Honda CR-V se v prvním čtvrtletí roku 2014 stala nejprodávanějším SUV na světě

Honda CR-V se v prvním čtvrtletí roku 2014 stala nejprodávanějším SUV na světě

Podle posledního průzkumu se Honda CR-V stala v prvním čtvrtletí roku 2014 nejprodávanějším SUV na světě. Tento výsledek je dalším důkazem celosvětové obliby tohoto modelu. Údaje, které zveřejnila poradenská společnost Focus2Move, jež se specializuje na automobilový trh, ukazují, že v prvním čtvrtletí se na celém světě prodalo 165 017 kusů modelu CR-V, což je nárůst oproti 161 837 kusům za stejné období roku 2013.

V žebříčku 50 nejprodávanějších automobilů světa je se Honda CR-V v prvním čtvrtletím umístila na jedenáctém místě a předstihla tak své hlavní konkurenty včetně Toyoty RAV4, Volkswagenu Tiguan a Nissanu Qashqai.

Další analýzy naznačují, že podobný úspěch se bude opakovat i ve druhém čtvrtletí, neboť Honda CR-V zůstala nejoblíbenějším SUV na světě i v květnu 2014, kdy se s 63 241 prodanými kusy umístila na celkovém osmém místě a tím za tento měsíc předstihla i nejprodávanější malý automobil na světě - Ford Fiesta. Celkem se do konce května ve světě prodalo 286 685 kusů modelu CR-V.

Za úspěch na světové scéně model CR-V vděčí především své originální koncepci, jež nabízí optimální rovnováhu mezi úsporností a výkony osobního vozu a praktičností, variabilitou a bezpečností SUV.

V Evropě prodeje modelu CR-V poslední dobou vzrostly díky uvedení verze s motorem 1.6 i-DTEC, jež je odpovědí značky na vzrůstající poptávku po dieselových motorech s nízkými emisemi a na stoupající zájem o vozy SUV s pohonem dvou kol. Verze s pohonem dvou kol v současnosti v Evropě představují více než čtvrtinu prodaných SUV segmentu C.

Model CR-V 1.6 i-DTEC, který se vyrábí v evropském závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu, se vyznačuje jak vysokým výkonem (točivým momentem 300 Nm a výkonem 120 k), tak nízkou spotřebou paliva (4,5 l/100 km) a emisemi CO2 na úrovni pouhých 119 g/km. Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a nabízí mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1 648 litrů. 

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků