Kdo nemá SUV, jakoby nebyl. Toto tvrzení si Honda uvědomila už před lety, když připravila jeden z prvních vozů kategorie SUV nazvaný CR-V. Ve výrobní programu tak figurují dvě SUV, neboť Honda prodává ještě HR-V. Otestovali jsme Hondu CR-V 2,0 ES (110 kW/150k). Video
Kapitoly článku:
Při konstrukci auta se před lety vydala Honda osobitou cestou. Vzala podvozek z nejrozšířenějšího typu Civic, trochu ho přizpůsobila, přidala připínatelný pohon zadních kol a nové SUV bylo na světě. Od počátků zaznamenávalo velký úspěch, svědčí o tom počet prodaných vozidel. Hlavní zásluhu na úspěchu měl především atraktivní vzhled. Ten se postupem času lehce měnil, až se dopracoval k poslednímu faceliftu.
Tip: podívejte se na zajímavé video z jízdy s Hondou CR-V.
Nehledejte off-road ale univerzálnost
Honda CR-V je typickým představitelem vozů kategorie SUV, neboli vozů pro volný čas. S terénními auty má proto společnou světlou výšku a pohon všech kol. Karoserie je ovšem samonosná s nezávisle zavěšenými koly, právě tak, jak je tomu u Civicu. Ostatně odtud písmeno C v názvu. Na silnici se proto chová podobně jako Civic, i když vyšší výška znamená podstatně větší tendenci k naklánění v zatáčkách a tím způsobenou vyšší nedotáčivost.
Honda CR-V těží ze svého atraktivního vzhledu. Zákazníkům
se evidentně líbí. -- Rezerva na zadních dveřích je před blátem
a prachem dobře ukrytá
Už nepříliš ostrá zatáčka vyvolává pískání pneumatik, jak se kola přední nápravy hrnou. Celkově ovšem působí i na pevném povrchu přívětivě a nevyvolává v řidiči ani ostatních cestujících pocit, že by běžné situace nezvládla. Zajímavý je systém Real time 4WD. Ten funguje tak, že v běžných podmínkách přenáší točivý moment jen na kola přední nápravy. Jakmile se ale zhorší adhezní vlastnosti a přední kola se začínají protáèet, během okamžiku připne i pohon kol zadní nápravy.
Zadní dveře se dají otevřít jen napùl -- Světlomet pod
mohutným polykarbonátovým krytem
I tento systém prošel technickým vývojem a tak dnes už řidič, zejména ten méně zkušený, ani nepozná, kdy k okamžiku zlomu v trakci došlo. Taková situace nemusí nastat jen v terénu, ale zvyšuje bezpečnost i při jízdě třeba za deště nebo sněhu a podobně obtížných podmínkách. I v takových situacích se vždycky Honda CR-V změní na čtyřkolku. Pokud jde o jízdní vlastnosti v terénu, pak díky světlé výšce a zmíněném Real time 4WD dosahuje celkem obstojné úrovně.
-- Takové prahy patří už do příplatkové výbavy
Nemůžeme čekat, že s céervéčkem projedete tolik co s třeba s Hummerem nebo Nissanem Patrol, ale při cestě na ryby nebo chatu vzdálenou od silnice, vás nezklame.
Hezká zvenčí, luxusní uvnitř
Uvnitř Hondy CR-V ovšem allroad, takový ten opravdový, drsný, nic nepřipomíná. Ty časy jsou už dávno pryč. Dnes jsou vozy typu SUV pohodlné a komfortní. Proto i céervéčko připomíná spíš mateřský Civic než cokoliv jiného. I interiér prodělal facelift a výsledkem je utěšený pohled. Z technického hlediska tu najdeme samozřejmě elektronicky řízenou klimatizaci, nebo nezvykle vymyšlenou páku ruční brzdy, která připomíná řešení, se kterým přišly poprvé soutěžní vozy WRC.
Interiér je spíše elegantní -- Pod rádiem se nalézají dvě odkládací poličky. -- Přístrojová
deska jako v běžném "osobáku"
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E