Honda FCX: palivové články v akci

Honda FCX pro rok 2005, nejmodernější vyráběné vozidlo s palivovými články, zase jednou otevírá nové směry vývoje díky pohonu zcela novými, firmou Honda plně vyvinutými svazky palivových článků (Honda FC Stack), schopnými startování a provozu při teplotách až -20 C (-4 F) se zvýšenou výkonností, zvětšeným dojezdem a zjednodušenou konstrukcí. Nová verze vozu FCX přináší významná konstrukční vylepšení, jako je schopnost provozu při teplotách pod bodem mrazu ale také při vysokých teplotách až do 95 C.

Honda vyvinula nový svazek palivových článků (FC Stack) s kovovými separátory, který se snadněji vyrábí a snižuje počet nezbytných součástí o 50 %, a to s cílem zvýšit životnost a snížit výrobní náklady. Tento nový systém zahrnuje také novou aromatickou elektrolytickou membránu, znamenající snížení výrobních nákladů a zvýšení rozsahu mezi nejvyšší a nejnižší přípustnou provozní teplotou. Také výkon byl pro rok 2005 zvýšen na 79 kW při točivém momentu 273 Nm. FCX nabízí vynikající výkonové vlastnosti.

Vodíkem poháněný Honda FCX je jediným vozidlem s palivovými články, který získal oprávnění úřadů California Air Resources Board (CARB) a U.S. EPA ke každodennímu komerčnímu provozu. CARB také dala vozu FCX osvědčení Zero Emission Vehicle (ZEV – vozidlo s nulovými emisemi), a US EPA mu přiznala označení Tier-2 Bin-1, National Low Emission Vehicle (NLEV) s dojezdem přibližně 306 km, a se sedadly pro čtyři osoby, čímž ho prakticky uznala za vozidlo pro všechna běžná použití.

Hlavní přednosti vozu FCX:

  • Honda vyvinula svazek palivových článků schopný startování při teplotách pod bodem mrazu až do -20 C (-4 F) i provozu při vysokých teplotách až do 95 C
  • Zvýšení dojezdu na více než 306 kilometrů
  • Zvýšený výkon 79 kW (107 k)
  • Nová konstrukce kovových separátorů, snižující počet součástí o 50 %
  • Nová aromatická elektrolytická membrána 
  • Unikátní nová konstrukce kol
  • Nové řešení exteriéru karoserie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků