Honda CR-Z: na světě je předprodukční verze

Návštěvníci autosalonu v Tokiu se budou moci seznámit i s téměř produkční verzí Hondy CR-Z, která se pokusí navázat na slavné CRX.

Autoshow ve Frankfurtu je minulostí a pozornost automobilového světa se již upírá k japonské metropoli, kde proběhne mezinárodní autosalon již příští měsíc. Proto se na nás již začínají sypat informace o připravovaných novinkách zejména asijských automobilek.

Již včera jsme vás na tomto místě seznámili třeba s dvojicí novinek značky Subaru či novou řadou motorů Mazda řady SKY (na tomto místě). A nyní je zde hybridní studie Honda CR-Z, která se již má dosti blížit sériovému provedení připravenému pro první pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept se stejným označením se nejprve představil přesně před dvěma lety na autosalonu v Tokiu, z prvních snímků jeho nového provedení je však již lépe patrný zjev sériového auta. Změny se dotkly detailů uvnitř i vně vozu, týká se to třeba světel a nárazníků, palubní deska pak jasně odkazuje třeba na současnou generaci kompaktu Civic (jako ojetinu jsme jej testovali na tomto místě) či na progresivní Insight.

Zjevný je též designový odkaz na dnes již legendární model CRX. Malý, lehký a dostupný sporťáček se do vzhledu CR-Z otiskl zejména při pohledu na zadní partie, které jsou u novinky podobně ostře „zaseknuté” a částečně prosklené. Jak moc se charakter ještě docela nedávné modly aktivních řidičů otiskne do funkčních vlastností CR-Z je zatím nejasné, vzhledem k současnému vývoji automobilsmu, samotné Hondy i očekávané technice však lze tušit, že prakticky nijak...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
K dispozici zatím máme sice jen málo technických detailů, ale žádné ze známých faktů ani ze zaručených spekulací nenaznačují, že půjde o vůz lehký, natož pak dostupný. Hybridni technologie totiž k něčemu takovému nedává mnoho prostoru.

Pod karosérií by se měl objevit zážehový čtyřválec s objemem pod dva litry. Spekuluje se o využití benzinového motoru o objemu 1,5 l, který bude kombinovaný s blíže neupřesněným elektromotorem. Výkon celé hybridní soustavy by se měl pohybovat okolo 140 koní a být přenášen na kola přední nápravy bude skrze bezstupňovou převodovku CVT. Hovoří se i o konvenční šestistupňové skříni, tu jsme však v plnohodnotném hybridu ještě neviděli.

Na další podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat. Více bychom se měli dozvědět před startem tokijské autoshow, který je naplánován na 24. října.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 72 977 km
Cena: 75 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2016
Stav: 32 320 km
Cena: 600 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2014
Stav: 18 031 km
Cena: 540 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 37 099 km
Cena: 206 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků