Honda dostala nový, odolnější skelet karoserie

Pevnost a deformovatelnost karoserie hraje jednu z největších rolí z hlediska pasivní bezpečnosti – tedy účinnosti ochrany posádky po nárazu. Honda přichází s novinkou, která má napomoci při srážce vozidel rozdílných velikostí a hmotností.

Nová konstrukce karoserie využívá pro účinné zachycení a rozptýlení energie srážky dvou vozidel motorový prostor, což podstatně zlepšuje pasivní bezpečnost, ale i snižuje agresivitu vůči ostatním vozidlům. Nová konstrukce karoserie bude použita na zcela novém mini-vozidle Life.

Je tvořena přední částí skeletu, která sníží potenciální zkoncentrovanou sílu nárazu pohlcením a rozptýlením energie nárazu do širokého prostoru a omezí možnost bočního nebo svislého průniku s rámem druhého vozidla, podílejícího se na srážce. Honda Life je vybavena vysoce účinným hlavním rámem, schopným pohlcovat energii, horní přední příčkou, která pohltí horní složku energie nárazu a spodním členem, který pomáhá zabránit vzájemnému proniknutí rámů vozidel podílejících se na srážce. Tato konstrukce zabraňuje bočnímu i svislému vzájemnému průniku rámů a výrazně pohlcuje energii srážky.

Při čelním nárazu s osobním vozidlem až do dvou tun hmotnosti (např. Legend), vykazuje nový Life zvýšení absorpce energie nárazu v motorovém prostoru o zhruba 50 %, zatímco prostor pro cestující je zatížen silou o zhruba 30 % nižší. To snižuje míru deformace prostoru pro posádku během srážky a zvyšuje ochranu cestujících, ale také dopad srážky na druhé vozidlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků