TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.
Radosti
Úsporný a kultivovaný pohon
Odpružení téměř ignoruje všechny nerovnosti na silnici
Praktická kabina a srozumitelné ovládání
Starosti
Omezená dynamika v přímce
Zastaralá navigace s nepřehlednou grafikou
8  /10

Povinnosti nemá rád nikdo. V automobilovém průmyslu a v našich donedávna čistě benzinem a naftou (a občas s CNG a LPG) prosycených krajích to platí dvojnásob. Názory na povinnou hybridizaci jsou ostré a rozjitřené, ale nic s tím dělat nemůžeme – pravidla jsou jasně daná a představy, že by opuštění sféry celoevropských emisních pravidel přimělo automobilky produkovat vozy čistě pro náš trh s vysokými emisemi a bez baterek, jsou poněkud mylné.

Kdo z výrobců zaspal, nyní pláče a zdražuje, někdo na to jde chytře a neobtěžujícími hybridy nebo rovnou elektromobily stahuje svou uhlíkovou bilanci tak, aby se něco našlo pro běžného smrtelníka i pro nadšence. Proto třeba Toyota s hybridy a vodíkem může dále nabízet Land Cruisery a Supry, proto Honda prozatím drží v nabídce fantastický a uřvaný Civic Type-R, i když se u něj tradicionalistům může stýskat po ještě ječivějších atmosférických motorech.

Nová Honda Civic oficiálně: Jako sedan je krásná, má až 10 airbagů a 180 koní

Nová Honda Civic oficiálně: Jako sedan je krásná, má až 10 airbagů a 180 koní

Cokoliv, pokud je to hybrid

Doba se mění a hybrid už není sprosté slovo. Zatímco CR-V bylo do relativně nedávné doby nabízeno i s přeplňovanou patnáctistovkou i-VTEC Turbo s výkonem 142 kW, nyní je k mání pouze s hybridním ústrojím, které kombinuje dvoulitr, pracující v Atkinsonovém cyklu, s dvěma elektromotory. Jeden slouží jako generátor, druhý umí pohánět kola – ta je možné roztočit i spalovacím motorem.

V určitých případech spalovací motor generuje elektrickou energii a ta je využita k pohonu, což je určité technické specifikum CR-V s pohonem e:HEV, takže ne vždy čerpá sílu výhradně z baterie. Ohledně systémového výkonu japonská automobilka lehce mlží, spalovací motor má dávat 107 kW (145 k) a 175 N.m, elektrický pohon pak 135 kW (184 k) plus 315 N.m.

Připadá vám nová Honda HR-V mdlá? Nesmysl, prý má zintenzivnit váš život

Připadá vám nová Honda HR-V mdlá? Nesmysl, prý má zintenzivnit váš život

I když se nedozvíme výsledné číslo, zátah je dostatečný pro náklad i posádku. Hybridní CR-V není v provozu zdržující šnek a přechodů mezi jednotlivými režimy pohonu si vůbec nevšimnete – v tomto automobilka odvedla velmi kvalitní práci. Jediný a možná pocitový problém je v pružnosti, při dálničním předjíždění špetka elánu navíc chybí a z plynového pedálu se stává vlastně jen regulace zvuku a hluku. Když držíte pedál na podlaze a spalovací motor jede ve vysokých otáčkách, stejně se nic moc neděje – zrychlení je vlažné a obecně vás vede ke klidnějšímu stylu jízdy.

A v tom je CR-V velmi dobré. Naučte se účinně rekuperovat, přemýšlet dopředu a zklamaní nebudete v žádném ohledu. Nyní již těžko nebo zcela nedostupnou verzi s čistě benzinovým motorem 1.5 VTEC Turbo jsme měli v půlročním testu v mém předchozím působišti na půl roku a spotřeby 6,3 litru na sto bylo dosaženo jen při jízdě stabilní rychlostí mimo město.

Nová Honda HR-V oficiálně: Změnila se k nepoznání, uhlazený tvar pojí s hybridem

Nová Honda HR-V oficiálně: Změnila se k nepoznání, uhlazený tvar pojí s hybridem

V případě tohoto hybridu jde o údaj běžný a bez větší snahy. Zatímco patnáctistovka ve městě brala okolo devíti litrů, zde se kombinace dálnice, intravilánu a okresky pohybuje lehce nad šesti litry, což by pro mnohé mohlo obhájit i vyšší základní cenu. Patnáctikilo startovalo na vcelku příznivých 669.900 Kč, u aktuální hybridní verze se nedostanete pod 839.900 Kč za provedení Comfort s pohonem předních kol, samozřejmě s automatem napříč celou nabídkou.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků