Honda CR-V nové generace

Popularita vozů pro volný čas SUV stoupá v posledních třech čtyřech letech především zásluhou aut japonské provinience. Velký podíl na tomto trendu má i Honda CR-V, jež se aktuálně představuje ve své druhé generaci.
Honda CR-V nové generace

Honda CR-V má na svém kontě řadu triumfů – v Evropě patřila po tři roky k nejprodávanějšímu modelu SUV s benzínovým motorem, na českém trhu sesadila v kategorii čtyřkolek roky kralující Ladu Nivu apod. Do dnešního dne se jí vyrobilo více než milión kusů, přičemž v Evropě našlo své zákazníky 120 tisíc exemplářů.

Dobrý základ

Nová generace CR-V staví na silných stránkách svého předchůdce, ale samozřejmě k tomu přidává řadu dalších vylepšení. Klíčem k úspěchu CR-V první generace bylo spojení výjimečné univerzálnosti a stylistického propracování. Díky tomu se stalo ideálním vozem s rozmanitým využitím – ať jde o každodenní dojíždění do práce, větší nákup na víkend nebo jízdu v lehkém terénu jen tak pro potěchu.

Nový model má ostřejší, o poznání výraznější rysy a je nepatrně delší a širší než jeho předchůdce. Výška a rozvor jsou identické, přesto nová generace Hondy CR-V nabízí pasažérům ve svém vnitřku více prostoru než dřív. Důvod?

Konstruktéři Hondy při „stavbě“ interiéru využili takzvaný systém „tandem distance“, jenž s úspěchem již použili u nové generace civiků. Díky němu se jim podařilo maximalizovat vnitřní prostor vozu tak, že vzdálenost mezi kyčelními body cestujících na předních a zadních sedadlech dosahuje nyní ve své třídě rekordních 863 mm, a to ještě při zvětšení zavazadlového prostoru.

Zadní sedadla „cé-er-véčka“ jsou sklopná v poměru 60:40 (posuv je možný v rozmezí 170 mm v pěti krocích), podlaha zavazadelníku je nyní o 120 mm níž, díky čemuž objem narostl na 374 až 628 litrů podle uspořádání interiéru. Tím všechno nekončí, v případě, že se zadní sedadla sklopí dopředu do téměř vertikální úložné pozice, zvýší se objem zavazadlového prostoru až na 952 litrů, takže je v jeho útrobách bude nyní možné převézt dvě velká horská kola bez nutnosti demontáže jejich předních kol.

Technika na úrovni

O pohon Hondy CR-V se v její první generaci staral výkonný dvoulitr, který se stal základem pohonu i pro druhou generaci CR-V. Motor DOHC i-VTEC ale doznal řady vylepšení. Například nyní dosahuje maximálního výkonu 110 kW, dokáže vůz „rozpohybovat“ z nuly na 100 km/h za méně než 10 sekund a přitom všem si neřekne na stokilometrové vzdálenosti více než o devět litrů benzínu. Dynamika motoru s vrcholem 192 N.m při 4000 ot/min. zajišťuje hladký přínos výkonu a skvělou flexibilitu. Díky osvědčenému systému Real Time 4WD, který v případě potřeby automaticky zapne pohon všech kol, nabízí CR-V vynikající výkon a klidnou jízdu na různých typech silnice i v lehkém terénu.

CR-V bylo vždy synonymem radosti z jízdy. Nový model využívá kompaktního a technicky efektivního předního zavěšení typu McPherson a dvojitého lichoběžníkového systému zavěšení zadních kol. Výsledkem je podvozek poskytující komfort a stabilitu osobního vozu, svižné řízení a vynikající výkon v lehkém terénu. Průměr otáčení 10,4 metru, vysoká pozice při řízení a dobrý výhled do všech stran zajišťují modelu CR-V rovněž ideální využití v městském provozu.

Vůz bude nabízen s vylepšenou pětistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou se systémem Grade Logic. Manuální převodovka těží z množství změn detailů pro poskytnutí snadnějšího řazení, přičemž vylepšený převodový poměr prvního a zpětného rychlostního stupně má nyní lepší schopnost zrychlení vozu při nižších otáčkách a zrychlení z klidu.

Nová generace Hondy CR-V si v těchto dnech odbývá svou celosvětovou premiéru na tokijském autosalónu, v březnu jej pak uvidíme i na starém kontinentu na tradiční automobilové výstavě ve švýcarské Ženevě. Honda počítá s prodejem nového modelu CR-V ve více než 160 zemích na světě, Českou republiku samozřejmě nevyjímaje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků