Velmi očekávaný elektromobil Honda e má již potvrzené české ceny. Že svou retro kůži nedá zadarmo jsme už nějakou dobu věděli. Nyní už ale můžeme novinku srovnat s možnými konkurenty. Cenově na tom není špatně, kdo ale čekal částku okolo sedmi set tisíc, musí sklopit hlavu. Tohle je tvrdá realita.

Velmi očekávaný elektromobil Honda e má již potvrzené české ceny. Že svou retro kůži nedá zadarmo jsme už nějakou dobu věděli. Nyní už ale můžeme novinku srovnat s možnými konkurenty. Cenově na tom není špatně, kdo ale čekal částku okolo sedmi set tisíc, musí sklopit hlavu. Tohle je tvrdá realita.

Nová Honda e stojí v základní variantě 899.900 Kč. Cenu se tedy nakonec podařilo dostat pod celkem únosnou mez. Vypadá to jako hodně peněz, ale momentálně je Honda e jedním z nejlevnějších elektromobilů na trhu.

Nová Honda e stojí v základní variantě 899.900 Kč. Cenu se tedy nakonec podařilo dostat pod celkem únosnou mez. Vypadá to jako hodně peněz, ale momentálně je Honda e jedním z nejlevnějších elektromobilů na trhu.

Takové  BMW i3  vyjde v základní výbavě na 1.043.900 Kč, nejprodávanější elektromobil na světě  Nissan Leaf  na 937.000 Kč a  Hyundai Ioniq Electric  se Hondě s cenovkou 899.900 Kč dokonce vyrovná.

Takové BMW i3 vyjde v základní výbavě na 1.043.900 Kč, nejprodávanější elektromobil na světě Nissan Leaf na 937.000 Kč a Hyundai Ioniq Electric se Hondě s cenovkou 899.900 Kč dokonce vyrovná.

Samozřejmě můžete namítat, že Honda za vyžadované peníze nabízí podstatně méně plechu a vlastně budete mít pravdu. Honda e měří na délku 3894 milimetrů a na šířku 1752 milimetrů. Je tak momentálně jedním z nejmenších elektromobilů nejen na našem trhu, ale i celosvětově.

Samozřejmě můžete namítat, že Honda za vyžadované peníze nabízí podstatně méně plechu a vlastně budete mít pravdu. Honda e měří na délku 3894 milimetrů a na šířku 1752 milimetrů. Je tak momentálně jedním z nejmenších elektromobilů nejen na našem trhu, ale i celosvětově.

Za vaše peníze vám toho dá docela dost. Předně elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), který malou Hondu roztáhne na stovku za 9,5 sekundy. Pak už je to otázka hlavně výbavy. Ve standardu najdete 16palcová kola, LED světlomety...

Za vaše peníze vám toho dá docela dost. Předně elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), který malou Hondu roztáhne na stovku za 9,5 sekundy. Pak už je to otázka hlavně výbavy. Ve standardu najdete 16palcová kola, LED světlomety...

...hlavové airbagy po celé délce kabiny, uchycení dětské sedačky a hlavně kompletní balíček asistenčních systému Honda Sensing.

...hlavové airbagy po celé délce kabiny, uchycení dětské sedačky a hlavně kompletní balíček asistenčních systému Honda Sensing.

Výčet komfortních prvků výbavy je taktéž bohatý. Ve standardu můžete počítat s vyhřívanými a elektricky posuvnými předními sedadly, automatickou klimatizací, koženým volantem a ambientním osvětlením. Přehled o jízdě vám dává dvojice displejů o shodných úhlopříčkách 12“. Ve standardu je i šest reproduktorů o výkonu 180 W a subwoofer.  Zdroj: Honda

Výčet komfortních prvků výbavy je taktéž bohatý. Ve standardu můžete počítat s vyhřívanými a elektricky posuvnými předními sedadly, automatickou klimatizací, koženým volantem a ambientním osvětlením. Přehled o jízdě vám dává dvojice displejů o shodných úhlopříčkách 12“. Ve standardu je i šest reproduktorů o výkonu 180 W a subwoofer.  | Zdroj: Honda

Zájemci o větší agilitu mohou sáhnout po silnější motorizaci e Advance 16“ za  976.900 Kč , která vedle vyššího výkonu 113 kW přidává i detekci objektů ve slepém úhlu, asistenta při vycouvání z místa, vyhřívaný volant a silnější audiosestavu. Bez příplatku můžete zvolit i variantu e Advance 17“, která ale také vedle větších kol nedává nic navíc.  Zdroj: Honda

Zájemci o větší agilitu mohou sáhnout po silnější motorizaci e Advance 16“ za 976.900 Kč, která vedle vyššího výkonu 113 kW přidává i detekci objektů ve slepém úhlu, asistenta při vycouvání z místa, vyhřívaný volant a silnější audiosestavu. Bez příplatku můžete zvolit i variantu e Advance 17“, která ale také vedle větších kol nedává nic navíc.  | Zdroj: Honda

U Hondy e se dá připlatit vlastně jen za jednu věc a tou je metalický lak za 16.900 Kč. Ani s tímto se ale cena nevyšplhá přes jeden milion korun, což je meta, na které ostatní elektromobily většinou začínají. Zdroj: Honda

U Hondy e se dá připlatit vlastně jen za jednu věc a tou je metalický lak za 16.900 Kč. Ani s tímto se ale cena nevyšplhá přes jeden milion korun, což je meta, na které ostatní elektromobily většinou začínají. | Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

 Zdroj: Honda

| Zdroj: Honda

S pohonem zadních kol, nízkým těžištěm, rozložení hmotnosti v poměru 50:50 a nezávislým zavěšením všech kol pak Honda zmiňuje i zábavný charakter řízení. V případě akcelerace z nuly na 100 km/h mluvíme o času přibližně 8 vteřin.

S pohonem zadních kol, nízkým těžištěm, rozložení hmotnosti v poměru 50:50 a nezávislým zavěšením všech kol pak Honda zmiňuje i zábavný charakter řízení. V případě akcelerace z nuly na 100 km/h mluvíme o času přibližně 8 vteřin.

Baterie elektrického ústrojí je uložena v podlaze a má kapacitu 35,5 kWh, což má městské Hondě zajistit dojezd až 220 kilometrů na jedno nabití. Rychlonábíječkou bude možné baterie dobít na 80 % kapacity za asi 30 minut.

Baterie elektrického ústrojí je uložena v podlaze a má kapacitu 35,5 kWh, což má městské Hondě zajistit dojezd až 220 kilometrů na jedno nabití. Rychlonábíječkou bude možné baterie dobít na 80 % kapacity za asi 30 minut.

Nově se tedy dozvídáme, že elektromotor pohánějící zadní kola bude nabízen ve dvou úrovních výkonu – 100 kW (136 koní) či 113 kW (154 koní). Točivý moment je bez ohledu na verzi 315 N.m.

Nově se tedy dozvídáme, že elektromotor pohánějící zadní kola bude nabízen ve dvou úrovních výkonu – 100 kW (136 koní) či 113 kW (154 koní). Točivý moment je bez ohledu na verzi 315 N.m.

Před očekávanou premiérou na  autosalonu ve Frankfurtu  pak Honda ještě naposledy potvrzuje technické údaje a schopnosti modelu.

Před očekávanou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu pak Honda ještě naposledy potvrzuje technické údaje a schopnosti modelu.

Předprodukční prototypy Hondy E jsme už viděli na hromadě fotek a všechny nejspíš potěší, že i konečné produkční verzi nechybí žádný ze stylových prvků malého elektromobilu.

Předprodukční prototypy Hondy E jsme už viděli na hromadě fotek a všechny nejspíš potěší, že i konečné produkční verzi nechybí žádný ze stylových prvků malého elektromobilu.

...nebo odeslání navigačních informací do vozu před odjezdem, včetně lokalit nabíjecích stanic v okolí – všechny tyto funkce bude možné provádět na dálku přes mobil.

...nebo odeslání navigačních informací do vozu před odjezdem, včetně lokalit nabíjecích stanic v okolí – všechny tyto funkce bude možné provádět na dálku přes mobil.

Zamykání/odemykání, sledování polohy vozu, stav dobíjení, výpočet aktuálního dojezdu, nastavení klimatizace...

Zamykání/odemykání, sledování polohy vozu, stav dobíjení, výpočet aktuálního dojezdu, nastavení klimatizace...

Vzdálený přístup k vozu přes aplikaci ve vašem telefonu je taky dnes už samozřejmostí.

Vzdálený přístup k vozu přes aplikaci ve vašem telefonu je taky dnes už samozřejmostí.

Předběžné rezervace již byly  na některých trzích  Evropy spuštěny. Sériovou produkci chce přitom Honda odstartovat ještě letos.

Předběžné rezervace již byly na některých trzích Evropy spuštěny. Sériovou produkci chce přitom Honda odstartovat ještě letos.

S hi-tech výbavou uvnitř tedy Honda E určitě překoná některé konkurenty na trhu malých elektromobilů. Stále ovšem čekáme, jak se její schopnosti a stylový design projeví na základní cenovce.

S hi-tech výbavou uvnitř tedy Honda E určitě překoná některé konkurenty na trhu malých elektromobilů. Stále ovšem čekáme, jak se její schopnosti a stylový design projeví na základní cenovce.

Nová Honda e stojí v základní variantě 899.900 Kč. Cenu se tedy nakonec podařilo dostat pod celkem únosnou mez. Vypadá to jako hodně peněz, ale momentálně je Honda e jedním z nejlevnějších elektromobilů na trhu.
Takové  BMW i3  vyjde v základní výbavě na 1.043.900 Kč, nejprodávanější elektromobil na světě  Nissan Leaf  na 937.000 Kč a  Hyundai Ioniq Electric  se Hondě s cenovkou 899.900 Kč dokonce vyrovná.
Samozřejmě můžete namítat, že Honda za vyžadované peníze nabízí podstatně méně plechu a vlastně budete mít pravdu. Honda e měří na délku 3894 milimetrů a na šířku 1752 milimetrů. Je tak momentálně jedním z nejmenších elektromobilů nejen na našem trhu, ale i celosvětově.
Za vaše peníze vám toho dá docela dost. Předně elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), který malou Hondu roztáhne na stovku za 9,5 sekundy. Pak už je to otázka hlavně výbavy. Ve standardu najdete 16palcová kola, LED světlomety...
22
Fotogalerie

Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Jeden z nejmenších a také z nejlevnějších elektromobilů již dorazil na český trh.

České zastoupení Hondy zveřejnilo ceny očekávaného elektromobilu e. Cenově na tom není špatně, kdo ale čekal částku okolo sedmi set tisíc, musí sklopit hlavu. Tohle je tvrdá realita.

Nová Honda e stojí v základní variantě 899.900 Kč. Vypadá to jako hodně peněz, ale momentálně je Honda e jedním z nejlevnějších elektromobilů na trhu. Takové BMW i3 vyjde v základní výbavě na 1.043.900 Kč, nejprodávanější elektromobil na světě Nissan Leaf na 937.000 Kč a Hyundai Ioniq Electric se Hondě s cenovkou 899.900 Kč vyrovná.

Můžete namítat, že Honda za vyžadované peníze nabízí podstatně méně plechu... a budete mít pravdu. Honda e měří na délku 3894 mm a na šířku 1752 mm. Je tak momentálně jedním z nejmenších elektromobilů nejen na našem trhu, ale i celosvětově.

Honda e: Srovnání rozměrů s konkurenty
Model Honda e Volkswagen ID.3 BMW i3 Nissan Leaf Kie e-Soul
Délka [mm] 3894 4261 3999 4490 4195
Šířka [mm] 1752 1809 1775 1788 1800
Výška [mm] 1512 1552 1578 1540 1606
Rozvor [mm] 2530 2765 2570 2700 2600
Objem kufru [l] 171/857 385/- 260/1100 385 / 1161 315/1339

Za vaše peníze vám toho dá docela dost. Předně elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), který malou Hondu roztáhne na stovku za 9,5 sekundy. Pak je tu velmi rozsáhlá výbava bez příplatků. Ve standardu najdete 16palcová kola, LED světlomety, hlavové airbagy po celé délce kabiny, uchycení dětské sedačky a hlavně kompletní balíček asistenčních systému Honda Sensing.

Výčet komfortních prvků je také bohatý. Ve standardu můžete počítat s vyhřívanými a elektricky posuvnými předními sedadly, automatickou klimatizací, koženým potahem volantu či ambientním osvětlením. Přehled o jízdě řidiči dává dvojice displejů o shodných úhlopříčkách 12“. Počítat můžete i se šesti reproduktory o společném výkonu 180 W a se subwooferem. 

Zájemci o větší agilitu mohou sáhnout po silnější verzi e Advance 16“ za 976.900 Kč, která vedle vyššího výkonu 113 kW a šťavnatější akcelerace přidává i detekci objektů ve slepém úhlu, asistenta při vycouvání z místa, vyhřívaný volant a silnější audiosestavu. Bez dalšího příplatku pak můžete zvolit i variantu e Advance 17“, která ale vedle větších kol nepřidává nic navíc.

U Hondy e si lze připlatit jen za jednu věc - metalický lak za 16.900 Kč. Ani s tímto se ale cena nevyšplhá přes jeden milion korun. Zájemci o Hondu e se už mohou přihlašovat. První kousky dorazí k dealerům v polovině letošního roku.

Honda e: Technické údaje a české ceny
Model e e Advance 16“ e Advance 17“
Nejvyšší výkon [kW] 100 113 113
Točivý moment [N.m] 315 315 315
Max. rychlost [km/h] 145 145 145
Zrychlení [s] 9,5 8,3 8,3
Kapacita akumulátoru [kWh] 35,5 35,5 35,5
Spotřeba [kWh/100 km] 18-20 18-20 18-20
Dojezd WLTP [km] 220* 220* 220*
Provozní hmotnost [kg] 1518,3 1530,6 1545,6
Základní cena [Kč] 899.900 976.900 976.900
* český prodejce dojezd neuvádí, přibližná hodnota pochází z německého katalogu

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud