Honda FCX: palivové články v akci

Honda FCX pro rok 2005, nejmodernější vyráběné vozidlo s palivovými články, zase jednou otevírá nové směry vývoje díky pohonu zcela novými, firmou Honda plně vyvinutými svazky palivových článků (Honda FC Stack), schopnými startování a provozu při teplotách až -20 C (-4 F) se zvýšenou výkonností, zvětšeným dojezdem a zjednodušenou konstrukcí. Nová verze vozu FCX přináší významná konstrukční vylepšení, jako je schopnost provozu při teplotách pod bodem mrazu ale také při vysokých teplotách až do 95 C.

Honda vyvinula nový svazek palivových článků (FC Stack) s kovovými separátory, který se snadněji vyrábí a snižuje počet nezbytných součástí o 50 %, a to s cílem zvýšit životnost a snížit výrobní náklady. Tento nový systém zahrnuje také novou aromatickou elektrolytickou membránu, znamenající snížení výrobních nákladů a zvýšení rozsahu mezi nejvyšší a nejnižší přípustnou provozní teplotou. Také výkon byl pro rok 2005 zvýšen na 79 kW při točivém momentu 273 Nm. FCX nabízí vynikající výkonové vlastnosti.

Vodíkem poháněný Honda FCX je jediným vozidlem s palivovými články, který získal oprávnění úřadů California Air Resources Board (CARB) a U.S. EPA ke každodennímu komerčnímu provozu. CARB také dala vozu FCX osvědčení Zero Emission Vehicle (ZEV – vozidlo s nulovými emisemi), a US EPA mu přiznala označení Tier-2 Bin-1, National Low Emission Vehicle (NLEV) s dojezdem přibližně 306 km, a se sedadly pro čtyři osoby, čímž ho prakticky uznala za vozidlo pro všechna běžná použití.

Hlavní přednosti vozu FCX:

  • Honda vyvinula svazek palivových článků schopný startování při teplotách pod bodem mrazu až do -20 C (-4 F) i provozu při vysokých teplotách až do 95 C
  • Zvýšení dojezdu na více než 306 kilometrů
  • Zvýšený výkon 79 kW (107 k)
  • Nová konstrukce kovových separátorů, snižující počet součástí o 50 %
  • Nová aromatická elektrolytická membrána 
  • Unikátní nová konstrukce kol
  • Nové řešení exteriéru karoserie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků