TEST Honda e Advance 17“: Komediant, občas tragikomediant, ale pořád šprýmař

Model e je tažný kůň japonské Hondy v první vlně novodobé elektromobility. Tvůrci začali myslet „out of the box“ a postavili jedno z nejzajímavějších aut na trhu.
Radosti
Skvělé jízdní vlastnosti
Chytře navržený interiér
Jedinečný design
Starosti
Vysoká spotřeba
Reálný dojezd okolo 160 km
8  /10

Tažným koněm Hondy v nové vlně elektromobility je retro model e. Tedy on je to vlastně takový koník, protože na délku měří sotva čtyři metry, což ho řadí k nejmenším elektromobilům na trhu.

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

První nástřel tohoto vozítka jsme viděli již před třemi lety, kdy Honda ukázala prototyp Urban EV. K odhalení produkční verze došlo o dva roky později a k překvapení všech se od prototypu příliš nelišila. Měla ten samý rošťácký kukuč a novátorské prvky, které širokou veřejnost tehdy potěšily. A nyní už je finální produkt i na českém trhu a my si mohli jeden kousek vyzkoušet.

Krok zpět

Při navrhování auta není od věci se podívat o pár kroků (dekád) zpět. Retro dnes frčí a spousta nových automobilů na této vlně úspěšně existuje. Honda e na to šla stejně, hlavní inspirací tvůrců byla první generace modelu Civic, který byl na první pohled tím samým nevinným rošťákem.

Design je jednoduchý jako facka. Celé auto vypadá, jako kdyby vypadlo již hotové z nějakého lisu. Má jednoduché, ale líbivé tvary. Velkou zásluhu na celkovém výrazu má přední maska, kde je v podstatě jen černý pás mezi dvěma LED kruhovými světlomety. Úplně stejné rozvržení včetně znaku uprostřed najdete i na zadní části. Zdálky tedy opravdu není poznat, zda jde o předek, či zadek auta.

Nová Honda Civic se ukazuje v podobě prototypu. Je jednoduchá, bude se líbit

Nová Honda Civic se ukazuje v podobě prototypu. Je jednoduchá, bude se líbit

Čisté linie rozbíjí vlastně jen tři výrazné prvky. Tím prvním jsou velká černá dvířka pro konektor dobíjení v přední kapotě. Bohužel to není moc praktické, protože pokud nabíjíte někde pod stromem, budete odtud vyndavat listí. O sněhu snad ani nemluvě. Déšť ale nabíjení nevadí, voda odtéká pryč.

Dalším prvkem jsou zrcátka, respektive kamery. Jsou vyvedena jen decentně a zbytečně nevyčnívají. O jejich funkčnosti nicméně bude ještě řeč. Další moderní fičurou jsou vysouvací kliky dveří. Efektně vám jdou naproti po odemknutí a manipulace s nimi není těžká. Můžete jim i manuálně pomoci, třeba když je na nich vrstva ledu, kterou elektronika nepřetlačí.

Baterie z elektromobilů a hybridů Hondy dostanou druhou šanci. Kdo to ale zaplatí?

Baterie z elektromobilů a hybridů Hondy dostanou druhou šanci. Kdo to ale zaplatí?

Zadní kliky vám už po odemčení naproti pochopitelně nejdou. Najdete je před C sloupkem, stejně jako před několika lety u Alfy Romeo 147. Za zmínku stojí určitě i 17palcová kola, která dostanete ve výbavě Advance bez příplatku. Jediné, co se změní, je název vozu, tedy Honda e Advanced 17“.

Honda e otáčí hlavy, lidé totiž nic podobného ještě neviděli. Je přesně tak futuristická a čistá, jak by to podle mě mělo u elektromobilu být. Jestliže ale vzhled auta umí vzbudit zájem, tak to ještě není nic oproti tomu, co předvádí uvnitř. Tedy ihned potom, co přestanete zírat, že i takto malé auto má bezrámová okna a usadíte se dovnitř.

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Tak takhle ano!

Zapomeňte na vše, co jste kdy u Hondy viděli. Tohle je naprosto něco jiného. Celá palubní deska je tady jedna vodorovná linie, kterou vyplňují displeje. Je jich tu celkem pět. Vezměme to zleva - levé zpětné zrcátko, digitální přístrojový štít, dvě obrazovky infotainmentu, pravé zpětné zrcátko. Lépe provedení interiér elektromobilu jsem upřímně ještě neviděl.

Začneme zrcátky. Digitální řešení nebude moct spousta lidí překousnout. Řadím se k nim. Ale když už to musí být, tak nějak takto. Na pohled do zpětného zrcátka už totiž máme zažitý pohyb hlavou do strany, ale třeba takové Audi e-tron tam žádné zrcátko nemá a musíte sklonit hlavu o trochu níž, což je obrovský nezvyk. U Hondy to tak není, prostě kouknu a vidím. 

Středový airbag jako nový standard? I nová Honda Jazz je díky němu bezpečnější

Středový airbag jako nový standard? I nová Honda Jazz je díky němu bezpečnější

Nestalo se mi ani to, že by se kamera zamazala a nebylo nic vidět. A to jsem jezdil i za opravdu špatných podmínek. Nastavování se dělá pomocí tlačítek na opěrce dveří, hned před elektrickým stahováním oken. Přesně tak, hezky tlačítkem. Těch je tu ostatně požehnaně, což je jedině dobře.

Honda se totiž nesnažila mermomocí nacpat všechny funkce do obrazovek a nechala si prostor pro řadu tlačítek na důležité funkce. Nechybí tak ani třeba manuální ovládání klimatizace, které je logické a přehledné. Stejně tak najdete po stranách panelu i ovládání vyhřívání sedadel. Jak je ale panel široký, může se vám stát, že si funkci pustíte kolenem.

Roztomilá Honda S660 prošla modernizací. Stále ji chceme a stále ji nemůžeme mít

Roztomilá Honda S660 prošla modernizací. Stále ji chceme a stále ji nemůžeme mít

Vůbec mi to ale nevadilo, skoro to až vypadá, že to udělali schválně, ze srandy. Od této první „nehody“ už jsem si vyhřívané sedadlo nikdy nepustil jinak, než vykloněním pravého kolene doprava. Režimy jízdy se tady volí tlačítky, nikoli sdruženým voličem. Samostatné je pak i tlačítko pro jízdu jen s akcelerátorem, tedy režim silné rekuperace energie.

Dva infotainmenty spolu koexistují a je v nich jasná logika. Dokonce si můžete i zvolit vlastní wallpaper, který nahrajete přes flash disk. Na nabíječce si pak můžete pustit animaci akvária s rybičkami. Dotknutím obrazovky jim pak „hodíte do vody“ krmení. Schválně, kdo dostane na svou stranu víc rybek. Vy, nebo spolujezdec? Při jízdě to pochopitelně nejde.

Ani Honda neopouští staré známé. Pro model S2000 vyrobí spoustu nových doplňků

Ani Honda neopouští staré známé. Pro model S2000 vyrobí spoustu nových doplňků

Na panelu, který odděluje obrazovky od ovládání klimatizace a její výdechy, najdete jedny z nejdůležitějších tlačítek. Je tu třeba ovládání hlasitosti audia, samostatné tlačítko pro jeho vypnutí, ale i volič intenzity jasu jednotlivých obrazovek. Samostatně se pak nachází tlačítko i pro asistované parkování.

K rozvržení infotainmentů bych pak ještě dodal pár věcí. Na fotografiích vidíte dvě lišty nabídek, každou na jedné straně. U řidiče jsou ale šikovně umístěné jen ty nejdůležitější prvky, třeba pro ovládání telefonu či navigace. Na druhé straně u spolujezdce je pak ovládání bluetooth, Wi-Fi či nastavení vozu. Obecně tedy věci, ve kterých se za jízdy jako řidič rozhodně nemáte šťourat. Chytré!

Nový Renault Zoe má české ceny. S ekologickým bonusem jde o lákavou nabídku

Nový Renault Zoe má české ceny. S ekologickým bonusem jde o lákavou nabídku

Digitalizace neminula ani vnitřní zpětné zrcátko. S ním už jsem ale problémy za špatné viditelnosti měl. Naštěstí se dá přepnout i na klasické řešení, takže jej nemusíte používat. Snad největší peckou interiéru je ale přípojka HDMI. Honda ví, že se na nabíječkách budete nudit a na obrazovce spolujezdce si tak můžete pustit Playstation.

Jednoduše připojíte HDMI a zdroj napájení, který má přípojku hned nad ním, spustíte Playstation a hrajete, nebo koukáte na Netflix. Když se pak zakousnete do pořádného souboje s bossem či si to rozdáte s kamarádem ve Fifě, hned ten čas utíká jinak!

Hyundai a Kia mají novou platformu pro elektromobily. Chtějí nabídnout dojezd až 500 km

Hyundai a Kia mají novou platformu pro elektromobily. Chtějí nabídnout dojezd až 500 km

Grafika všech obrazovek v autě je přehledná a se solidním rozlišením. Navíc jsou jednotlivé úkony hezky plynulé, na což zrovna u tohoto výrobce nejsem upřímně zvyklý. Honda e je jednoduše technický vlajkonoš značky. Co na tom, že mezi ostatními vozy z nabídky vypadá jako midget.

Midget

Honda e měří na délku jen 3895 mm a na šířku 1752 mm. Je to tedy opravdu malé auto na půdorysu městského hatchbacku. Díky elektrické zástavbě však nabízí překvapivě velkorysý rozvor 2530 mm, ze kterého budou těžit především cestující vpředu. Pedály jsou tak akorát utopené a pohodlně se sem posadit i s vyšší postavou nedělá větší problémy. 

S prostorem na šířku už je to horší. Ostatně jak už jsem psal výše, opěrka pro pravé koleno je ovládání vyhřívání sedadel. Čtyři dospělí v tomto autě asi cestovat nebudou, takže vás nepřekvapí, že vzadu opravdu moc místa není. Hlavně s prostorem na kolena to není moc dobré, ale ne každé auto musí být dělané na čahouny.

Elektromobil si teď u PRE nabijete zdarma. Nespěchejte, akce trvá celkem dlouho

Elektromobil si teď u PRE nabijete zdarma. Nespěchejte, akce trvá celkem dlouho

A ano, je tu i kufr, i když on je to spíš takový „kufříček“. Vejde se sem nějaký menší nákup a pod dvojitou podlahou nabídne nabíjecí kabely a další nezbytné příslušenství. V základním uspořádání činí objem jen 171 litrů. Po sklopení zadních opěradel se ale zvětší na 861 litrů, což už je docela slušné.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 75 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků