Honda CR-V: občanský vůz 4x4 (kompaktní test)

Kdo nemá SUV, jakoby nebyl. Toto tvrzení si Honda uvědomila už před lety, když připravila jeden z prvních vozů kategorie SUV nazvaný CR-V. Ve výrobní programu tak figurují dvě SUV, neboť Honda prodává ještě HR-V. Otestovali jsme Hondu CR-V 2,0 ES (110 kW/150k). Video
Honda CR-V: občanský vůz 4x4 (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Atraktivní SUV, jízdní vlastnosti, interiér, vnitřní prostor
  2. Zavazadlový prostor, motor, převodovka, spotřeba

Při konstrukci auta se před lety vydala Honda osobitou cestou. Vzala podvozek z nejrozšířenějšího typu Civic, trochu ho přizpůsobila, přidala připínatelný pohon zadních kol a nové SUV bylo na světě. Od počátků zaznamenávalo velký úspěch, svědčí o tom počet prodaných vozidel. Hlavní zásluhu na úspěchu měl především atraktivní vzhled. Ten se postupem času lehce měnil, až se dopracoval k poslednímu faceliftu.

Tip: podívejte se na zajímavé video z jízdy s Hondou CR-V.

Nehledejte off-road ale univerzálnost

Honda CR-V je typickým představitelem vozů kategorie SUV, neboli vozů pro volný čas. S terénními auty má proto společnou světlou výšku a pohon všech kol. Karoserie je ovšem samonosná s nezávisle zavěšenými koly, právě tak, jak je tomu u Civicu. Ostatně odtud písmeno C v názvu. Na silnici se proto chová podobně jako Civic, i když vyšší výška znamená podstatně větší tendenci k naklánění v zatáčkách a tím způsobenou vyšší nedotáčivost.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-V těží ze svého atraktivního vzhledu. Zákazníkům
se evidentně líbí. -- Rezerva na zadních dveřích je před blátem
a prachem dobře ukrytá

Už nepříliš ostrá zatáčka vyvolává pískání pneumatik, jak se kola přední nápravy hrnou. Celkově ovšem působí i na pevném povrchu přívětivě a nevyvolává v řidiči ani ostatních cestujících pocit, že by běžné situace nezvládla. Zajímavý je systém Real time 4WD. Ten funguje tak, že v běžných podmínkách přenáší točivý moment jen na kola přední nápravy. Jakmile se ale zhorší adhezní vlastnosti a přední kola se začínají protáèet, během okamžiku připne i pohon kol zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  
Zadní dveře se dají otevřít jen napùl -- Světlomet pod
mohutným polykarbonátovým krytem

I tento systém prošel technickým vývojem a tak dnes už řidič, zejména ten méně zkušený, ani nepozná, kdy k okamžiku zlomu v trakci došlo. Taková situace nemusí nastat jen v terénu, ale zvyšuje bezpečnost i při jízdě třeba za deště nebo sněhu a podobně obtížných podmínkách. I v takových situacích se vždycky Honda CR-V změní na čtyřkolku. Pokud jde o jízdní vlastnosti v terénu, pak díky světlé výšce a zmíněném Real time 4WD dosahuje celkem obstojné úrovně.

Klepněte pro větší obrázek -- Takové prahy patří už do příplatkové výbavy

Nemůžeme čekat, že s céervéčkem projedete tolik co s třeba s Hummerem nebo Nissanem Patrol, ale při cestě na ryby nebo chatu vzdálenou od silnice, vás nezklame.

Hezká zvenčí, luxusní uvnitř

Uvnitř Hondy CR-V ovšem allroad, takový ten opravdový, drsný, nic nepřipomíná. Ty časy jsou už dávno pryč. Dnes jsou vozy typu SUV pohodlné a komfortní. Proto i céervéčko připomíná spíš mateřský Civic než cokoliv jiného. I interiér prodělal facelift a výsledkem je utěšený pohled. Z technického hlediska tu najdeme samozřejmě elektronicky řízenou klimatizaci, nebo nezvykle vymyšlenou páku ruční brzdy, která připomíná řešení, se kterým přišly poprvé soutěžní vozy WRC.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je spíše elegantní -- Pod rádiem se nalézají dvě odkládací poličky. -- Přístrojová
deska jako v běžném "osobáku"

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Atraktivní SUV, jízdní vlastnosti, interiér, vnitřní prostor
  2. Zavazadlový prostor, motor, převodovka, spotřeba
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky