Honda CR-V pozná, když se vám někdo chystá udělat „myšku“

Honda CR-V pozná, když se vám někdo chystá udělat „myšku“

V otázce používání systému pro udržování rychlosti, tzv. tempomatu, a jeho přínosu pro bezpečnost nepanuje v redakci tak úplně shoda. SUV Honda CR-V dostane jako první model značky předvídající adaptivní tempomat, který rozpozná, že se vám někdo chystá hodit myšku přímo před auto. Systém má zvýšit bezpečnost a také pohodlí cestujících, neboť má aplikovat brzdy citlivěji a plynuleji než konvenční adaptivní tempomat.

Kdo jezdí po D1 středním pruhem, je lenoch a nezdvořák komentář

Kdo jezdí po D1 středním pruhem, je lenoch a nezdvořák komentář

Novinku najdete v příplatkové výbavě Hondy CR-V modelového roku 2015 pod zkratkou I-ACC (Intelligent Adaptive Cruise Control). Ke své funkci využívá informace z radaru a kamery, kterými sleduje ostatní auta na silnici. V principu jde o to, že systém vedle svého pruhu sleduje i dva okolní pruhy.

Honda tvrdí, že systém vyvíjela delší dobu na evropských silnicích pečlivým sledováním jízdního stylu evropských řidičů. Inteligentní adaptivní tempomat prý dokáže předpovědět nebezpečný manévr s odstupem až pěti sekund před tím, než k němu dojde.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Adaptivní tempomat tak jemně aplikuje brzdy a informuje na displeji řidiče, proč tak učinil, pak začne brzdit intenzivněji, pokud je to potřeba. Jsou to přesně ty situace, kdy jedete v levém pruhu kolem 130 km/h a před vámi jede někdo za kamionem osmdesát a vy si říkáte: „Hele, jak mi to tam pošle...“ A než se nadějete, máte dotyčne auto před nárazníkem.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků