Honda FCX: palivové články v akci

Honda FCX pro rok 2005, nejmodernější vyráběné vozidlo s palivovými články, zase jednou otevírá nové směry vývoje díky pohonu zcela novými, firmou Honda plně vyvinutými svazky palivových článků (Honda FC Stack), schopnými startování a provozu při teplotách až -20 C (-4 F) se zvýšenou výkonností, zvětšeným dojezdem a zjednodušenou konstrukcí. Nová verze vozu FCX přináší významná konstrukční vylepšení, jako je schopnost provozu při teplotách pod bodem mrazu ale také při vysokých teplotách až do 95 C.

Honda vyvinula nový svazek palivových článků (FC Stack) s kovovými separátory, který se snadněji vyrábí a snižuje počet nezbytných součástí o 50 %, a to s cílem zvýšit životnost a snížit výrobní náklady. Tento nový systém zahrnuje také novou aromatickou elektrolytickou membránu, znamenající snížení výrobních nákladů a zvýšení rozsahu mezi nejvyšší a nejnižší přípustnou provozní teplotou. Také výkon byl pro rok 2005 zvýšen na 79 kW při točivém momentu 273 Nm. FCX nabízí vynikající výkonové vlastnosti.

Vodíkem poháněný Honda FCX je jediným vozidlem s palivovými články, který získal oprávnění úřadů California Air Resources Board (CARB) a U.S. EPA ke každodennímu komerčnímu provozu. CARB také dala vozu FCX osvědčení Zero Emission Vehicle (ZEV – vozidlo s nulovými emisemi), a US EPA mu přiznala označení Tier-2 Bin-1, National Low Emission Vehicle (NLEV) s dojezdem přibližně 306 km, a se sedadly pro čtyři osoby, čímž ho prakticky uznala za vozidlo pro všechna běžná použití.

Hlavní přednosti vozu FCX:

  • Honda vyvinula svazek palivových článků schopný startování při teplotách pod bodem mrazu až do -20 C (-4 F) i provozu při vysokých teplotách až do 95 C
  • Zvýšení dojezdu na více než 306 kilometrů
  • Zvýšený výkon 79 kW (107 k)
  • Nová konstrukce kovových separátorů, snižující počet součástí o 50 %
  • Nová aromatická elektrolytická membrána 
  • Unikátní nová konstrukce kol
  • Nové řešení exteriéru karoserie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků