Honda CR-V 2010: facelift i pro japonské SUV

Evropské oddělení Hondy včera splnilo své slibiy a představilo facelift populárního SUV CR-V. Zatímco je premiéra Hondy CR-V modelového roku 2010 na domácím japonském trhu plánována až na listopad, Honda Europe již uvolnila první snímky a informace ke svému typu, který na Starém kontinentě hodlá prodávat od ledna příštího roku.

Tento model bude pro Evropu opět vyráběn v Anglii a kromě decentních kosmetických změn se vyznačuje „čistějším“ a výkonnějším turbodieselem s objemem 2,2 l, jenž bude moci být kombinován i s novou automatickou převodovkou. A to nám nápadně připomíná nejvýraznější rys faceliftovaného nepřímého konkurenta Hyundai Santa Fe, o němž jsme vás informovali včera na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro omlazení sáhli designéři k osvědčeným prostředkům a zaměřili se na změny obou nárazníků. Na první pohled jsou patrny rovněž poněkud konvenčněji střižená maska chladiče s chromovanými vnitřními částmi příček, nová škála sedmnácti a osmnáctipaprskových litých ráfků nebo nárazníky v barvě karosérie pro dražší modely. Do interiéru zatím nemáme možnost nahlédnout, ale Honda tvrdí, že významně zlepšila kvalitu textilií a plastů používaných k čalounění a středový panel opatřila novým designem a audiosoustavami. Ve svých zatím dosti kusých informacích Honda dále ujišťuje, že zlepšila odhlučnění inteiréru od motorového prostoru.

Co si budeme nalhávat, naftožrouti jsou pro evropské trhy stěžejní. Zatímco však zmíněný Hyundai Santa Fe dostává nový motor s objemem 2,2 l, výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem až 422 Nm, Honda se musí spokojit s jednotkou téhož objemu, ale výkonem jen 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm při 2 000 ot./min. Každopádně jde v případě Hondy CR-V o zlepšení 10 koní, resp. 10 Nm v porovnání s dosavadním provedením. Taktéž nová automatická převodovka se v případě japonského vozu musí spokojit s pěticí rychlostních stupňů na rozdíl od šesti v Hyundai. Ale jedním dechem je třeba přiznat, že CR-V není vozem zcela srovnatelným s typem Santa Fe, který by měl být sice větší a těžší, nicméně cenově mu podobný.  

Honda má v plánu zveřejnit další podrobnosti koncem letošního roku, ale není vyloučeno, že se jich dočkáme již ve Frankfurtu. Minimálně více snímků bychom u facelftu ocenili...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-V 2010
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků