Honda CR-V 2,2 i-CTDi: pohodlný silniční elegán (test)

Honda CR-V 2,2 i-CTDi: pohodlný silniční elegán (test)

Honda CR-V brázdi silnice již dlouho a to s poměrně velkými úspěchy. Před nedávnem dostala facelift a také dlouho očekávaný naftový motor. Rodinný vůz pro volné chvíle tak nyní má vše, co se od takových vozů očekává. Je však i tento model tou pravou Hondou, která řidičům dopřává nejen komfort, ale i zážitek z jízdy?

Kapitoly článku:


Poptávka po vozech SUV je rok od roku větší a zákazníkům tak již nestačí pouze vůz s omezenou schopností pohybu mimo zpevněné komunikace, ale vyžadují opravdovou všestrannost, dostatek komfortu, líbivý design a také kvalitní naftový motor. Pokud toto nedokáže automobilka nabídnout, úspěchy takových modelů jsou minimální. Honda před lety vzala malý Civic, mírně upravila jeho podvozek, přidala k tomu klasickou SUV karosérii a přidala přiřaditelný náhon na všechna kola. Počáteční vlna zájmu se ovšem začala vytrácet a Honda, pokud měla zájem na zachování dobrých prodejů, musela udělat několik změn. Facelift tak byl na místě a také nasazení opěvovaného naftového motoru jistě přivítal nejeden zákazník.

Elegantní SUV

Honda CR-V patří k vozům SUV s klasickým pojetím, které navozuje pocit, že toto auto je vlastně takový šarmantnější off road. Podobná iluze ovšem klame. Vpředu dominuje klínovitá maska s mohutnou mřížkou chladiče a světlomety, pod nimiž najdeme imitaci ochranného rámu. Ta je bohužel, jak to již u aut, které mají jako off-road hlavně vypadat, z plastu, a tak má spíše dekorativní funkci než ochrannou. Pod tímto "rámem" se pak nachází další imitace - tentokrát ochrany podvozku. Pokud se to někomu nezdá, vše je z tvrzeného plastu, a tak skutečně nelze počítat s tím, že by tyto prvky poskytly větší ochranu při jízdě v terénu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední klínovitá maska s chrmovou mřížkou chladiče, ochranným rámem a světlomety.

To, že je CR-V vyšší vůz, je jasně patrné při bočním pohledu. Na delší a mohutnější přední část navazuje mírně zkosené přední okno. Za ním následuje dlouhá, prakticky rovná střecha, která je ukončena téměř kolmou zadní části. Z bočního profilu je také patrná pofaceliftová novinka - malý střešní spoiler. Honda dostala také dekor z tenkostěnných trubek s chromovanou povrchovou úpravou. I ty jsou spíše na okrasu, podle Hondy není dobré tyto ochranné trubky pod hranou bočních prahů využívat jako pomoc při nastupování. Prostě smůla, v kategorii SUV není moc funkčních věcí tohoto typu. Až na vyjímky slouží ochrané prvky pouze jako dekor a praktický přínos je obvykle minimální. Ale komu to vadí? Automobilky jen hrají hry, které chtějí hrát jejich zákazníci, kdo bude chtít pravý off-road, SUV si určitě nekoupí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-V se tváří jako zástupce off roadů --- Přední část je protažená --- Vzadu je jasně patrné, kde končí prostor pro posádku a kde začíná zavazadelník.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na bocích, pod prahy se nacházejí okrasné tenkostěnné trubky.

Dominantu zadní části pak tvoří rezervní kolo, které je umístěno v plastovém krytu. Po hraně zadních sloupků jsou pak umístěny zadní světlomety. Po faceliftu dostaly směrové světla bílou barvu, žlutá se dnes u směrovek příliš nenosí. Okno pátých dveří je pak otevíratelné a může tak usnadnit manipulaci se zavazadly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda má rezervu na pátých dveřích --- Nové, bílé, podbarvení zadních světlometů --- Praktické, otevíratelné zadní sklo.

Facelift

O tom, že testovaná Honda CR-V je již druhou generací vozu, přesněji řečeno modelem po faceliftu, jsem již psal. Honda měla v tomto kroku jednu malou výhodu. Nebylo třeba nijak dramaticky měnit kabát, protože byl už v první verzi velmi povedený, a ani po létech nijak neztratil na lesku. Proto přišla na řadu pouze mírná obměna klasických částií Pryč šla mřížka chladiče, kterou nahradila nová s mírně pozměněným designem a povrchovou úpravou. Nové jsou také oba nárazníky, tedy jak ten přední, tak ten zadní a podle očekávání i přední a zadní světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Po faceliftu se na CR-V objevila nová mřížka chladiče, spolu s předním a zadním modifikovaným nárazníkem --- Nové jsou i přední mlhovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Změnou prošly i přední světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ani ty zadní se nevyhnuly proměně --- Nad zadním oknem se objevil malý spoiler.

Mimo tyto změny dostalo CR-V i standardně 16" kola z lehkých slitin s novým designem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda nyní vyjíždí standardně na nových 16" kolech.

Skvělý kufr

Jednou z měřitelných hodnot, kterou se může Honda CR-V opravdu chlubit, je zavazadelník. Ten nabízí na svou třídu velmi slušných 628 litrů v základním provedení. Pokud sklopíte vše, co se dá a druhá řada sedadel tak zmizí, nabídne "céervé" až 948 litrů. Pokud se vám tyto hodnoty nezdají nijak velké, je třeba připomenout, že, na rozdíl od mnohých konkurentů, Honda měří objem zavazadelníku pouze po hranu oken. Někteří výrobci měří objem až po střechu, proto tak velké rozdíly proti některým konkurentům.

Výhodou i nevýhodou SUV vozů bývá otevírání zadních dveří. U vozů MPV je to většinou vzhůru a u vozů SUV pak do strany. Honda patří do druhé skupiny. Nebudu hodnotit, která varianta je lepší či horší, záleží to většinou na vkusu, ale u Hondy (a vlastně u drtivé většiny japonských vozů) skrývá otevírání do strany jednu malou nevýhodu. Dveře se totiž otevírají směrem k chodníku, a tak, pokud budete chtít naložit kufr, budete muset nepříjemně obcházet i dveře. Je již na čase připomenout jak anglickým, tak japonským výrobcům, aby současně se změnou řízení změnili i otevírání dveří. (Myslím, že angličané by měli k tomuto také co říci, část evropských výrobců u anglických verzí aut neobrací ani stěrače a řidič tak má za nepříznivého počasí zakrytou velkou část výhledu z vozu. Musíte snad vyrůst v Anglii, aby vám toto nevadilo... - pozn. šéfredaktora)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Velké, páté dveře se otevírají do strany - bohužel směrem k chodníku.

Po otevření pátých dveří získáte hodně velký nakládací otvor a také celkem vysokou nakládací hranu, která může menším a slabším osobám znepříjemnit nakládku a vykládku. Přímo ve dveřích pak naleznete dva malé odkládací prostory pro drobnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V pátých dveřích se nachází dva malé odkládací prostory.

Variabilita zavazadelníků pak nepřináší žádnou revoluci, ale také nijak nezaostává za konkurencí. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:3. Jejich složení je velmi jednoduché.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní sklopné sedačky v poměru 2:3.

Zadní sedadla, tedy hlavně jejich opěradla, pak nabízí možnost sklopení od hodnoty 90 stupňů až po téměř lůžkovou úpravu. Tato varianta umožní převážet rozměrnější krabice, které by se jinak, díky mírném úhlu sklopení, do zavazadelníku nevešla a zároveň umožní komfortněji převážet cestující vzadu. Při delším cestování si mohou i cestující vzadu dopřát velkého pohodlí. Z tohoto praktického prvku by si měli vzít příklad konkurenti, většina z nich něco podobného doposud nenabízí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Zadní opěradla jsou také variabilní a umožnují pohodlné cestování i na dlouhé cesty.

Staronový prostor

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kvalitní multifunkční volant padne dobře do ruky.

Klepněte pro větší obrázek
Po létech vybavila Honda svůj model plnohodnotným palubním počítačem --- Přepínání jeho funkcí je ovšem umístěno velmi nešťastně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska a všechny ovládače jsou provedeny v černé barvě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středový panel rozdělují výdechy klimatizace, nad nimi naleznete rádio s CD a malou přihrádku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spodní část tvoří ovládače klimatizace --- Mezi nimi a výdechy je pak praktický, uzavíratelný odkládací prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ruční brzda je netypicky umístěna vedle středového panelu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda má ve standardní výbavě elektrické střešní okno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ovládače jsou na svých tradičních místech, tedy vlevo od volantu a na loketní opěrce dveří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trojdílná přihrádka s protiskluzovým povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Malý, sklopný stoleček v sobě obsahuje praktický držák nápojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Přední i zadní kožené sedačky jsou kvalitní nejen na pohled.

Klepněte pro větší obrázek
Malé prasklinky na sedáku by se neměly objevovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mezi předními sedadly jsou k dispozici dvě loketní opěrky --- V řidičově se schovává malý odkládací prostor.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud