Honda CR-Z od Mugenu na prvních snímcích

Ladičské společnosti se neodvracejí ani od automobilů s alternativními druhy pohonů. A zde máme toho důkaz.

Značku Mugen si pamatujme hlavně jako úpravce evropských verzí automobilů Honda. Na mysli nám v tomto ohledu vytanou třeba Honda Civic Type R Mugen s výkonem zvýšeným na 201 koní (148 kW), ale především zvěsti o přípravě vylepšeného hybridu Honda CR-Z. Ano, je to hybrid, ale sportovní švih sériového provedení tento model předurčuje ke stavbě ostřejších verzí. Produkční verze modelu Honda CR-Z Mugen se světu představí letos na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale my vám první oficiální snímky nabídneme již nyní.

Honda nedávno uvedla, že vývoj typu CR-Z Mugen míří do cíle a „výkonové parametry zatím vypadají působivě“. Při testech jednoho z prototypů s výkonem na „střední úrovni ladění“ se údajně podařilo dosáhnou zrychlení z klidu na 96 km/h (jde hlavně o Anglii, takže je to přepočet z 60 mph) za 6,6 s, tedy na úrovni aktuální řady Honda Civic Type R, jež teprve nedávno v Evropě „dojela“ na přísné emisní limity. Až poté byl prý výkon tohoto Mugenu navýšen o dalších 15 % a pohotovostní hmotnost snížena o 50 kg, což slibuje ještě lepší výsledky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Honda CR-Z v úpravě Mugen má disponovat řadou vylepšení napříč všemi prvky pohonné soustavy Honda IMA. Výkonové parametry zveřejněny nebyly, zato vás nyní můžeme „ohromit“ spotřebou paliva. Ta by se totiž měla pohybovat v rozmezí standardní Hondy CR-Z, tedy od 5,65 l/100 km v kombinaci do 8,1 l/100 km s „plynem na podlaze“. Honda CR-Z Mugen se dočká také posílených brzd a tužšího pérování, ke snížení hmotnosti přispějí kapota z uhlíkových kompozitů a kované ráfky kol. Navíc se můžeme těšit na agresivněji střižené nárazníky, přítlačné křídlo a difuzor v zadní části vozu, jež by měly vést také ke zlepšení aerodynamiky.

Aby bylo jasno. Honda CR-Z Mugen je v oficiálních materiálech stále popisována jako studie, nicméně po zkušenostech s již zmíněným Civicem Type R Mugen z roku 2009 se lze domnívat, že se záhy dočkáme alespoň malosériové produkce.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků