Honda EV-neo: elektroskútr s dojezdem 34 km (+41x foto)

Stavbou konceptů jednostopých samohybů na elektřinu se v rámci celkových „koncepcí městské mobility“ průběžně zabývají i čistokrevné automobilky, možná si vzpomenete na studii Smart eScooter z loňského autosalonu v Paříži. S něčím podobným nyní přechází také Honda, jejíž stavba EV-neo má ale výhodu v rozsáhlých zkušenostech značky s jednostopými vozidly i poměrně podrobně rozpracovaným projektem na výrobu a využití. Skútr Honda EV-neo disponuje 72V li-ionovým akumulátorem, jenž zásobuje energií elektromotor o výkonu 3,8 koní (2,8 kW) a točivém momentu 11 Nm. Skútr s pohotovostní hmotností 110 kg má být schopen dosáhnout dojezdu 34 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z běžné sítě dobijete akumulátor za 3,5 h, při použití rychlonabíječky vám pak má postačit pouhých 30 min. Za pozornost stojí také jednoduchý, monochromatický displej, dvanáctipalcové bezdušové pneumatiky nebo brzdění, které skrze levou páčku na řidítcích ovládá synchronně přední i zadní brzdu zároveň. Tento skútr se již volně prodává na japonském trhu, ale záhy by se měl objevit v rámci zkušebního provozu ve španělské Barceloně. Podrobností zatím mnoho nemáme, ale japonská Honda hodlá španělským úřadům na jeden rok zapůjčit 18 strojů EV-neo a od uživatelů pak získat zpětnou odezvu na jejich praktickou využitelnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky