Honda CR-V: nová generace odhalena, debutuje v Paříži

Značka Honda představuje evropské provedení čtvrté generace svého zásadního SUV Honda CR-V. A dle očekávání se prakticky žádné překvapení nekoná.

První CR-V se v Evropě začalo prodávat roku 1996 a další dvě generace následovaly v letech 2002 a 2007. Na konci devadesátých let se typ CR-V na Starý kontinent přestal dovážet, ale přísun automobilů začala zajišťovat továrna Hondy v britském Swindonu, kde běží dodnes. Typ CR-V se pro Hondu stal jednoznačným úspěchem na všech frontách, jen první generace vzniklo vysoko přes 1 mil. kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda CR-V čtvrté generace se nijak zásadně neliší od amerického provedení, ale nabízí více motorů

Nejnovější, v pořadí čtvrtá generace modelu Honda CR-V se vlastně představila již na loňském podzimním autosalonu v Los Angeles, ale evropské provedení předznamenalo až odhalení studie Honda CR-V Concept na letošním ženevském autosalonu. A s odstupem času můžeme říci, že se tento koncept nijak výrazně nelišil ani od americké verze, ani od té evropské určené sériové produkci.

Honda CR-V: čtvrtá generace vstoupí do prodeje v prosinci

Honda CR-V: čtvrtá generace vstoupí do prodeje v prosinci

Ve srovnání s americkým provedením se to evropské vyznačuje hlavně upravenými nárazníky, tvarem krytů zpětných zrcátek hostících v tomto případě také boční blikače, přepracovanými předními svítilnami s pásy LED pro denní svícení nebo přepracovanými svítilnami zadními, v nichž se zdroje LED uplatnily také.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro posádku je prostornější a lépe využitelný

Po stránce vnějších rozměrů se toho mnoho nezměnilo, Honda CR-V čtvrté generace je jen o několik milimetrů nižší a kratší než dosud. Rozvor náprav a šířka se nezměnily, čímž však prostor pro cestující údajně nikterak neutrpěl. Zavazadlový prostor je ale nyní objemnější a praktičtější, nákladová hrana poklesla o 25 mm a délka podlahy se prodloužila o znatelných 140 mm.

Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC – na shledanou!

Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC – na shledanou!

Objem prostoru pro zavazadla u čtvrté generace Hondy CR-V činí 589 l v základním uspořádání a 1 648 l po sklopení zadních sedadel, což jsou hodnoty vyšší o 65, resp. 148 l než dosud. Přístup k zavazadlům má dále zlepšit dálkové elektrické zdvihání víka. Těšit se můžeme samozřejmě také na nejmodernější elektronické bezpečnostní a zábavní systémy.

Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Motory budou pro evropskou Hondu CR-V k dispozici celkem tři. Zážehový „dvoulitr“ i-VTEC byl převzat z dosavadní generace po dílčích úpravách, jež přinesly nepatrné posílení na 155 koní (114 kW) a zvýšení točivého momentu na 192 Nm. Osvědčený vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC zůstal na dosavadních hladinách 150 koní (110 kW) a 350 Nm, v obou případech klesly emise i spotřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nabídne nejmodernější prvky zábavy a komunikačních rozhraní

Horkou novinkou se u řady CR-V stává zavedení nového vznětového čtyřválce 1,6 i-DTEC s výkonem dosahujícím 120 koní (80 kW) při 4 000 to./min. a točivým momentem vrcholícím s ohledem na objem motoru úctyhodnou hodnotou 300 Nm při 2 000 ot./min. Vůbec poprvé bude CR-V v Evropě k mání také s pohonem jen předních kol, a sice v kombinaci s motory 2,0 i-VTEC a 1,6 i-DTEC.

Připojitelný pohon zadních kol u verzí AWD byl důsledně přepracován aplikací elektronicky řízené spojky. Stejně jako dosud, ani tentokrát nebude mít řidič prakticky žádnou možnost do chodu přenosové soustavy zasáhnout, ovšem výrobce slibuje rychlejší reakce na adhezní podmínky než u stávajícího kapalinového systému se dvěmi čerpadly v těle zadní rozvodovky.

Nová Honda CR-V čtvrté generace oslaví svoji oficiální premiéru letos v Paříži a prodávat se v Evropě začne již během nadcházejícího podzimu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky