Honda CR-Z: první hybrid s „manuálem” je tu

Honda udělala další čárku k boptnající položce s nadpisem Hybridní vozy. Tentokrát ale přece jen trochu výjimečnou.

Honda v Detroitu předvádí sériové provedení svého modelu CR-Z, o němž jsme vás poprvé podrobněji informovali na tomto místě. Od té doby jsme mohli zaznamenat několik úniků informací týkajících se produkční verze, a tak bylo jen otázkou času, kdy se s ní vytasí sama automobilka. Ten čas právě přišel.

Dvoumístný kompakt se od doby představení v podobě konceptu příliš nezměnil. Je poháněn zážehovým čtyřválcem s objemem 1,5 l a typickým proměnným časováním ventilů i-VTEC, na který v základním provedení navazuje konvenční šestistupňová převodovka s manuálním řazením a vestavěným asistentem pro rozjezdy do kopce. Jde tak o první hybrid, který má být vyráběn ve velkých sériích a bude vybaven i klasickým „manuálem”, teprve za příplatek je bezstupňová skříň CVT s možností řazení páčkami pod volantem. Pohonnou soustavu doplňuje elektromotor o výkonu 10 kW napájený z nikl metal hydridových akumulátorů (100 V) uložených pod podlahou zavazadlového prostoru. Dynamické parametry ani nejvyšší rychlost Honda zatím neuvádí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Průměrná spotřeba benzínu Hondy CR-Z vybavené manuální převodovkou má činit ve městě 7,6 l/100 km a 6,4 l/100 km v dálničním provozu, v kombinaci s „automatem“ jsou tyto hodnoty 6,5, resp. 6,2 l/100 km. Na těchto přijatelných hodnotách se podílejí systémy pro regenerativní brzdění a zhášení motoru na křižovatkách, volit lze ze tří jízdních režimů Sport, Econ a Normal.

Všechny vozy Honda řady CR-Z mají být opatřeny sportovně laděným podvozkem s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy na zadní nápravě. Standardem budou šestnáctipalcové lité ráfky, o číslo větší jednotky se mají dodávat za příplatek. Brzdy mají na všech kolech kotoučové brzdy vpředu s ventilací a běžný systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Připlácet se nebude ani za kompletní sadu airbagů, přičemž ty čelní jsou dvoustupňové, ani za aktivní opěrky hlav. V základní výbavě se dále objevují rádio s šesticí reproduktorů a vstupem USB, klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek a tempomat. Lépe vybavená verze EX do seznamu přidává například lepší reflektory, mlhovky, dražší audiosystém s konektivitou Bluetooth či kůží čalouněný volant. Na autosalonu NAIAS zatím nebyly zveřejněny ceny modelu CR-Z, ale očekává se podobná hladina jako u stávajícího typu Insight.

Další podrobnosti budou publiku představeny během jara. Honda CR-Z modelového roku 2011 se na vybraných trzích začne prodávat již letos v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků