Honda CR-Z od Mugenu na prvních snímcích

Ladičské společnosti se neodvracejí ani od automobilů s alternativními druhy pohonů. A zde máme toho důkaz.

Značku Mugen si pamatujme hlavně jako úpravce evropských verzí automobilů Honda. Na mysli nám v tomto ohledu vytanou třeba Honda Civic Type R Mugen s výkonem zvýšeným na 201 koní (148 kW), ale především zvěsti o přípravě vylepšeného hybridu Honda CR-Z. Ano, je to hybrid, ale sportovní švih sériového provedení tento model předurčuje ke stavbě ostřejších verzí. Produkční verze modelu Honda CR-Z Mugen se světu představí letos na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale my vám první oficiální snímky nabídneme již nyní.

Honda nedávno uvedla, že vývoj typu CR-Z Mugen míří do cíle a „výkonové parametry zatím vypadají působivě“. Při testech jednoho z prototypů s výkonem na „střední úrovni ladění“ se údajně podařilo dosáhnou zrychlení z klidu na 96 km/h (jde hlavně o Anglii, takže je to přepočet z 60 mph) za 6,6 s, tedy na úrovni aktuální řady Honda Civic Type R, jež teprve nedávno v Evropě „dojela“ na přísné emisní limity. Až poté byl prý výkon tohoto Mugenu navýšen o dalších 15 % a pohotovostní hmotnost snížena o 50 kg, což slibuje ještě lepší výsledky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Honda CR-Z v úpravě Mugen má disponovat řadou vylepšení napříč všemi prvky pohonné soustavy Honda IMA. Výkonové parametry zveřejněny nebyly, zato vás nyní můžeme „ohromit“ spotřebou paliva. Ta by se totiž měla pohybovat v rozmezí standardní Hondy CR-Z, tedy od 5,65 l/100 km v kombinaci do 8,1 l/100 km s „plynem na podlaze“. Honda CR-Z Mugen se dočká také posílených brzd a tužšího pérování, ke snížení hmotnosti přispějí kapota z uhlíkových kompozitů a kované ráfky kol. Navíc se můžeme těšit na agresivněji střižené nárazníky, přítlačné křídlo a difuzor v zadní části vozu, jež by měly vést také ke zlepšení aerodynamiky.

Aby bylo jasno. Honda CR-Z Mugen je v oficiálních materiálech stále popisována jako studie, nicméně po zkušenostech s již zmíněným Civicem Type R Mugen z roku 2009 se lze domnívat, že se záhy dočkáme alespoň malosériové produkce.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků