Honda CR-V 2013: první jízdní dojmy

33 komentářů

Sec
31. ledna • 20:31

Zdavím, Hondu jsem koupil koncem listopadu. Jsem naprosto spokojen, výbava je super na úrovni, spotřeba taky, při ekonomické jízdě cca 6l/100km. Pohon 4x4 při běžných podmínkách funkuje naprosto skvěle, i v lehkým terénu nezklame. Uvítal bych jenom manuální uzávěrku. Problém je, možná, málo úložného prostoru kolem řidiče a malý úložný prostor u spolujezdce.

Jan
1. února • 1:16

Tak já jdu do té Hondičky SUV,díky pánové.

iky
4. února • 18:58

mám ji taky čerstvě v garáži..vysněnou a dlouho vybíranou...těším se na ni jak na babu..zatím válčím s chřipkou...:-(( pak se podělím o zkušenosti..s tím málo místa pro odložení všeho možného souhlasím...jinak senzace!!!

Mil
18. března • 18:42

Dobrý den,jen pro informaci jezdím CR-V už 4 roky a najeto mám cca 120k při spotřebě cca 5.7l nafty/100km,naprostá spokojenost.

Vana666
30. října • 7:46

Jinak zajímavá je ta změna barvy podsvícení displeje z ohledem na ekonomiku provozu. Myslím si že zeleně nemůže svítit nikdy, protože u auta které na maximálku jen 190kmh potřebuje 150 koní výkonu se o ekonomice moc mluvit nedá

CRVMan
3. listopadu • 12:47

Vana666 ty ses vazne mega troll a debilek na entou.

Skyline
30. října • 14:25

Hodnotit ekonomiku provozu dle maximalky je minimalne zajimave. Mozna bych se jeste podival na maximalky konkurence a kolik vykonu na ne potrebuji.

Vana666
30. října • 14:45

No kdejaké 150PS auto dokáže kolem 210-215 km/h, a naopak na 190 stačí obvykle výkon cca 100PS. Takže u téhle Hondy jde při velké rychlosti zhruba třetina výkonu nazmar. Jednoduché jak fackaP.S. samozřejmě to je do značné míry způsobené vysokou stavbou tj. velkou čelní plochou SUV. Ale vyplývá z toho že u takovýchhle ingotů o ekonomice nejde mluvit nikdy, na rozdíl od běžných sedanů a kombi.

Skyline
30. října • 15:42

Tak jeste, ze na to nema vliv napriklad zprevodovani, co by si pak jeden pomyslel o konkurenci. Takovemu Tiguanu na to staci "pouhych" 140 koni a verze se 170 poniky da brutalne lepsich 201. Sorento se 150 hp udela 186, se 195 hp 190. Sportage se 170 hp da 194, BMW X3 potrebuje na 210 184 koni. Audi Q5 jede se 144 poniky celych 192, to uz je v podstate 210-215 (nebo tech 144 koni je "cca 100"?). Jiste, u auta, ktere ma maximalku pres 200 uz samozrejme o ekonomice provozu mluvit lze. Svata prostoto...

JW
12. dubna • 14:13

Připadám si tady jako v 1. třídě. To jsme chodili se dívat, do kolika má auto tachometr...

Vana666
30. října • 16:11

Skyline: doufám že nechceš tvrdit že jmenované SUV mají tak krátké převody, že motor by jel rychleji ale nestačí mu kvalty. Takové převodovky už dnes nikdo nedělá, snad s výjimkou nějakých kusových HH.Jinak tedy velmi správně, potvrdil jsi že z SUV neumí s výkonem hospodárně nakládat ani jedno. Srovnej si například Audi Q5 2,0 TDI 143kW quattro - maximálka 190 km/h versus A4 quattro se stejným motorem - maximálka 207 kmh. Snadno z toho odvodíš, že SUV oproti kombi se stejným motorem promrhá ve vyšších rychlostech o třetinu více energie. Takže jejich displej moc zeleně svítit nemůže.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
30. října • 18:07

A jeste doplneni - nevim, kdo jake prevodovky nedela, ale to Sorento, ktere da se 150 hp max 184 da se 195 hp jen 190. Fakt myslis, ze to nerozjedes na vic, resp. ze ten rozdil je v celnim odporu, kdy tech 45 koni nebude na vic stacit?A mimochodem, kdyz jsme u te hospodarnosti:
- Passat 2.0 TFSI 200 hp automat: 9.73
- Tiguan 2.0 TFSI 200 hp automat: 10.54Rozdil ve spotrebe 8%. Tomu rikam signifikantni rozdil v hospodarnosti, to prvni je proste uzasna hodnota, to druhe fuj fuj neekonomicka ostuda.

Vana666
30. října • 20:07

Uff, jestli tím Sparkem myslíš Chevrolet Spark tak to je dost blbý příklad protože jemu se o rychlostech o kterých je řeč může leda tak zdát. A při svém maximu kolem 170 kmh možná bude žrát i víc než ta A4 TDI ve 200. Takže nebavme se o městských vozítkách ale o autech které trochu jedou, jinak to nemá smysl.Co se týká toho Sorenta může to být omezovač na 190 kmh, což může být i případ Hondy (nemyslím že jede tak pomalu kvůli zpřevodování). Takže nakonec nové CR-V bude velmi úsporné auto, protože její spotřeba 6,5 • 5,1 • 5,6 je výrazně mensí než 9,73 u 200 PS Pašíka, žejo .:-)Jinak škoda žes nepochopil ironii mého prvního příspěvku na tohle téma. Myslím že oba víme dobře o čem je řeč a netřeba se dále hádat. Prostě SUV jsou hebeda mrhající energií a kvůli své ingotovosti moc nejedou i když omezovač nemají. Samozřejmě pokud do nich někdo narve +300 HP engine (taky umím trochu anglicky B-] ) tak to bude jiná, ale sežerou i trávu kolem cesty

Georg
16. února • 16:49

Prosím máte li odpor k SUV tak nevím proč tady diskutujete. Když se vám líbí VW, BMW či Trabant tak si jej kupte a neopruzujte druhé, kterým se líbí úplně něco jiného, nebo auto potřebují k jiným účelům. Kolikrát si říkám proč lidé nutí druhé, že co má on je nejlepší. Většinou to poznám při provozu na komunikaci jak se ti rádoby umělci předvádějí se svým "dělem".

Skyline
31. října • 9:36

Spark je naopak dobry priklad, protoze ukazuje, ze A4 kvuli sve zbytecne velikosti mrha energii jeste vic, nez Q5 oproti te A4. Rict, ze neco "mrha energii" je ciste subjektivni pocit, nekdo by mohl mit pocit, ze energii mrha i me auto, protoze kdo potrebuje takovej vykon, spravnemu uvedomelemu euroovcanovi prece staci trabant (dnes citigo maximalne rapid), jinak jen zabira misto na silnici a zcela zbytecne spaluje vzacnou ropu, ktera je kvuli tomu draha. Slovy klasickeho sociala--socana Zeliho, kdo jezdi vetsim autem, nez ja, leci si komplex, protoze prece jinak by mu stacilo to, co me. Nepripada mi to vtipne a ironii v tom nevidim. Takovym uvazovani nutne dojde majitel citigo k tomu, ze si komplexy leci i Zeli, na co oktavka? Kdo to k cemu potrebuje? Lidem jako Zeli tohle obvykle nedocvakava, jejich zavist je jednosmerna a ze uplne stejny primitiv uplne stejne zavidi jemu a chce mu skodit nevidi/nechape.BTW rikat, ze SUV "nejede", protoze ma maximalku 190 mi prijde usmevne. Kdo chce jezdit 200 po dalnici, stejne si nejspis SUV nekoupi, stejne jako si na cestu na hory nekoupim ferrari. Proste mi pripada, ze obouvani se do maximalky SUV je jako obouvani se do svetle vysky u sportaku. Parametry, pro dane auto podruzne.

Zelí
31. října • 15:30

Tak kápni božskou, jakým suv éčkem jezdíš.

Zipiik
1. listopadu • 11:08

Pozor Zeli, zajic :c)

Vana666
31. října • 11:44

Skyline: fajn, takže ten vysněný úsporný Spark 1,2 60kW benzín má spotřebu 6,6/4,2/5,1, zatímco Audi 2,0 TDI 105kW bere 5,4/4,0/4,5. Prosil tedy bych objasnit jak je to s tím mrháním energie u zmíněného AudiA je někdo kdo nechce jezdit 200 po dálnici ? Mě přijde že hodně majitelů SUV by rádo, ale holt s tím krámem to vesměs bohužel nejde

Skyline
31. října • 12:54

Jiste se muzeme jeste v nekolika kolech trumfovat, kdo zvoli vhodnejsi motor, pointa snad ale byla jasna, ne?To jako myslis vazne? Doporucuji navstevu k sousedum do Nemecka. Tam asi nechce jezdit 200 nikdo, resp. kdyz jsem tam jel 200 ja, pripadal jsem si jak na houpacce - 200 - 120 - 200 - 90 - 200 - 120 atd. Kdo chce jezdit 200 u nas je ponekud irelevantni, protoze vetsine lidi v teto cinnosti nebrani ani tak motor jako spis hrozba postihu a je jedno, jestli maji SUV nebo ne. Aspon teda ja si nevsiml, ze by na silnicich jezdil 200 kazdy s osobakem a chudaci ridici SUV se plouzili frustrovane 190 v pravem pruhu, protoze jim to vic nejede.

sir
31. října • 20:28

Holt nepochopil...ze SUVecko muze byt zelene...kdyz s nim jedu ekonomicky..ale v ramci sve tridy...a za pomoci dane technologie..jako napr. u Mazdy CX5 Tak jako neekonomicky a neekologicky muze jezdis s Audi RS4 s osmivalcem...tak tam muze mit zakladni diesl s dlouhymprevodem a nejakou pneu radoby s malym odporem atd...
.ale neco porovnavat dle maximalky....šmankote...kde jsme.A zeli zase porovnavat auto dle velikosti ci vysky? To ze nekterým lidem se hure nastupuje do auta..m.aji radi lepsi prehled...sedet vice kolmeji a vyse nad zemi?? A uz je jedno..jeslti si poridi Daciu Duster a nebo Audi Q7...proste se jim to libí....je to prone (dle nich) vyhodnejsi lepsi, bezpecnejsi atd. (uz neberu primarni potrebu, bydlet nekde u hor é 4X4 a vyssi podvozek at neuvaznu na snehu brichem)NEjlepe at ma kazdy jeden druh auta...svet bude cernobily.....a vrati se doba komunismu....at si nic nezavidime....nebude ani z ceho vybirat...ani za co...huráá :D
btw po volbach to tak stejnak vypada..ze 70 procent lidi..by nejradeji zpet komouše...pardon za odbočku.

Zelí
31. října • 8:56

......SUV jsou hebeda mrhající energií a kvůli své ingotovosti moc nejedou.... OK.Někde jsem uvedl důvody proč SUV ne, ale zapomněl jsem ještě na jeden psychologický důvod proč mají někteří lidé suv v oblibě. Samozřejmě lidé malého vzrůstu mají pocit, že jim to dodá chybějící respekt, ale možná, že za rostoucí oblibou suv je i zvyšující se počet obézních lidí, kteří vidí tyhle nafoukliny jako něco přiměřeného jejich tělesným proporcím.

cernymotyl
4. listopadu • 17:19

Nejsem malý, ani obézní a přesto CR-V mám? Proč?
1. Na horách u lesa a skoro na konci obce bych se v zimě bez čtyřkolky s větší výškou těžko vyškrábal.
2. Na silnici se chová jako běžný osobák a je mi jedno, že na dálnici nejezdím 200km/h.
3. Do auta nacpu skoro cokoliv. Minulý týden jsem naložil a odvezl nesbalenou matraci do postele 160x200 cm.
4. Sedím výš a mám tak lepší přehled o tom, co se kolem mě děje.
5. Bezpečnost. Nedávno jsme si dali pusu s Oktávii. Já měl na nárazníku škrábanec, ale majitel Oktávky nechal v garážové opravně dvacet tisíc. Jediné, co mi trochu kazí radost, je spotřeba, i když na SUV vcelku přijatelná. Průměr 8,5 l/100km v benzínu. Předešlé argumenty to ale vynahradí.
Nové CR-V 2013 se mi zdá moc povedené a je to můj favorit až to současné doslouží a zestárne.

Skyline
30. října • 18:00

Nicmene pri srovnani A4 se Sparkem se ukazuje, ze A4 zere vyrazne vic a tedy ani u nej nemuze svitit displej zelene. Kravina? Jo, presne tak.
- Co je referenci pro "zeleny" displej? Ktere auto muze jezdit ekonomicky a ktere uz ne?
- V ramci tridy je jedno, co jak jezdi, protoze je cela trida neekonomicka a nejake blizsi zkoumani je zbytecne?
- V ramci auta je jedno, jestli jedu za 6 nebo za 15 a tedy resit ekonomiku provozu nema smysl?Myslim, zes docela ujel a snazis se to uplne nesmyslne zachranit. SUV zere vic, nez kombik se stejnym motorem? So what? Ten kombik zase zere vic, nez o tridu mensi auto a to zase zere vic nez.... a tak dale. Co z toho? Vadi ti to? Proc? Me je uplne jedno, ze more auto zere vic nez nejake A4 v traktoru, ale zajima me, za kolik jezdi podobny benzin. Stejne tak me zajima, jaky je rozdil pri jizde "pohoda jazz tempomat 110 na okresce" a co se stane, kdyz zvolim styl "budu tam prvni". Jestli se mi u toho prvniho rozsviti displej zelene a u toho druheho bile ma presne jaky problem? Ze mi Vana666 bude tvrdit, ze nema bejt zelenej? Hmm, now I get it:-D

Vana666
30. října • 16:17

Ještě opravuji chybičku v jednotkách - ten příklad s audi 2,0 TDI samozřejmě nemá 143kW ale 143PS a srovnáváme Q5 quattro s A4 avant quattrohttp://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/a... ...

Pilot
2. listopadu • 14:56

V rámci třídy lze o ekonomice hovořit vždy. Mezi třídami jen velmi omezeně ....
To je jak říci, že nový CAT nemůže být ekologicky, protože hatch žere 10x méně ...

Zelí
30. října • 13:30

OK. Správný pohled. Toto je typický pokus o výplach mozku.

Vana666
29. října • 21:43

Žádná mezinápravová spojka neumí nastavit poměr 50:50. Naopak umí přenést (podle okolností) dozadu i většinu síly a není proto omezená pouze těmi padesáti procenty. Pokud technici Hondy opravdu tvrdí že maximem je jen 50%, jsou hloupí a zbytečně před zákazníky degradují skutečné schoposti systému.

Aru
30. října • 4:14

Řekl bych nebo alespoň doufám, že technici Hondy s tím nejspíš nemají nic solečného, ale pouze pisatel špatně pochopil systém AWD, který je v CR-V použit. Tento RealTime AWD od Hondy automaticky přerozděluje výkon mezi nápravami podle povrchu a to od 100% na přední nápravě až po teoretických 100% na zadní nápravě na velmi kluzkém povrchu.

Vana666
30. října • 6:41

Jo, takhle je to správně a teoreticky dokáže takové hodnoty každá mezinápravová spojka. Ani praxe v tomhle případě ale nebude příliš daleko od teorie.

911
29. října • 20:26

velmi atraktivní fotky, nejvíce se mi líbí č.9,16 a18 - tu bych si dal i na plochu ;-)

Zipiik
29. října • 19:33

V patek jsem mel zapujcene auto od prodejce na demojizdu (2.2 i-DTEC, MT, Lifestyle), docela povedene auto, na komfortni rodinnou jizdu. Mit potrebu koupe vetsiho auta, je to varianta ke zvazeni. Co bych vytknul / navrhl pro FL:
- bezklicovy pristup a startovani uz v Lifestyle
- skutecne jen 5AT? 6-7AT by sluselo vic
- 180k i-DTEC z Accordu by do CRV nesel?

Lukáš Vojtek
29. listopadu • 8:27

Před rokem a půl jsem se rozhodoval mezi Hondou CRV a Mazdou CX7 a mám mazdu. Bohužel mi vadí přesně tohle, mám benzín 2,3 Turbo, 250koní, sice vyšší spotřeba, ale ten výkon od Hondy mi na SUV vadí. Váží to 1,7 tuny a na to prostě nějakých 110kw nestačí. Jinak fajné autko. Až bude čas na změnu, pouvažuji...za rok za dva, jak budu měnit prdítko bych chtěl tu Hondu zkusit.

David Šimůnek
26. února • 19:35

Od zaří 2012 zakoupené CR-V diesel. Naprostá spokojenost v kvalitě vozu !!!!
Pánové a dámy, nevím proč zde všichni řešíte slabý výkon ? Honit si ego s ostatními auty na silnici mi přijde tupost !! Pro potřeby je výkon 110 kw dostačující a nemluvně o kvalitě motoru. Jinak Honda CR-V je na prvním místě v prodejnosti SUV na světě !! a na čtrnáctém celkově !! Nesvědčí to snad o něčem ?? Kde jsou ostatní vozy typu SUV ?? :-)

Doporučujeme

Články odjinud