Honda Day 2006: řádění na okruhu v Brně (jízdní dojmy)

Honda opět v půli května zavítala na brněnský Masarykův okruh a novinářům nabídla k vyzkoušení nové či omlazené motocykly ze své nabídky. Čekalo na nás pěkné počasí, naleštěné mašiny, zahřáté pneumatiky a pořádná porce rychlosti. Jaké jsou motorky ze současné nabídky Hondy?
Honda Day 2006: řádění na okruhu v Brně (jízdní dojmy)
Seznam kapitol
  1. Honda CBF600S a CBF1000
  2. Honda VFR800Fi, kompletní fotogalerie, vč. nepublikovaných snímků

Honda rozložila své dva „dny“ na 18. a 30. května, kdy první termín byl dopoledne určen pro tisk a odpoledne pro zákazníky značky. Na konci května pak může na okruh vyrazit kdokoli, bude na vás čekat zajímavý program (např. výuka bezpečné jízdy na motocyklu teorie + 2 jízdy), volné jízdy na okruhu ad.

Ve čtvrtek ráno se na nás usmálo sluníčko a paprsky se roztančily po kapotážích nových motocyklů. Teplota byla kolem deváté hodiny ranní +16 C, trať měla o stupínek více. V paddocku stály modely CBR1000RR Fireblade, CBR600RR, VFR800Fi, CBF1000, CB600F Hornet a CBF600S. Každý stroj byl k dispozici na 20 minut, což na brněnském okruhu o délce 5 403 m znamenalo zhruba 5–8 kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda CBF600S

Pro seznámení s okruhem jsem zvolil nejslabší nabízený motocykl, model CBF600S. Tento stroj je dobře namixovaný ze známých ikon Hondy, jako je rám z šestkového Horneta nebo modifikovaný motor z CBR600F. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 600 ccm má výkon 57 kW (78 k) v 10 500 ot/min a maximální točivý moment 58 Nm nastupuje od 8 000 ot/min.

Motorka při prvním seznámení příjemně překvapila nabízeným pohodlím a kdo by si stěžoval, má možnost si seřídit výšku sedla, řídítka i větrný štít. CBF600S je dobře čitelná, má plynulý nárůst výkonu a dobrou reakci na plyn. Na cílové rovince s přehledem zvládala nárůst rychlosti až k hranici 170 km/h. I v těchto vyšších rychlostech jezdci nevznikal žádný problém od proudícího vzduchu, větrné plexi plnilo svůj účel na jedničku. V zatáčkách stroj snášel pouze střední náklony, při větším zavření a složení stroje jste si škrtli špičkou boty nebo stupačkou o asfalt. Kdo hledá univerzální motorku pro každodenní ježdění a má příliš velký respekt z litrových derivátů, je pro něj CBF600S dobrým řešením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CBF600S

Tip: Mrkněte na podobnou akci v podání KTM.

Honda CBF1000

Představení novinky letošního roku, Hondy CBF1000, jsme na našich stránkách zveřejnili teprve nedávno, proto jen ve stručnosti vyberu to podstatné: polokapotáž, design navazuje na řadu CBF, čtyřválec ze supersportovního modelu CBR1000RR Fireblade s výkonem 72 kW (98 k) v 8 000 ot/min, točivý moment je 97 Nm v 6 500 ot/min.

Řidič si může podobně jako u šestky seřídit ke své výšce a pohodlí sedlo, řídítka nebo větrný štít. Přiškrcený výkon motoru sebou jistě přinese nižší procento opotřebení a poruchovosti. Abych byl upřímný, tento stroj mi sedl hned po výjezdu z depa. K mojí výšce 191 cm byla pozice za řídítky pohodlná, nikde jsem se nehrbil a nekroutil. Velké plus má CBF1000 za hladký a lineární nárůst výkonu, při podřazování agregát „nekopal“ a výborně reagoval na jakýkoliv podnět bikera. Motocykl byl v každé situaci velmi čitelný a po zahřátí pneumatik bylo zajímavé, jak nízko jde tento jednostopý koráb složit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CBF1000

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda CBF600S a CBF1000
  2. Honda VFR800Fi, kompletní fotogalerie, vč. nepublikovaných snímků
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků