Honda FCX s palivovými články v provozu

13 komentářů

Flipper Tom
3. dubna • 10:26

Co má jako mít společnýho vyrovnávací kondenzátor, rekuperace a plynulé zrychlení ??

Mohl by nám to autor článku objasnit ? :)

MF
3. dubna • 9:57

Problem s ubytkom O2 by som nevidel ako problematicke. Pri reakcii O a H vznikne voda, co je v celku OK. Urcite je to lepsie ako pri spalovani nafty/benzinu kde vznika CO a CO2. Skor by ma zaujimal problem ako vyrobit H2 a ako O2? Samozrejme to nie je technicky problem. Ide mi skor o to ci to nie je nahodou energeticky narocny proces. Dalsia otazka co ma trapi, je bezpecnost. Sediet na bombe plnej stlaceneho vodika, nie je uplne super.

Yaroukh
3. dubna • 11:47

k te energeticke narocnosti - udajne to je 1:4 ... tedy na vyrobu vodiku, ktery se spotrebuje na 1 kWh^-1, se spotrebuji 4kWh^-1

Flipper Tom
3. dubna • 11:58

a k tomu je třeba připočíst účinnost palivového článku - která je nějakých 40% (u hondy teda píšou "až60%" - ale to bude spíš nějaká laboratorněmatematcká hodnota, než výsledek ve skutečném provozu:)

Míra
4. dubna • 13:42

Vodík se pravděpodobně získá elektrolytickým rozkladem vody 2H2O =>2H2 + O2, vodík se stlačí do nádrže, kyslík se buďto využije nebo vypustí do vzduchu (takže se žádný z koloběhu neztratí, ani se neutopíme!!!!!!), energetická účinnost elektrolýzy neznám, ale horší je účinnost výroby a rozvodu el energie z fosilních zdrojů (cca 33%), potom řekněme 50% účinnost el. článků, a jsme někde na 16%!!!!!! (pokud je účinnost elektrolýzy 100%, což není). Takže, pokud budeme pálit uhlí v elektrárnách, tak nám elektromobily nevyřeší emise C02, můžou ale významně pomoct se smogem ve městech. Pokud poručíme větru, dešti a jádru, bude to jiné..............

Yaroukh
3. dubna • 8:48

Spotrebuje takove auto vice nebo mene kysliku nez auto s klasickym pohonem? Nestane se, ze misto znecisteneho vzduchu budeme mit vzduch "ridky"? "Mami, umreme?" :o) Ne vazne - vi to nekdo PLZ? Poucte me. :o)

Flipper Tom
3. dubna • 10:22

Výroba elektřiny pomocí palivového nespotřebovává kyslík vůbec ! (tedy aspoň teoreticky :)

princip je ten, že z jedný strany jde do článku vodík, prochází difůzní elektrodou, ztácí elektron (tedy zápornej) pak prochází katodou a váže se s vdušným kyslíkem na vodu, která jde ven. Takže kyslíku jde ven tolik co dovnitř, akorát se na něj nalepěj atomy vodíku ( z nádrže)

Ale spíš by mě teda zajímalo jakou to má životnost !?

 

MF
3. dubna • 13:27

Ked sa to zoberie takto, tak sa O2 nespotrebovava ani v klasickom spalovacom motore. Len sa nan naviaze jeden, alebo dva atomy uhlika... V ziadnej chemickej reakcii sa vam akosi nemozu stracat atomy, jedine ze by sa jednalo o jadrovu reakciu a to je reakcia skor fyzikalna a ako chemicka.

Flipper Tom
3. dubna • 15:03

což je samozřejmě taky pravda, takže otázka nyní spíš je, zda je pro přírodu horší CO2 z výfuku normálního spalovacího motoru nebo 10litrů (na 100km) vodního aerosolu či horké páry z vozidla poháněného palivovým článkem ??!!

Takže původní otázka možná nemá znít, zdali se neudusíme ale spíš zdali se neutopíme ?!

Yaroukh
3. dubna • 15:16

"muzete mi to prosimvas nekdy vodpustit?" ;o))

mejte se

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MF
4. dubna • 11:19

Nechcel som nikoho urazit. Ak sa tak stalo, tak sa ospravedlnujem. Chcem len poukazat na to, ze aj pri vyrobe vodika sa spotrebuje energia a ta sa zoberie kde ? Kazdopadne sa mi pacia nove myslienky na alternativne pohony. zdravim :))

Yaroukh
4. dubna • 12:03

Urcite jsi nikoho neurazil. :o) Byl jsem vcera trochu rozjaren, takze ta prosba o odpusteni nebyla rozhodne myslena vazne. ;o))

Yaroukh
3. dubna • 11:44

nojo sakra, mozna by stacilo premejslet :o)

kazdopadne diky

Doporučujeme

Články odjinud