Honda CR-V Hybrid dorazila do Česka. Náhrada dieselu nevyjde lacino

Nové CR-V už má druhý motor. Diesel nebude, zato hybridní verze je k dispozici ve všech verzích a se dvěma pohony.

Honda CR-V v již páté generaci dorazila na český trh již dříve. Cenově začíná na částce 669.900 Kč za verzi Comfort s poháněnou přední nápravou a manuální převodovkou. Motor byl doposud na výběr jediný, a sice patnáctistovka VTEC TURBO o výkonu 127 kilowattů s manuální a 142 kW s bezestupňovou převodovkou (CVT). Nyní je k dispozici i hybridní provedení, které je o 100 tisíc korun dražší a je alternativou k turbodieselu používanému v minulých generacích.

Dieselová Honda Civic je už v Česku k mání i s devítistupňovým automatem

Dieselová Honda Civic je už v Česku k mání i s devítistupňovým automatem

Základem hybridní verze je atmosférický dvoulitr i-VTEC, který pracuje s Atkinsonovým cyklem spalování. Sekunduje mu dvojice elektromotorů – jeden jako pohonná jednotka, druhý ve funkci pomocného generátoru. Kombinovaný výkon soustavy činí 135 kW (183 k) a točivý moment je 315 N.m. Přenos síly je zajištěn převodovým ústrojím e-CVT.

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Honda HR-V zkouší zaujmout po faceliftu. V základu vyjde na půl milionu

Hybridní soustavu řídí systém i-MMD, který zajistí automatické přepnutí mezi třemi druhy pohonu. Čistě elektrický mód, kdy je v běhu jen elektromotor, známe. V hybridním módu pak spalovací motor nepohání kola, ale jen vyrábí elektřinu skrze generátor napojený na lithium-iontovou baterii. A nakonec umí Honda elektromotor i zcela odpojit a pomocí spojky spárovat jen benzinový motor přes převodovku s koly.

Hybridní CR-V je k mání ve variantě s pohonem předních a všech kol. Sedmimístné provedení, které je nabízeno u klasické verze CR-V, nicméně dostupné není.

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Honda NSX prošla modernizací. Ladilo se hlavně na podvozku

Výbavové stupně jsou i u hybridu celkem čtyři. Variantu Comfort můžete mít pouze jako předokolku a od 769.900 korun. Ve výbavě nechybí adaptivní tempomat, automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, autorádio s pětipalcovým displejem, osm reproduktorů, LED světlomety či sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Ve standardu je vždy také dojezdové kolo.

Verzi Elegance lze u hybridu také koupit jako předokolku od 849.900 korun. Za pohon všech kol se připlácí padesát tisíc, dalších 55 dáte za bezestupňovou převodovku CVT. Navíc za to máte už plný multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou, 9 reproduktorů, dešťový senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, přední mlhovky či osmnáctipalcová kola.

Honda CR-V naživo: Nová generace si konečně našla cestu i do Evropy

Honda CR-V naživo: Nová generace si konečně našla cestu i do Evropy

Linie Lifestyle začíná s pohonem předních kol na částce 929.900 korun. Jako u jediné verze si můžete připlatit za sedmimístné provedení. Částku 45 tisíc korun neudáte ani u nejvyšší výbavy. Oproti Elegance máte ve standardu detekci slepého úhlu s varováním při vyjíždění, kožené čalounění, střešní lišty či přisvěcování do zatáček LED mlhovkami.

Vrcholem je linie Executive striktně se čtyřkolkou a cenovkou od 1.069.900 korun. Navíc dostanete head-up displej, vyhřívaná zadní sedadla a volant, panoramatické otevíratelné střešní okno, bezdotykové otevírání pátých dveří či devatenáctipalcová kola.

Honda CR-V - technická data a ceny včetně hybridního provedení
Motor 1.5 VTEC TURBO 4x2 1.5 VTEC TURBO 4x4 1.5 VTEC TURBO 4x4 2.0 i-VTEC Hybrid 4x2 2.0 i-VTEC Hybrid 4x4
Převodovka 6M 6M CVT e-CVT e-CVT
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498 1498 1993 1993
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 127/5600 127/5600 142/5600 107/6200 107/6200
Točivý moment [N.m/min] 220/1900-5000 243/2000-5000 243/2000-5000 175/4000 175/4000
Maximální rychlost [km/h] 211 208 200 180 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 9,8 9,5 8,8 9,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,3 6,6 7,1 5,3 5,5
Cena Comfort [Kč] 669.900 - - 769.900 -
Cena Elegance [Kč] 749.900 799.900 854.900 849.900 899.900
Cena Lifestyle [Kč] - 879.900 934.900 929.900 979.900
Cena Executive [Kč] - 969.900 1.024.900 - 1.069.900
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků