Honda dostala nový, odolnější skelet karoserie

Pevnost a deformovatelnost karoserie hraje jednu z největších rolí z hlediska pasivní bezpečnosti – tedy účinnosti ochrany posádky po nárazu. Honda přichází s novinkou, která má napomoci při srážce vozidel rozdílných velikostí a hmotností.

Nová konstrukce karoserie využívá pro účinné zachycení a rozptýlení energie srážky dvou vozidel motorový prostor, což podstatně zlepšuje pasivní bezpečnost, ale i snižuje agresivitu vůči ostatním vozidlům. Nová konstrukce karoserie bude použita na zcela novém mini-vozidle Life.

Je tvořena přední částí skeletu, která sníží potenciální zkoncentrovanou sílu nárazu pohlcením a rozptýlením energie nárazu do širokého prostoru a omezí možnost bočního nebo svislého průniku s rámem druhého vozidla, podílejícího se na srážce. Honda Life je vybavena vysoce účinným hlavním rámem, schopným pohlcovat energii, horní přední příčkou, která pohltí horní složku energie nárazu a spodním členem, který pomáhá zabránit vzájemnému proniknutí rámů vozidel podílejících se na srážce. Tato konstrukce zabraňuje bočnímu i svislému vzájemnému průniku rámů a výrazně pohlcuje energii srážky.

Při čelním nárazu s osobním vozidlem až do dvou tun hmotnosti (např. Legend), vykazuje nový Life zvýšení absorpce energie nárazu v motorovém prostoru o zhruba 50 %, zatímco prostor pro cestující je zatížen silou o zhruba 30 % nižší. To snižuje míru deformace prostoru pro posádku během srážky a zvyšuje ochranu cestujících, ale také dopad srážky na druhé vozidlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků