Honda CR-V: facelift a nový motor 2.2 i-CTDi

V novém modelovém roce 2005 dostala Honda CR-V, nejlépe prodávané benzínové SUV v Evropě, nový naftový motor. Ten má svůj původ v Accordu, proto nepřekvapí objem: 2.2 i-CTDi. Ten se svým výkonem 103 kW a točivým momentem 340 Nm doplňuje benzínový dvoulitr i-VTEC s výkonem 110 kW. Oba motory lze kombinovat s pětistupňovým manuálem a čtyřstupňovým automatem.

Kromě nového motoru má CR-V rovněž upravený vzhled a vylepšený systém pohonu všech kol. Ve standardu se pak navíc objeví 16" kola, která dokáží „pohltit“ větší brzdové kotouče, a VSA, tedy systém jízdní stability. V interiéru si budete moci pohovět na kvalitnějších sedačkách a užívat si nového čalounění. Nové CR-V bude v prodeji v březnu 2005.  

Tip: Krátký test současné verze

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Doplněno plné znění tiskové zprávy:

Model CR-V pro rok 2005 prošel celou řadou úprav designu jak přední tak zadní části karoserie a taktéž vylepšením interiéru. Také bezpečnost tohoto modelu byla zvýšena instalováním  hlavových airbagů a stabilizačního systému VSA.

Změny designu přední části karoserie zahrnují výraznější přední nárazník a nově upravená mlhová světla, nové tříprvkové přední světlomety a novou mřížku přední masky, opatřenou dvěma chromovanými lamelami. Podobně byl upraven i zadní nárazník a zadní světla jsou nyní umístěna výrazně výše, směrová světla jsou opatřena čirými bezbarvými kryty a zpětná světla jsou nyní větší. Další - méně nápadné - změny představují nový pevný kryt náhradního kola, nové kliky dveří, nové olištování prahů a středního sloupku, upravené ochranné podběhy předních i zadních blatníků.

Interiér vozu CR-V podstoupil rovněž úpravy například ve smyslu zvýšení kvality potahového materiálu sedadel. Mezi  novinky patří nový volant, upravené loketní opěrky na dveřích, nová odpružená madla s odkládacím prostorem, chromované vnitřní kliky dveří, regulátory větrání a topení a také volant a rukojeť řadící páky potažené kůží. Výhled směrem dozadu byl zlepšen zavedením “kapkovitých” opěrek hlavy u zadních sedadel, které výhled - pokud jsou plně zasunuty – nijak neomezují.

Nové hlavové airbagy pro cestující na zadních sedadlech rozšiřují bezpečnostní opatření, čidla jsou programována tak, aby k nafouknutí bočních airbagů došlo v případě převrácení vozidla. Snahy firmy Honda postavit jeden z nejbezpečnějších vozů třídy SUV na trhu byly zhodnoceny, když vůz CR-V získal při zkouškách EuroNCAP ocenění 4 hvězdičkami za bezpečnost posádky a 3 hvězdičkami za bezpečnost chodců a stal se jediným současným vozem typu 4x4, který dosáhl podobného výsledku.

Modernizované CR-V bude představené na Pařížském autosalonu v expozici společnosti Honda v září 2004 a prodej jeho dieselové verze bude zahájen začátkem roku 2005.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků