Honda FR-V s nafťákem 2.2 i-CTDi

Na ženevském autosalonu si odbyla premiéru Honda FR-V s naftovým motorem 2.2 i-CTDi, který je známý již z modelu Accord a který byl nedávno představen také v CR-V. Nafťák tak doplnil motory SOHC VTEC se zdvihovým objemem 1.7 l a výkonem 92 kW a s dvoulitrový DOHC s výkonem 110 kW a přijde na trh později v tomto roce. Na českém trhu stojí základní model 599 tisíc korun.

Střídmý ale mimořádně pružný charakter naftového motoru dokonale doplňuje praktický a příjemně ovladatelný model FR-V, když poskytuje stejnou úroveň požitku z jízdy jako jeho benzinovým motorem poháněný sourozenec. S maximálním výkonem 103 kW (140 k) při 4.000 min-1 otáčkách za minutu a s obzvlášť širokým rozložením špičkového točivého momentu, dosahujícího při otáčkách pouhých 2.000 min-1 hodnoty 340 Nm, táhne nový diesel FR-V silně v celém rozsahu rychlostí a nabízí uvolněnou a pohodlnou jízdu i zřejmé výhody vysokého výkonu, zvlášť při akceleraci na 4. a 5. rychlostním stupni. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne motor za 10,1 vteřiny.

Hospodárnost provozu tím ovšem není dotčena a spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouhých 6,4 l/100 km, emise oxidu uhličitého činí jen 169 g/km. Plnému využití možností motoru napomáhá šestistupňová manuální převodovka s jemným odstupňováním, jejíž rychlý šestý stupeň je uzpůsoben pro hladkou a úspornou jízdu. Interval servisních prohlídek je 20 000 km nebo jednou za rok, přičemž výměna vzduchového filtru se provádí po 40 000 ujetých kilometrech.

Moderní čtyřválcový motor DOHC je vybaven 4 ventily na každém válci a systémem přímého vstřikování common rail druhé generace, spojení s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek s mezichladičem stlačeného vzduchu zajišťuje optimální regulaci plnícího tlaku. Klíčové technologie, použité s cílem dosažení dokonalosti zahrnují konstrukci přesazení os pohybu válců, sadu vyvažovacích hřídelí pracujících v druhé harmonické a akustický kryt motoru, přičemž tření je minimalizováno například použitím vahadel s rotační styčnou plochou. Pod podlahou umístěné katalyzátory přispívají ke snížení emisních hodnot.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků