Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje

CR-V je v současnosti nejprodávanějším modelem na našem trhu a je nám potěšením oznámit, že se k našim autorizovaným prodejcům dostává verze s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje předchozí pětistupňovou automatickou převodovku.  

Nový vznětový motor a devítistupňová automatická převodovka přinášejí nejlepší poměr výkon/emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje maximální výkon 118 kW (160 k)(což je o 6 % více, než u jeho 2,2litrového vznětového předchůdce) a točivý moment 350 Nm; zároveň dosahuje rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 (zlepšení o 11 %) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje energetické ztráty způsobené třením: tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru. Výsledkem je špičková úspora paliva – 4.9 l/100km.

 

Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kilogramů nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu.

V závislosti na jízdních podmínkách – otáčky motoru a používání plynového pedálu – dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů; mezi možná uspořádání rychlostních stupňů patří 9-7, 9-5, 7-4 a 6-4.

Model Honda CR-V se již stal jedním z nejrozšířenějších kompaktních SUV prodávaných na světě. Od svého uvedení v roce 1997 bylo v Evropě prodáno již více než 750 000 vozů a téměř 50 000 vozů v roce 2014. 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků