Honda CR-V se v prvním čtvrtletí roku 2014 stala nejprodávanějším SUV na světě

Podle posledního průzkumu se Honda CR-V stala v prvním čtvrtletí roku 2014 nejprodávanějším SUV na světě. Tento výsledek je dalším důkazem celosvětové obliby tohoto modelu. Údaje, které zveřejnila poradenská společnost Focus2Move, jež se specializuje na automobilový trh, ukazují, že v prvním čtvrtletí se na celém světě prodalo 165 017 kusů modelu CR-V, což je nárůst oproti 161 837 kusům za stejné období roku 2013.

V žebříčku 50 nejprodávanějších automobilů světa je se Honda CR-V v prvním čtvrtletím umístila na jedenáctém místě a předstihla tak své hlavní konkurenty včetně Toyoty RAV4, Volkswagenu Tiguan a Nissanu Qashqai.

Další analýzy naznačují, že podobný úspěch se bude opakovat i ve druhém čtvrtletí, neboť Honda CR-V zůstala nejoblíbenějším SUV na světě i v květnu 2014, kdy se s 63 241 prodanými kusy umístila na celkovém osmém místě a tím za tento měsíc předstihla i nejprodávanější malý automobil na světě - Ford Fiesta. Celkem se do konce května ve světě prodalo 286 685 kusů modelu CR-V.

Za úspěch na světové scéně model CR-V vděčí především své originální koncepci, jež nabízí optimální rovnováhu mezi úsporností a výkony osobního vozu a praktičností, variabilitou a bezpečností SUV.

V Evropě prodeje modelu CR-V poslední dobou vzrostly díky uvedení verze s motorem 1.6 i-DTEC, jež je odpovědí značky na vzrůstající poptávku po dieselových motorech s nízkými emisemi a na stoupající zájem o vozy SUV s pohonem dvou kol. Verze s pohonem dvou kol v současnosti v Evropě představují více než čtvrtinu prodaných SUV segmentu C.

Model CR-V 1.6 i-DTEC, který se vyrábí v evropském závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu, se vyznačuje jak vysokým výkonem (točivým momentem 300 Nm a výkonem 120 k), tak nízkou spotřebou paliva (4,5 l/100 km) a emisemi CO2 na úrovni pouhých 119 g/km. Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a nabízí mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1 648 litrů. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků