Honda CR-V: nová generace odhalena, debutuje v Paříži

Značka Honda představuje evropské provedení čtvrté generace svého zásadního SUV Honda CR-V. A dle očekávání se prakticky žádné překvapení nekoná.

První CR-V se v Evropě začalo prodávat roku 1996 a další dvě generace následovaly v letech 2002 a 2007. Na konci devadesátých let se typ CR-V na Starý kontinent přestal dovážet, ale přísun automobilů začala zajišťovat továrna Hondy v britském Swindonu, kde běží dodnes. Typ CR-V se pro Hondu stal jednoznačným úspěchem na všech frontách, jen první generace vzniklo vysoko přes 1 mil. kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda CR-V čtvrté generace se nijak zásadně neliší od amerického provedení, ale nabízí více motorů

Nejnovější, v pořadí čtvrtá generace modelu Honda CR-V se vlastně představila již na loňském podzimním autosalonu v Los Angeles, ale evropské provedení předznamenalo až odhalení studie Honda CR-V Concept na letošním ženevském autosalonu. A s odstupem času můžeme říci, že se tento koncept nijak výrazně nelišil ani od americké verze, ani od té evropské určené sériové produkci.

Honda CR-V: čtvrtá generace vstoupí do prodeje v prosinci

Honda CR-V: čtvrtá generace vstoupí do prodeje v prosinci

Ve srovnání s americkým provedením se to evropské vyznačuje hlavně upravenými nárazníky, tvarem krytů zpětných zrcátek hostících v tomto případě také boční blikače, přepracovanými předními svítilnami s pásy LED pro denní svícení nebo přepracovanými svítilnami zadními, v nichž se zdroje LED uplatnily také.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro posádku je prostornější a lépe využitelný

Po stránce vnějších rozměrů se toho mnoho nezměnilo, Honda CR-V čtvrté generace je jen o několik milimetrů nižší a kratší než dosud. Rozvor náprav a šířka se nezměnily, čímž však prostor pro cestující údajně nikterak neutrpěl. Zavazadlový prostor je ale nyní objemnější a praktičtější, nákladová hrana poklesla o 25 mm a délka podlahy se prodloužila o znatelných 140 mm.

Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC – na shledanou!

Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC – na shledanou!

Objem prostoru pro zavazadla u čtvrté generace Hondy CR-V činí 589 l v základním uspořádání a 1 648 l po sklopení zadních sedadel, což jsou hodnoty vyšší o 65, resp. 148 l než dosud. Přístup k zavazadlům má dále zlepšit dálkové elektrické zdvihání víka. Těšit se můžeme samozřejmě také na nejmodernější elektronické bezpečnostní a zábavní systémy.

Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Test Honda CR-V: ojetina do terénu?

Motory budou pro evropskou Hondu CR-V k dispozici celkem tři. Zážehový „dvoulitr“ i-VTEC byl převzat z dosavadní generace po dílčích úpravách, jež přinesly nepatrné posílení na 155 koní (114 kW) a zvýšení točivého momentu na 192 Nm. Osvědčený vznětový čtyřválec 2,2 i-DTEC zůstal na dosavadních hladinách 150 koní (110 kW) a 350 Nm, v obou případech klesly emise i spotřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nabídne nejmodernější prvky zábavy a komunikačních rozhraní

Horkou novinkou se u řady CR-V stává zavedení nového vznětového čtyřválce 1,6 i-DTEC s výkonem dosahujícím 120 koní (80 kW) při 4 000 to./min. a točivým momentem vrcholícím s ohledem na objem motoru úctyhodnou hodnotou 300 Nm při 2 000 ot./min. Vůbec poprvé bude CR-V v Evropě k mání také s pohonem jen předních kol, a sice v kombinaci s motory 2,0 i-VTEC a 1,6 i-DTEC.

Připojitelný pohon zadních kol u verzí AWD byl důsledně přepracován aplikací elektronicky řízené spojky. Stejně jako dosud, ani tentokrát nebude mít řidič prakticky žádnou možnost do chodu přenosové soustavy zasáhnout, ovšem výrobce slibuje rychlejší reakce na adhezní podmínky než u stávajícího kapalinového systému se dvěmi čerpadly v těle zadní rozvodovky.

Nová Honda CR-V čtvrté generace oslaví svoji oficiální premiéru letos v Paříži a prodávat se v Evropě začne již během nadcházejícího podzimu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 602 km
Cena: 140 000 Kč
Honda HRV 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 8 005 km
Cena: 480 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 126 504 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2013
Stav: 28 179 km
Cena: 460 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 95 213 km
Cena: 143 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 133 208 km
Cena: 66 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků