Honda CR-V začíná trochu vysoko

Model japonské Hondy vnesl před lety do kategorie off-roadů na českém trhu potřebný svěží vítr a určil její směrování pro následující roky. Získanou pozici u českých zákazníků chce potvrdit CR-V v přepracované podobě.
Honda CR-V začíná trochu vysoko

Klíčem k úspěchu vozů třídy SUV (Sport Utility Vehicle) je kombinace mimořádné univerzálnosti a stylistické rafinovanosti. Vůz totiž plní řadu rolí: je ideální jak na silnici, tak pro jízdu v terénu, pro jízdu za slunečného i hodně deštivého počasí, v létě i v zimě, jak pro zábavu, tak i pro pracovní potřeby.

Inovace

Konkurence v kategorii SUV střední třídy od doby, kdy do ní přišla Honda CR-V, hodně posílila a uspět v ní není snadné. Chce to držet své zástupce na nejvyšší úrovni, což je i záměr Hondy, která své nové CR-V inovovala hodně z gruntu.

Klepněte pro větší obrázek

Nový model charakterizuje zvenku ostřejší a robustnější design. Nový model je také o trochu delší a širší než předchůdce, ale jeho výška a rozvor zůstaly stejné. Honda CR-V však nabízí jeden z nejprostornějších interiérů ve své třídě. Takzvaný tandem distance, tedy vzdálenost mezi kyčelními body cestujících na předních a na zadních sedadlech, je nyní 1077 mm, což je hodnota řadící vůz na čelo dané třídy. Podstatně byla zvýšena i kapacita nákladového prostoru – díky možnosti posunutí zadních sedadel o 170 mm a snížení podlahy o 120 mm činí maximální objem zavazadelníku 527-628 litrů, po sklopení zadních sedaček až 948 litrů. Honda rovněž vylepšila dělené zadní dveře. Ta sice stále mají samostatně se otevírající část s oknem (usnadňuje nakládání malých předmětů), ale je nyní pevnou součástí celých dveří zavěšených na bočních závěsech. To znamená, že výklopné okno už nemusí být otevřeno jako první, aby bylo možno páté dveře otevřít.

Jízdní podmínky

Cílem konstruktérů Hondy vždy byla radost z jízdy a nový model by měl tyto zážitky ještě více umocnit. Podvozek má vpředu technicky efektivní zavěšení McPherson a vzadu systém zavěšení se dvěma příčnými rameny a reakčními vzpěrami. Výsledkem je podvozek nabízející komfort a stabilitu srovnatelnou s osobním automobilem, svižné jízdní vlastnosti a dobrý výkon na různých typech silnic. Předností je určitě i malý poloměr otáčení 5,5 metru, vysoká pozice při řízení a dobrý výhled z vozu všemi směry.

Technika

K pohonu CR-V bude sloužit opět zážehový dvoulitr, ten byl však notně přepracován a zmodernizován. Motor o zdvihovém objemu 1998 cm3 dává 110 kW (150 koní) výkonu a pracuje v širokém rozsahu otáček. O to se stará i moderní systém VTEC, který mění časování a zdvih ventilů, tady je ovšem doplněn o systém VTC (Variable Timming Control), který plynule mění fázování vačky, aby se tak lépe přizpůsobila aktuálnímu zatížení motoru, a také sacím potrubím s proměnnou délkou v horním pásmu nízkých otáček a v rozsahu středních otáček. Výsledkem je optimalizace účinnosti motoru a skutečného výkonu. Maximální točivý moment je 192 N.m při 4000 ot./min., ale už při 3000 otáčkách dává motor 188 N.m.

Model CR-V v novém vydání je nabízen buď s vylepšenou pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovým automatem s řídicím systémem Grade Logic. Všechny verze jsou vybaveny systémem Real Time 4WD, který automaticky zapíná pohon všech kol jen tehdy, jestliže je to skutečně třeba.

Ceny

Současnou generaci CR-V bylo v poslední fázi koupit za cenu 729 tisíc, cena novinky vyšplhala o něco výš. Konkrétně s manuální převodovkou stojí 849 000 Kč, s automatem o třicet tisíc víc – 879 000 korun.

Technické údaje

Motor:
čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec uložený napříč (16V)
Zdvihový objem: 1998 cm3
Rozvod: DOHC
Maximální výkon: 110 kW/6500 ot./min.
Maximální točivý moment: 192 N.m/4000 ot./min.
Nejvyšší rychlost: 177 (167) km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10 (11,9) s
Spotřeba paliva (město): 11,7 (12,2) l/100 km
(mimo město): 7,7 (7,6) l/100 km
(kombinovaná): 9,1 (9,3) l/100 km
Poloměr otáčení: 5,5 m
*) údaje v závorce jsou pro variantu s automatickou převodovkou

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků