Honda CR-Z: unikly další snímky produkční verze z oficiální brožury a videa (nové foto a specifikace)

Připravovaná hybridní Honda CR-Z, která chce poněkud svérázně navázat na legendární model CR-X, dosud ukrývala mnoho tajemství a vytvářela kolem sebe řadu nejasností. Na světlo světa ovšem začaly postupně pronikat snímky z oficiální brožury, kterou už má několik prodejců k dispozici, nebo z natáčení prvního promo videa. Ve výsledku se tak dostáváme k zajímavým, i když ne příliš kvalitním snímkům. Díky nim si ale i přesto dokážeme utvořit představu, jak bude japonská novinka vypadat ve své produkční verzi, čím hodlá zaujmout a co naopak může v blízké budoucnosti negativně ovlivnit její prodeje. 

Jistě nebude od věci, když si už při této příležitosti zmíníme několik prakticky defintivních specifikací. Moderní nástupce Hondy CR-X bude disponovat 1,5 litrovým benzínovým motorem a menším elektromotorem s výkonem 10 kW a točivým momentem 78 Nm, jenž bude hlavnímu agregátu pomáhat při rozjezdech či jízdě v hustějším městském provozu. Zmíněný čtyřválec pak bude disponovat výkonem 84 kW a maximálním točivým momentem 145 Nm při 4 800 ot./min. což by vzhledem k rozměrům a hmotnosti tohoto vozu mělo podle automobilky postačovat i pro dynamičtější jízdu.

Fakt, že automobilka se uvedením tohoto modelu bude snažit ukázat, že i hybrid může být zábavný a jízda s ním přímo požitkem, podporuje i spekulace, že Honda bude tento model nabízet i se šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici ovšem bude také převodovka CVT, jako třeba u modelu Insight. Na druhé straně, avizované zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,7 sekund pak naznačuje, že s dynamickou jízdou to až tak horké přece jen nebude. Vůz se ale poklidné jízdě odvděčí nízkou spotřebou zhruba na úrovní 4 l/100 km.

Všemožným šokujícím odhalením a spekulacím bude však již brzy konec, oficiální uvedení totiž už klepe na dveře. V Japonsku se má CR-Z začít prodávat již příští měsíc, zatímco zbytek světa si bude muset počkat ještě několik měsíců. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fotografie z oficiální brožury
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Záběry z natáčení propagačních materiálů
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků