Nové CR-V už má druhý motor. Diesel nebude, zato hybridní verze je k dispozici ve všech verzích a se dvěma pohony.
Honda CR-V v již páté generaci dorazila na český trh již dříve. Cenově začíná na částce 669.900 Kč za verzi Comfort s poháněnou přední nápravou a manuální převodovkou. Motor byl doposud na výběr jediný, a sice patnáctistovka VTEC TURBO o výkonu 127 kilowattů s manuální a 142 kW s bezestupňovou převodovkou (CVT). Nyní je k dispozici i hybridní provedení, které je o 100 tisíc korun dražší a je alternativou k turbodieselu používanému v minulých generacích.
Základem hybridní verze je atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Sekunduje mu dvojice elektromotorů – jeden jako pohonná jednotka, druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon soustavy činí 135 kW (183 k) a točivý moment je 315 N.m. Přenos síly je zajištěn převodovým ústrojím e-CVT.
Hybridní soustavu řídí systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu. Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.
Hybridní CR-V je k mání ve variantě s pohonem předních a všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně dostupné není.
Výbavové stupně jsou i u hybridu celkem čtyři. Variantu Comfort můžete mít pouze jako předokolku a od 769.900 korun. Ve výbavě nechybí adaptivní tempomat, automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s pětipalcovým displejem, osm reproduktorů, LED světlomety či sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Ve standardu je vždy také dojezdové kolo.
Verzi Elegance lze u hybridu také koupit jako předokolku od 849.900 korun. Za pohon všech kol se připlácí padesát tisíc, dalších 55 dáte za bezestupňovou převodovku CVT. Navíc za to máte už plný multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, 9 reproduktorů, dešťový senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky či osmnáctipalcová kola.
Linie Lifestyle začíná s pohonem předních kol na částce 929.900 korun. Jako u jediné verze si můžete připlatit za sedmimístné provedení. Částku 45 tisíc korun neudáte ani u nejvyšší výbavy. Oproti Elegance máte ve standardu detekci slepého úhlu s varováním při vyjíždění, kožené čalounění, střešní lišty či přisvěcování do zatáček LED mlhovkami.
Vrcholem je linie Executive striktně se čtyřkolkou a cenovkou od 1.069.900 korun. Navíc dostanete head-up displej, vyhřívaná zadní sedadla a volant, panoramatické otevíratelné střešní okno, bezdotykové otevírání pátých dveří či devatenáctipalcová kola.
Honda CR-V - technická data a ceny včetně hybridního provedení |
Motor |
1.5 VTEC TURBO 4x2 |
1.5 VTEC TURBO 4x4 |
1.5 VTEC TURBO 4x4 |
2.0 i-VTEC Hybrid 4x2 |
2.0 i-VTEC Hybrid 4x4 |
Převodovka |
6M |
6M |
CVT |
e-CVT |
e-CVT |
Zdvihový objem [cm3] |
1498 |
1498 |
1498 |
1993 |
1993 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
127/5600 |
127/5600 |
142/5600 |
107/6200 |
107/6200 |
Točivý moment [N.m/min] |
220/1900-5000 |
243/2000-5000 |
243/2000-5000 |
175/4000 |
175/4000 |
Maximální rychlost [km/h] |
211 |
208 |
200 |
180 |
180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,2 |
9,8 |
9,5 |
8,8 |
9,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,3 |
6,6 |
7,1 |
5,3 |
5,5 |
Cena Comfort [Kč] |
669.900 |
- |
- |
769.900 |
- |
Cena Elegance [Kč] |
749.900 |
799.900 |
854.900 |
849.900 |
899.900 |
Cena Lifestyle [Kč] |
- |
879.900 |
934.900 |
929.900 |
979.900 |
Cena Executive [Kč] |
- |
969.900 |
1.024.900 |
- |
1.069.900 |
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E