Honda FR-V s nafťákem 2.2 i-CTDi

Honda FR-V s nafťákem 2.2 i-CTDi

Na ženevském autosalonu si odbyla premiéru Honda FR-V s naftovým motorem 2.2 i-CTDi, který je známý již z modelu Accord a který byl nedávno představen také v CR-V. Nafťák tak doplnil motory SOHC VTEC se zdvihovým objemem 1.7 l a výkonem 92 kW a s dvoulitrový DOHC s výkonem 110 kW a přijde na trh později v tomto roce. Na českém trhu stojí základní model 599 tisíc korun.

Střídmý ale mimořádně pružný charakter naftového motoru dokonale doplňuje praktický a příjemně ovladatelný model FR-V, když poskytuje stejnou úroveň požitku z jízdy jako jeho benzinovým motorem poháněný sourozenec. S maximálním výkonem 103 kW (140 k) při 4.000 min-1 otáčkách za minutu a s obzvlášť širokým rozložením špičkového točivého momentu, dosahujícího při otáčkách pouhých 2.000 min-1 hodnoty 340 Nm, táhne nový diesel FR-V silně v celém rozsahu rychlostí a nabízí uvolněnou a pohodlnou jízdu i zřejmé výhody vysokého výkonu, zvlášť při akceleraci na 4. a 5. rychlostním stupni. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne motor za 10,1 vteřiny.

Hospodárnost provozu tím ovšem není dotčena a spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouhých 6,4 l/100 km, emise oxidu uhličitého činí jen 169 g/km. Plnému využití možností motoru napomáhá šestistupňová manuální převodovka s jemným odstupňováním, jejíž rychlý šestý stupeň je uzpůsoben pro hladkou a úspornou jízdu. Interval servisních prohlídek je 20 000 km nebo jednou za rok, přičemž výměna vzduchového filtru se provádí po 40 000 ujetých kilometrech.

Moderní čtyřválcový motor DOHC je vybaven 4 ventily na každém válci a systémem přímého vstřikování common rail druhé generace, spojení s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek s mezichladičem stlačeného vzduchu zajišťuje optimální regulaci plnícího tlaku. Klíčové technologie, použité s cílem dosažení dokonalosti zahrnují konstrukci přesazení os pohybu válců, sadu vyvažovacích hřídelí pracujících v druhé harmonické a akustický kryt motoru, přičemž tření je minimalizováno například použitím vahadel s rotační styčnou plochou. Pod podlahou umístěné katalyzátory přispívají ke snížení emisních hodnot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků