Honda CR-Z: na světě je předprodukční verze

Návštěvníci autosalonu v Tokiu se budou moci seznámit i s téměř produkční verzí Hondy CR-Z, která se pokusí navázat na slavné CRX.

Autoshow ve Frankfurtu je minulostí a pozornost automobilového světa se již upírá k japonské metropoli, kde proběhne mezinárodní autosalon již příští měsíc. Proto se na nás již začínají sypat informace o připravovaných novinkách zejména asijských automobilek.

Již včera jsme vás na tomto místě seznámili třeba s dvojicí novinek značky Subaru či novou řadou motorů Mazda řady SKY (na tomto místě). A nyní je zde hybridní studie Honda CR-Z, která se již má dosti blížit sériovému provedení připravenému pro první pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept se stejným označením se nejprve představil přesně před dvěma lety na autosalonu v Tokiu, z prvních snímků jeho nového provedení je však již lépe patrný zjev sériového auta. Změny se dotkly detailů uvnitř i vně vozu, týká se to třeba světel a nárazníků, palubní deska pak jasně odkazuje třeba na současnou generaci kompaktu Civic (jako ojetinu jsme jej testovali na tomto místě) či na progresivní Insight.

Zjevný je též designový odkaz na dnes již legendární model CRX. Malý, lehký a dostupný sporťáček se do vzhledu CR-Z otiskl zejména při pohledu na zadní partie, které jsou u novinky podobně ostře „zaseknuté” a částečně prosklené. Jak moc se charakter ještě docela nedávné modly aktivních řidičů otiskne do funkčních vlastností CR-Z je zatím nejasné, vzhledem k současnému vývoji automobilsmu, samotné Hondy i očekávané technice však lze tušit, že prakticky nijak...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
K dispozici zatím máme sice jen málo technických detailů, ale žádné ze známých faktů ani ze zaručených spekulací nenaznačují, že půjde o vůz lehký, natož pak dostupný. Hybridni technologie totiž k něčemu takovému nedává mnoho prostoru.

Pod karosérií by se měl objevit zážehový čtyřválec s objemem pod dva litry. Spekuluje se o využití benzinového motoru o objemu 1,5 l, který bude kombinovaný s blíže neupřesněným elektromotorem. Výkon celé hybridní soustavy by se měl pohybovat okolo 140 koní a být přenášen na kola přední nápravy bude skrze bezstupňovou převodovku CVT. Hovoří se i o konvenční šestistupňové skříni, tu jsme však v plnohodnotném hybridu ještě neviděli.

Na další podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat. Více bychom se měli dozvědět před startem tokijské autoshow, který je naplánován na 24. října.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků