Honda CR-Z: na světě je předprodukční verze

Návštěvníci autosalonu v Tokiu se budou moci seznámit i s téměř produkční verzí Hondy CR-Z, která se pokusí navázat na slavné CRX.

Autoshow ve Frankfurtu je minulostí a pozornost automobilového světa se již upírá k japonské metropoli, kde proběhne mezinárodní autosalon již příští měsíc. Proto se na nás již začínají sypat informace o připravovaných novinkách zejména asijských automobilek.

Již včera jsme vás na tomto místě seznámili třeba s dvojicí novinek značky Subaru či novou řadou motorů Mazda řady SKY (na tomto místě). A nyní je zde hybridní studie Honda CR-Z, která se již má dosti blížit sériovému provedení připravenému pro první pololetí příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Koncept se stejným označením se nejprve představil přesně před dvěma lety na autosalonu v Tokiu, z prvních snímků jeho nového provedení je však již lépe patrný zjev sériového auta. Změny se dotkly detailů uvnitř i vně vozu, týká se to třeba světel a nárazníků, palubní deska pak jasně odkazuje třeba na současnou generaci kompaktu Civic (jako ojetinu jsme jej testovali na tomto místě) či na progresivní Insight.

Zjevný je též designový odkaz na dnes již legendární model CRX. Malý, lehký a dostupný sporťáček se do vzhledu CR-Z otiskl zejména při pohledu na zadní partie, které jsou u novinky podobně ostře „zaseknuté” a částečně prosklené. Jak moc se charakter ještě docela nedávné modly aktivních řidičů otiskne do funkčních vlastností CR-Z je zatím nejasné, vzhledem k současnému vývoji automobilsmu, samotné Hondy i očekávané technice však lze tušit, že prakticky nijak...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 
K dispozici zatím máme sice jen málo technických detailů, ale žádné ze známých faktů ani ze zaručených spekulací nenaznačují, že půjde o vůz lehký, natož pak dostupný. Hybridni technologie totiž k něčemu takovému nedává mnoho prostoru.

Pod karosérií by se měl objevit zážehový čtyřválec s objemem pod dva litry. Spekuluje se o využití benzinového motoru o objemu 1,5 l, který bude kombinovaný s blíže neupřesněným elektromotorem. Výkon celé hybridní soustavy by se měl pohybovat okolo 140 koní a být přenášen na kola přední nápravy bude skrze bezstupňovou převodovku CVT. Hovoří se i o konvenční šestistupňové skříni, tu jsme však v plnohodnotném hybridu ještě neviděli.

Na další podrobnosti si budeme muset ještě chvíli počkat. Více bychom se měli dozvědět před startem tokijské autoshow, který je naplánován na 24. října.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků