Honda FR-V s nafťákem 2.2 i-CTDi

Na ženevském autosalonu si odbyla premiéru Honda FR-V s naftovým motorem 2.2 i-CTDi, který je známý již z modelu Accord a který byl nedávno představen také v CR-V. Nafťák tak doplnil motory SOHC VTEC se zdvihovým objemem 1.7 l a výkonem 92 kW a s dvoulitrový DOHC s výkonem 110 kW a přijde na trh později v tomto roce. Na českém trhu stojí základní model 599 tisíc korun.

Střídmý ale mimořádně pružný charakter naftového motoru dokonale doplňuje praktický a příjemně ovladatelný model FR-V, když poskytuje stejnou úroveň požitku z jízdy jako jeho benzinovým motorem poháněný sourozenec. S maximálním výkonem 103 kW (140 k) při 4.000 min-1 otáčkách za minutu a s obzvlášť širokým rozložením špičkového točivého momentu, dosahujícího při otáčkách pouhých 2.000 min-1 hodnoty 340 Nm, táhne nový diesel FR-V silně v celém rozsahu rychlostí a nabízí uvolněnou a pohodlnou jízdu i zřejmé výhody vysokého výkonu, zvlášť při akceleraci na 4. a 5. rychlostním stupni. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne motor za 10,1 vteřiny.

Hospodárnost provozu tím ovšem není dotčena a spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouhých 6,4 l/100 km, emise oxidu uhličitého činí jen 169 g/km. Plnému využití možností motoru napomáhá šestistupňová manuální převodovka s jemným odstupňováním, jejíž rychlý šestý stupeň je uzpůsoben pro hladkou a úspornou jízdu. Interval servisních prohlídek je 20 000 km nebo jednou za rok, přičemž výměna vzduchového filtru se provádí po 40 000 ujetých kilometrech.

Moderní čtyřválcový motor DOHC je vybaven 4 ventily na každém válci a systémem přímého vstřikování common rail druhé generace, spojení s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek s mezichladičem stlačeného vzduchu zajišťuje optimální regulaci plnícího tlaku. Klíčové technologie, použité s cílem dosažení dokonalosti zahrnují konstrukci přesazení os pohybu válců, sadu vyvažovacích hřídelí pracujících v druhé harmonické a akustický kryt motoru, přičemž tření je minimalizováno například použitím vahadel s rotační styčnou plochou. Pod podlahou umístěné katalyzátory přispívají ke snížení emisních hodnot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků