Honda CR-V začíná trochu vysoko

Model japonské Hondy vnesl před lety do kategorie off-roadů na českém trhu potřebný svěží vítr a určil její směrování pro následující roky. Získanou pozici u českých zákazníků chce potvrdit CR-V v přepracované podobě.
Honda CR-V začíná trochu vysoko

Klíčem k úspěchu vozů třídy SUV (Sport Utility Vehicle) je kombinace mimořádné univerzálnosti a stylistické rafinovanosti. Vůz totiž plní řadu rolí: je ideální jak na silnici, tak pro jízdu v terénu, pro jízdu za slunečného i hodně deštivého počasí, v létě i v zimě, jak pro zábavu, tak i pro pracovní potřeby.

Inovace

Konkurence v kategorii SUV střední třídy od doby, kdy do ní přišla Honda CR-V, hodně posílila a uspět v ní není snadné. Chce to držet své zástupce na nejvyšší úrovni, což je i záměr Hondy, která své nové CR-V inovovala hodně z gruntu.

Klepněte pro větší obrázek

Nový model charakterizuje zvenku ostřejší a robustnější design. Nový model je také o trochu delší a širší než předchůdce, ale jeho výška a rozvor zůstaly stejné. Honda CR-V však nabízí jeden z nejprostornějších interiérů ve své třídě. Takzvaný tandem distance, tedy vzdálenost mezi kyčelními body cestujících na předních a na zadních sedadlech, je nyní 1077 mm, což je hodnota řadící vůz na čelo dané třídy. Podstatně byla zvýšena i kapacita nákladového prostoru – díky možnosti posunutí zadních sedadel o 170 mm a snížení podlahy o 120 mm činí maximální objem zavazadelníku 527-628 litrů, po sklopení zadních sedaček až 948 litrů. Honda rovněž vylepšila dělené zadní dveře. Ta sice stále mají samostatně se otevírající část s oknem (usnadňuje nakládání malých předmětů), ale je nyní pevnou součástí celých dveří zavěšených na bočních závěsech. To znamená, že výklopné okno už nemusí být otevřeno jako první, aby bylo možno páté dveře otevřít.

Jízdní podmínky

Cílem konstruktérů Hondy vždy byla radost z jízdy a nový model by měl tyto zážitky ještě více umocnit. Podvozek má vpředu technicky efektivní zavěšení McPherson a vzadu systém zavěšení se dvěma příčnými rameny a reakčními vzpěrami. Výsledkem je podvozek nabízející komfort a stabilitu srovnatelnou s osobním automobilem, svižné jízdní vlastnosti a dobrý výkon na různých typech silnic. Předností je určitě i malý poloměr otáčení 5,5 metru, vysoká pozice při řízení a dobrý výhled z vozu všemi směry.

Technika

K pohonu CR-V bude sloužit opět zážehový dvoulitr, ten byl však notně přepracován a zmodernizován. Motor o zdvihovém objemu 1998 cm3 dává 110 kW (150 koní) výkonu a pracuje v širokém rozsahu otáček. O to se stará i moderní systém VTEC, který mění časování a zdvih ventilů, tady je ovšem doplněn o systém VTC (Variable Timming Control), který plynule mění fázování vačky, aby se tak lépe přizpůsobila aktuálnímu zatížení motoru, a také sacím potrubím s proměnnou délkou v horním pásmu nízkých otáček a v rozsahu středních otáček. Výsledkem je optimalizace účinnosti motoru a skutečného výkonu. Maximální točivý moment je 192 N.m při 4000 ot./min., ale už při 3000 otáčkách dává motor 188 N.m.

Model CR-V v novém vydání je nabízen buď s vylepšenou pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovým automatem s řídicím systémem Grade Logic. Všechny verze jsou vybaveny systémem Real Time 4WD, který automaticky zapíná pohon všech kol jen tehdy, jestliže je to skutečně třeba.

Ceny

Současnou generaci CR-V bylo v poslední fázi koupit za cenu 729 tisíc, cena novinky vyšplhala o něco výš. Konkrétně s manuální převodovkou stojí 849 000 Kč, s automatem o třicet tisíc víc – 879 000 korun.

Technické údaje

Motor:
čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec uložený napříč (16V)
Zdvihový objem: 1998 cm3
Rozvod: DOHC
Maximální výkon: 110 kW/6500 ot./min.
Maximální točivý moment: 192 N.m/4000 ot./min.
Nejvyšší rychlost: 177 (167) km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10 (11,9) s
Spotřeba paliva (město): 11,7 (12,2) l/100 km
(mimo město): 7,7 (7,6) l/100 km
(kombinovaná): 9,1 (9,3) l/100 km
Poloměr otáčení: 5,5 m
*) údaje v závorce jsou pro variantu s automatickou převodovkou

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 19 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 94 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků