Honda Fit EV: další elektromobil představen

Ačkoli se poslední dobou hlavní pozornost konstruktérů a zákazníků obrací převážně k automobilům s hybridním pohonem, automobilky směřují ještě dále, a sice k naprostému oproštění svých výrobků od fosilních paliv. A touto cestou kráčí také nová studie Honda Fit EV představená kde jinde než na autosalonu v Los Angeles.

Ta se na rozdíl od modelu Honda Fit Hybrid již zcela obejde bez spalovacího motoru. Jak jistě tušíte, o její pohon se stará elektromotor, celkově pak jde o předobraz sériového provedení Fit EV, který se má začít sériově vyrábět v roce 2012. Koncept vychází ze současné generace modelu Fit (u nás známého jako Jazz) a vyznačuje se použitím li-ionových akumulátorů. Jejich kapacitu automobilka (raději, jistě bude velmi omezená...) bohužel nezveřejnila a víme tak jen to, že jejich dobíjení z v USA běžné sítě 120V má trvat méně než 12 hodin. Použití nabíječky v rámci 240V sítě tuto dobu pochopitelně zkrátí přibližně na polovinu. Jízdní dojezd má dosahovat až 160 km a nejvyšší rychlost byla stanovena na 145 km/h. Systém tří jízdních režimů Econ, Normal a Sport byl převzat ze sériového modelu Honda CR-Z.

Podle představitelů Hondy její nový elektromobil nabídne jízdní parametry srovnatelné s podobným vozem vybaveným dvoulitrovým zážehovým motorem. Koncept Fit EV však vyniká také zadními i předními světlomety z LED nebo upravenou přídí s přepracovanou maskou a novým nárazníkem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Fit EV
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků