Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje

CR-V je v současnosti nejprodávanějším modelem na našem trhu a je nám potěšením oznámit, že se k našim autorizovaným prodejcům dostává verze s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje předchozí pětistupňovou automatickou převodovku.  

Nový vznětový motor a devítistupňová automatická převodovka přinášejí nejlepší poměr výkon/emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje maximální výkon 118 kW (160 k)(což je o 6 % více, než u jeho 2,2litrového vznětového předchůdce) a točivý moment 350 Nm; zároveň dosahuje rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 (zlepšení o 11 %) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje energetické ztráty způsobené třením: tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru. Výsledkem je špičková úspora paliva – 4.9 l/100km.

 

Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kilogramů nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu.

V závislosti na jízdních podmínkách – otáčky motoru a používání plynového pedálu – dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů; mezi možná uspořádání rychlostních stupňů patří 9-7, 9-5, 7-4 a 6-4.

Model Honda CR-V se již stal jedním z nejrozšířenějších kompaktních SUV prodávaných na světě. Od svého uvedení v roce 1997 bylo v Evropě prodáno již více než 750 000 vozů a téměř 50 000 vozů v roce 2014. 

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků