Honda EV-neo: elektroskútr s dojezdem 34 km (+41x foto)

Stavbou konceptů jednostopých samohybů na elektřinu se v rámci celkových „koncepcí městské mobility“ průběžně zabývají i čistokrevné automobilky, možná si vzpomenete na studii Smart eScooter z loňského autosalonu v Paříži. S něčím podobným nyní přechází také Honda, jejíž stavba EV-neo má ale výhodu v rozsáhlých zkušenostech značky s jednostopými vozidly i poměrně podrobně rozpracovaným projektem na výrobu a využití. Skútr Honda EV-neo disponuje 72V li-ionovým akumulátorem, jenž zásobuje energií elektromotor o výkonu 3,8 koní (2,8 kW) a točivém momentu 11 Nm. Skútr s pohotovostní hmotností 110 kg má být schopen dosáhnout dojezdu 34 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z běžné sítě dobijete akumulátor za 3,5 h, při použití rychlonabíječky vám pak má postačit pouhých 30 min. Za pozornost stojí také jednoduchý, monochromatický displej, dvanáctipalcové bezdušové pneumatiky nebo brzdění, které skrze levou páčku na řidítcích ovládá synchronně přední i zadní brzdu zároveň. Tento skútr se již volně prodává na japonském trhu, ale záhy by se měl objevit v rámci zkušebního provozu ve španělské Barceloně. Podrobností zatím mnoho nemáme, ale japonská Honda hodlá španělským úřadům na jeden rok zapůjčit 18 strojů EV-neo a od uživatelů pak získat zpětnou odezvu na jejich praktickou využitelnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků