reálně jezdit po městě 3 - 5 litrů, u nás podle toho který řidič, já si užívám dynamiku tak kousek pod 5, zbytek spíš ke 3,5 litrů na 100. Okreska podle dynamiky a předvídání to samé, dálnice 6 když se nežene, hnát auto velikosti a výkonu jazz na dálnici je ale nesmysl. Takže můj odhad je že HRV bude na tom hůř o něco málo ve městě, a vzhledem k aerodynamice asi o kousek víc si vezme na dálnici, ale jak bude plný test tak nějakou spotřebu hodí. Ale je dobrý nezapomínat že rozdíl mezi řidiči může být velký :-D

Gabriel Nemeth
6. března • 0:17

Dam report za mesiac. 04/2024. Jazdis ako chces.

Max
28. října • 2:10

Diky, tohle je skvela odpoved. Ale myslim ze i do kratkyho testu by stacila aspon zminka - myslim, ze cilovku pro to auto tohle zajima hodne.

Expert
27. října • 20:10

Milujem Hondu a vsetko okolo nej.Toto je vsak fail rovnako ako tie zastarale CIVIC co sa predavaju u nas, a Honde uchadza trh hatchbakov --> kde novy CIVIC sa predava uz pol roka (USA). Kto bude dalsi rok cakat na novy model... skor ist 'o dum dal' a to som bol ho rozhodnuty kupit, kedze pre mna osobne niet lepsie auto segmentu C.Dovod preco som ja napokon kupoval SUV a nie hatchback je:
1. Kufor
2. Ostatne veciKufor je teraz mensi ako v triedach aut segmentu B (Polo, Clio atd.), kazde auto segmentu C (Golf, Kia, Peugeot...) ho ma vacsi. Tieto auta boli zaujimave ze stali na platforme B, ale kufrom a uzitkovou hodnotou prekonavali Golf a pod.Za tie peniaze kludne KIA XCEED, ktoru som predobjednal, a je v kazdej jednej oblasti lepsia, nehovoriac o vykone, ktory tato Honda uplne po$rala...130k dnes, za 30 tisic eur, preco nie(pozor na Hyndai Tuscon plugin v rohu, za 30k sa ticho pozera)

hlj
28. října • 0:26

Plug in koncepce nemá ani cenu uvažovat. Hyundai stejně jako další v PHEV (třeba BMW) když se používá jako jen jako hybrid a nenabíjí tak má vysokou spotřebu, když se nabíjí jezdí se v režimu EV tak rychle vyčerpá počet nabíjecích cyklů než baterka začne degradovat. Stačí 2 tisíc nabíjecích cyklů baterky už mají 1/3 kapacity v čudu, jen to znamená 40 km EV dojez x 2000 = 80 tis km (zatímco čistý EV s dojezdem 500 km na nabití toho dosáhne po 1 mil km, a pořád bude mít dojezd 350 km). Pro firmu to nemá význam bo v TP je spotřeba okolo 2 litrů a to co je reálně navíc nejde dát do nákladů, pro soukromníka je PHEV zbytečně drahý. A koncepčně PHEV je většinou ta nejhorší možná koncepce kdy mezi elektromotorem a koly je ještě nějaká převodovka s řazenými stupni. Ale ano Honda s cenovou politikou je trochu rozšafná, minimálně na Jazz uměli u dealera i slevu.

expert
28. října • 12:37

zaujimavy nazor, to o plugin hybrid som netusil...moja pointa bola, ze toto auticko je mensia trieda ako XCEED vo V S E T K O M (razvor, sirka, kolesa, priestor, kufor, vykon atd). Ale nestoji viac ako XCEED, stoji viac ako 1.5x vacsi Hyundai Tuscon, ktory moj XCEED samozreme pochova, vadili mi vsak pri jazde smerovky v zadu, cely infotainment a podobne (maskanie prstami). Stale, cenovo by som ho mal ako tuto Hondu, s 2x vacsim vykonom a kufrom.Tolko k pointe. Toto je uz dnes malicke auto, ktore ak v plnke bude 20 tisic eur tak OK. Je vsak vysoko cez 30. Osobne za 20 tisic kupim Suzuki Vitara, ktore je proste o dost vacsie auto a urcite tiez vykonejsie - hoci je to 'dacia' trieda.Honda nema uz nejako paru kde smeruje... kto potrebuje auto s 300 litrovym kufrom a 130k na dalsich 5 rokov? Takto sa konkurencia neporaza...Co je divne je, ze novy CIVIC nema u mna konkurenciu... asi tam robil iny tim. Toho by som bral hned zajtra... vysmech vsetkym octaviam, golfom, peugeotom ci Kiam

hlj
28. října • 22:44

I nový Civic v Evropě bude už jen eHev a možná dokonce s novou generací dvoulitru, a podle toho jak jezdí Jazz to bude krásné svezení, ale právě ceny mě vedli k tomu že sem si objednal raděj Lexus UX, v akčním ceníku 799 tis, není co řešit, za tu cenu nový Civic pochybuji že bude a když tak max s 1.5 eHev a to je pro mě málo výkonu.

Jig
27. října • 15:56

jj děckám se tyhle vysoké kliky musí otevírat fakt skvěle

Gabriel Nemeth
6. března • 0:22

Poviem ti ked bude mat syn tak 7 rokov. Zatial stale ukladam rucne do joie i-spin360 co je najlepsia sedacka pre deti do 5 rokov . 👍

Doporučujeme

Články odjinud