Honda FR-V: nové MPV v konfiguraci 3+3

Honda nový model FR-V představila už v červenci. Nyní však uvolnila další obrázky a informace včetně podrobných technických parametrů. Honda na novém voze vychvaluje především variabilitu a vnitřní prostor.(fotografie, výbavy, parametry)
Honda FR-V: nové MPV v konfiguraci 3+3
Seznam kapitol
  1. Stručná tisková zpráva + fotogalerie
  2. Rozšířená tisková zpráva s více informacemi (výbavy)
  3. Podrobné technické parametry

MPV tři plus tři

(Stručná tisková zpráva) Honda uvádí na trh nový výrobek ve třídě kompaktních MPV, který je zaměřen hlavně na variabilitu upořádání interiéru. Sloučením konfigurace sedadel 3 + 3 s přitažlivým designem karosérie a s novým mechanizmem sklápění sedadel se u vozu FR-V dosáhlo možnosti vézt 6 osob a ještě nabídnout dostatečný objem zavazadlového prostoru.

FR-V se prezentuje v segmentu C-MPV praktickým a zároveň sportovním a dynamickým vzhledem. S kombinací výběru ze tří možných motorů včetně velmi úspěšného naftového motoru Honda s objemem válců 2.2 litru, s širokou konstrukcí podvozku minimalizující naklánění vozu v zatáčkách, s neobyčejným pohodlím za jízdy a s naprosto špičkovou ovladatelností je tento nejnovější model značky Honda předurčen nastavit novou úroveň požadavků zákazníků na vozy segmentu C-MPV.

Při uvedení koncepce uspořádání sedadel 3 + 3 vzala firma Honda v úvahu také význam potřeby komunikace v rodině, a to zvláště komunikace mezi rodiči a dětmi. A které dítě si ne-přeje sedět na předním sedadle spolu se svými rodiči? Vůz FR-V umožňuje toto přání splnit a navíc dává rodičům možnost mít dítě nepřetržitě na očích.

Víceúčelové přední prostřední sedadlo je možné také změnit na odkládací stolek a nebo na širokou loketní opěrku. Další možnosti vycházejí z dělené konstrukce širokého sedadla, která umožňuje odkrýt další úložné prostory.

Více místa, více prostoru

Zvláště modely Jazz a Accord Tourer dostatečně ilustrují názor firmy Honda, že přeměna vozu z čistě osobního na vůz schopný vézt kromě posádky také určitý náklad, by neměla být časově ani fyzicky náročná. Model FR-V pokračuje v této linii a na rozdíl od konkurenčních vozů u něho variabilita uspořádání sedadel a zvětšení zavazadlového prostoru vyžaduje pouhé tři kroky. Není potřebné zvládat složité dvojité sklápění sedadel a už vůbec není nutno sedadla z vozu vyjímat a hledat prostor pro jejich dočasné uložení. Sedadla prostě zmizí v podlaze a vznikne naprosto rovná podlaha.

O posádku je postaráno

Honda se pečlivě věnuje aspektu bezpečnosti cestujících napříč celou modelovou řadou a vybavila vůz FR-V dvojstupňovými předními airbagy, bočními airbagy pro cestující na předních sedadlech, hlavovými airbagy pro posádku sedící vpředu i vzadu a tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači na všech šesti sedadlech a  s omezovači tahu vpředu. Aby byla zajištěna stejná ochrana pro oba spolujezdce na předních sedadlech se v případě dopravní nehody aktivuje obzvlášť široký airbag - 860 mm.

Jelikož je zřejmé, že děti budou sedět jak na zadních sedadlech tak i na prostředním předním sedadle, je systém uchycení pro dětské sedačky ISOFIX umístěný jak u obou zadních krajních sedadel tak i u prostředního sedadla vpředu a zajišťuje bezpečné upevnění dětských sedaček. Každý úchyt je doplněn bodem pro ukotvení sedačky v rámu opěradla. Pokud jsou malé děti usazeny v dětské sedačce na předním prostředním sedadle, doporučuje Honda aby toto sedadlo bylo posunuto co nejvíce dozadu.

Při testování jízdních vlastností vozu FR-V se konstruktéři podvozků u firmy Honda zaměřili na překonání výrazného sklonu podvozků vozů typu C-MPV k stranovému naklánění při současném zajištění dostatečného jízdního pohodlí spojeného se spolehlivým ovládáním vozu a s jeho patřičnou reakcí na pokyny řidiče. Výsledkem je uvolněné řízení s pružnou ale plochou jízdní charakteristikou, vysoká stabilita v zatáčkách i při vysokých rychlostech a nejvyšší cestovní pohodlí v dané třídě díky měkkému odpérování.

Tři motory do začátku

Při zahájení prodeje v Evropě bude model FR-V nabízený se dvěma benzinovými motory: jeden o výkonu 92 kW (125 k) s objemem válců 1,7 litru SOHC VTEC a s pětirychlostní manuální převodovkou a druhý s objemem 2,0 litru a s výkonem 110 kW (150 k) DOHC i-VTEC s šestirychlostní manuální převodovkou. V roce 2005 budou tyto motory rozšířeny o vysoce ceněný vlastní naftový motor firmy Honda i-CTDi s objemem válců 2,2 litru.

Představení tohoto modelu pro evropské trhy bude na Pařížském autosalonu v září 2004 a zahájení prodeje v České a Slovenské republice verzí s benzinovým motorem o objemu 1,7 l je plánováno na listopad 2004.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručná tisková zpráva + fotogalerie
  2. Rozšířená tisková zpráva s více informacemi (výbavy)
  3. Podrobné technické parametry

bazar

Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 35 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 52 397 km
Cena: 550 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 97 607 km
Cena: 320 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 65 428 km
Cena: 296 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 98 544 km
Cena: 176 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků