Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

Honda nám poskytuje další várku informací o svém městském elektromobilu a přesněji tedy o jeho zbrusu nové platformě.

Na některých trzích již byly spuštěny rezervace, o designu sériové verze už máme taky dobrou představu a taky známe hrstku technických podrobností. Teď však automobilka přináší další informace o platformě Hondy E, která bude pro značku v rámci elektromobilů zbrusu novou technikou.

Honda uvádí, že platforma Hondy E byla vyvinuta se zaměřením na městské prostředí a tedy s ohledem na kompaktní rozměry. Akumulátor elektromobilu je umístěn nízko pod podlahou a uprostřed mezi nápravami, tudíž je zajištěno nízké těžiště a perfektní rozložení hmotnosti v poměru 50:50.

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

U Audi za příplatek, u Hondy nikoliv. Kamery místo zrcátek bude mít Honda E v základu

Jak už víme, elektromotor bude pohánět zadní kola a nově Honda zmiňuje nezávislé zavěšení všech kol, přičemž některé prvky zavěšení jsou vyrobeny z hliníku s cílem snížit hmotnost vozu. Přesný údaj hmotnosti sériové Hondy E však zatím neznáme, stejně jako čísla výkonu zmíněného elektromotoru.  

Honda nadále zmiňuje hlavně městské využití svého elektromobilu, i přesto ale kapacita 35,5 kWh u lithium-iontového akumulátoru nezní zrovna lichotivě, navíc s udávaným dojezdem vozu přes 200 km. Pro srovnání, nedávno uvedená elektrická verze Opelu Corsa nabídne kapacitu 50 kWh a dojezd až 330 km. Stejné schopnosti pak nabídne i dvojče Peugeot e-208.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Samozřejmě i Honda E nabídne funkci rychlonabíjení, která má zajistit dobití akumulátoru na 80% kapacitu za 30 minut. V tomto ohledu se již vyrovnává evropské konkurenci. Nabíjecí port je u Hondy umístěn uprostřed na přídi a je osvětlen LED diodami, které nakonec dají řidiči vědět o plném dobití akumulátoru.

Dříve jsme se dozvěděli, že takzvaná virtuální zrcátka kombinující kamery na karoserii a displeje uvnitř kabiny budou u Hondy E standardní výbavou. Kdo by raději spoléhal na stará dobrá zrcadla, ten bude mít zřejmě smůlu.

Na svůj nový elektromobil už má mít automobilka jenom v Evropě na 31.000 rezervací. Výstavní premiéru si produkční verze Hondy E odbude na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků