Elektrická Honda e vstupuje na český trh. Je drahá, ale také maximálně vybavená

Jeden z nejmenších a také z nejlevnějších elektromobilů již dorazil na český trh.

České zastoupení Hondy zveřejnilo ceny očekávaného elektromobilu e. Cenově na tom není špatně, kdo ale čekal částku okolo sedmi set tisíc, musí sklopit hlavu. Tohle je tvrdá realita.

Nová Honda e stojí v základní variantě 899.900 Kč. Vypadá to jako hodně peněz, ale momentálně je Honda e jedním z nejlevnějších elektromobilů na trhu. Takové BMW i3 vyjde v základní výbavě na 1.043.900 Kč, nejprodávanější elektromobil na světě Nissan Leaf na 937.000 Kč a Hyundai Ioniq Electric se Hondě s cenovkou 899.900 Kč vyrovná.

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Můžete namítat, že Honda za vyžadované peníze nabízí podstatně méně plechu... a budete mít pravdu. Honda e měří na délku 3894 mm a na šířku 1752 mm. Je tak momentálně jedním z nejmenších elektromobilů nejen na našem trhu, ale i celosvětově.

Honda e: Srovnání rozměrů s konkurenty
Model Honda e Volkswagen ID.3 BMW i3 Nissan Leaf Kie e-Soul
Délka [mm] 3894 4261 3999 4490 4195
Šířka [mm] 1752 1809 1775 1788 1800
Výška [mm] 1512 1552 1578 1540 1606
Rozvor [mm] 2530 2765 2570 2700 2600
Objem kufru [l] 171/857 385/- 260/1100 385 / 1161 315/1339

Za vaše peníze vám toho dá docela dost. Předně elektromotor o výkonu 100 kW (136 koní), který malou Hondu roztáhne na stovku za 9,5 sekundy. Pak je tu velmi rozsáhlá výbava bez příplatků. Ve standardu najdete 16palcová kola, LED světlomety, hlavové airbagy po celé délce kabiny, uchycení dětské sedačky a hlavně kompletní balíček asistenčních systému Honda Sensing.

Bude Sony vyrábět elektromobily? Japonský gigant představuje koncept Vision-S

Bude Sony vyrábět elektromobily? Japonský gigant představuje koncept Vision-S

Výčet komfortních prvků je také bohatý. Ve standardu můžete počítat s vyhřívanými a elektricky posuvnými předními sedadly, automatickou klimatizací, koženým potahem volantu či ambientním osvětlením. Přehled o jízdě řidiči dává dvojice displejů o shodných úhlopříčkách 12“. Počítat můžete i se šesti reproduktory o společném výkonu 180 W a se subwooferem. 

Roztomilá Honda S660 prošla modernizací. Stále ji chceme a stále ji nemůžeme mít

Roztomilá Honda S660 prošla modernizací. Stále ji chceme a stále ji nemůžeme mít

Zájemci o větší agilitu mohou sáhnout po silnější verzi e Advance 16“ za 976.900 Kč, která vedle vyššího výkonu 113 kW a šťavnatější akcelerace přidává i detekci objektů ve slepém úhlu, asistenta při vycouvání z místa, vyhřívaný volant a silnější audiosestavu. Bez dalšího příplatku pak můžete zvolit i variantu e Advance 17“, která ale vedle větších kol nepřidává nic navíc.

U Hondy e si lze připlatit jen za jednu věc - metalický lak za 16.900 Kč. Ani s tímto se ale cena nevyšplhá přes jeden milion korun. Zájemci o Hondu e se už mohou přihlašovat. První kousky dorazí k dealerům v polovině letošního roku.

Honda e: Technické údaje a české ceny
Model e e Advance 16“ e Advance 17“
Nejvyšší výkon [kW] 100 113 113
Točivý moment [N.m] 315 315 315
Max. rychlost [km/h] 145 145 145
Zrychlení [s] 9,5 8,3 8,3
Kapacita akumulátoru [kWh] 35,5 35,5 35,5
Spotřeba [kWh/100 km] 18-20 18-20 18-20
Dojezd WLTP [km] 220* 220* 220*
Provozní hmotnost [kg] 1518,3 1530,6 1545,6
Základní cena [Kč] 899.900 976.900 976.900
* český prodejce dojezd neuvádí, přibližná hodnota pochází z německého katalogu
Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 73 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků