Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

Honda nám poskytuje další várku informací o svém městském elektromobilu a přesněji tedy o jeho zbrusu nové platformě.

Na některých trzích již byly spuštěny rezervace, o designu sériové verze už máme taky dobrou představu a taky známe hrstku technických podrobností. Teď však automobilka přináší další informace o platformě Hondy E, která bude pro značku v rámci elektromobilů zbrusu novou technikou.

Honda uvádí, že platforma Hondy E byla vyvinuta se zaměřením na městské prostředí a tedy s ohledem na kompaktní rozměry. Akumulátor elektromobilu je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, tudíž je zajištěno nízké těžiště a perfektní rozložení hmotnosti v poměru 50:50.

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

Jak už víme, elektromotor bude pohánět zadní kola a nově Honda zmiňuje nezávislé zavěšení všech kol, přičemž některé prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost vozu. Přesný údaj hmotnosti sériové Hondy E však zatím neznáme, stejně jako čísla výkonu zmíněného elektromotoru.  

Honda nadále zmiňuje hlavně městské využití svého elektromobilu, i přesto ale kapacita 35,5 kWh u lithium-iontového akumulátoru nezní zrovna lichotivě, navíc s udávaným dojezdem vozu přes 200 km. Pro srovnání, nedávno uvedená elektrická verze Opelu Corsa nabídne kapacitu 50 kWh a dojezd až 330 km. Stejné schopnosti pak nabídne i dvojče Peugeot e-208.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Samozřejmě i Honda E nabídne funkci rychlonabíjení, která má zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již vyrovnává evropské konkurenci. Nabíjecí port je u Hondy umístěn uprostřed na přídi a je osvětlen LED diodami, které nakonec dají řidiči vědět o plném dobití akumulátoru.

Dříve jsme se dozvěděli, že takzvaná virtuální zrcátka kombinující kamery na karoserii a displeje uvnitř kabiny budou u Hondy E standardní výbavou. Kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít zřejmě smůlu.

Na svůj nový elektromobil už má mít automobilka jenom v Evropě na 31.000 rezervací. Výstavní premiéru si produkční verze Hondy E odbude na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků