Honda FR-V s nafťákem 2.2 i-CTDi

Na ženevském autosalonu si odbyla premiéru Honda FR-V s naftovým motorem 2.2 i-CTDi, který je známý již z modelu Accord a který byl nedávno představen také v CR-V. Nafťák tak doplnil motory SOHC VTEC se zdvihovým objemem 1.7 l a výkonem 92 kW a s dvoulitrový DOHC s výkonem 110 kW a přijde na trh později v tomto roce. Na českém trhu stojí základní model 599 tisíc korun.

Střídmý ale mimořádně pružný charakter naftového motoru dokonale doplňuje praktický a příjemně ovladatelný model FR-V, když poskytuje stejnou úroveň požitku z jízdy jako jeho benzinovým motorem poháněný sourozenec. S maximálním výkonem 103 kW (140 k) při 4.000 min-1 otáčkách za minutu a s obzvlášť širokým rozložením špičkového točivého momentu, dosahujícího při otáčkách pouhých 2.000 min-1 hodnoty 340 Nm, táhne nový diesel FR-V silně v celém rozsahu rychlostí a nabízí uvolněnou a pohodlnou jízdu i zřejmé výhody vysokého výkonu, zvlášť při akceleraci na 4. a 5. rychlostním stupni. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne motor za 10,1 vteřiny.

Hospodárnost provozu tím ovšem není dotčena a spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouhých 6,4 l/100 km, emise oxidu uhličitého činí jen 169 g/km. Plnému využití možností motoru napomáhá šestistupňová manuální převodovka s jemným odstupňováním, jejíž rychlý šestý stupeň je uzpůsoben pro hladkou a úspornou jízdu. Interval servisních prohlídek je 20 000 km nebo jednou za rok, přičemž výměna vzduchového filtru se provádí po 40 000 ujetých kilometrech.

Moderní čtyřválcový motor DOHC je vybaven 4 ventily na každém válci a systémem přímého vstřikování common rail druhé generace, spojení s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek s mezichladičem stlačeného vzduchu zajišťuje optimální regulaci plnícího tlaku. Klíčové technologie, použité s cílem dosažení dokonalosti zahrnují konstrukci přesazení os pohybu válců, sadu vyvažovacích hřídelí pracujících v druhé harmonické a akustický kryt motoru, přičemž tření je minimalizováno například použitím vahadel s rotační styčnou plochou. Pod podlahou umístěné katalyzátory přispívají ke snížení emisních hodnot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků