Honda Civic získala prestižní ocenění za design

36 komentářů

patrik
6. dubna • 11:59

Samozrejme, ze se Civic podoba autum z minuleho stoleti, vselijakym mrkackam a vajickum, jestli jste si kritici nevsimli, tak dnes se ohlizi zpatky pomalu kazda automobilka. Je to stejne jako s minisuknemi, taky se vzdycky za cas vraceji - a mne se zase vzdycky znovu libi.
Ale ten design Civicu jednak posouva tu starou koncepci o poradny kus dal, jednak je vytvarne a pocitove naprosto dusledny a vystrihnuty jako z jednoho kusu. Na rozdil od nekterych tady jsem presvedceny, ze tohle auto bude uz vzdycky citovane jako priklad a vzor, na ktery se dalsi deisgneri budou odvolavat - bud proti nebo pro, ale nebudou ho moct prehlednout. A o tom to je.

Cynik
6. dubna • 13:38

Ja si myslim, ze s tim vracenim se to neni az tak horke (ackoli jista cyklicita v designu se vystopovat da). Nevim, jestli jsi Civic videl nazivo - je daleko hranatejsi, nez by se zdalo z obrazku. Ten design je podle me proste novy, stejne jako je novy design soucasnych BMW. Ale to je jen muj skromny nazor....

patrik
6. dubna • 16:18

Souhlasim, nemyslel jsem tim, ze by Civic byl nejaka replika neceho před 15 nebo 20 lety To by taky bylo dost ubohy, staci se podivat na nektere americke mrtve skoro-repliky, jen tam zkratka je ta atmosfera. On mi ten design po pravde spis pripada jako hra na rytirskou prilbu se stazenym hledim - ta maska v celku tomu pekne nahrava, je to agresivni jak cert, schazi jenom chochol na strechu. Libi se mi, ze to budi hodne fantazii a emoci - coz mas opet pravdu, Bangle umi zase po svem taky. Libit vsem se to nemusi, nekdo radsi landrover+flintu na slony a nekdo PC+kravatu+passata, kazdeho vec - ale to uz neni o originalite designu. Tez IMHO...

x
5. dubna • 23:38

ale nevržené v 80tých letech minulého století. Co si pamatuju, tak přesně v tomto stylu byly tehdy koncipované studie na autosalonech....... Mně se to auto 1. nelíbí, 2. u teď vypadá zastarale, 3. za dva roky bude vypadat staré 20 let.  4 - je to jen můj subjektivní názor - nic víc.

vedeni
5. dubna • 23:53

No, takovy "auto budoucnosti" z '80s je spis treba Upir z Ferratu.  Jinak kazdopadne spravnej koncept z ty doby musi mit plny bily plastovy kola.

vedeni
5. dubna • 21:16

Tak ja vam reknu toto: kdyz byl Civic ultra novinka, strasne se mi libil - na fotkach a ve Frankfurtu vypadal nazivo jeste lip... Pak jsem ho videl Na Prikopech na ceskejch znackach, modrej, a koukal jsem na nej snad deset minut - krasa. A ted? Ejhle, uz se mi nelibi. Ne, ze by byl osklivej, to ani nahodou, ale... asi je jeho design moc prvoplanovej. Kdovi, jak se bude prodavat za pet, sest let... To takovej Focus - zadna krasa, ale je videt, ze je to kvalitne postaveny auto a hlavne nadcasovy. Nebo Mazda6 - jako novinka absolutni bomba, a ted? Kdybych uvazoval o autu stredni tridy, tak ji do seznamu ani nezahrnu. Ale Avensise treba jo... Musim dodat, ze treba nekonvencnost Meganu se mi libi porad. Tot me postrehy.

doubt
6. dubna • 13:20

tssss

Joe
5. dubna • 22:04

Jo, s tou Mazdou 6 souhlasim, z ty sem byl zezacatku taky vedle.. Ted sice ne ze by byla vylozene oskliva, ale rozhodne uz neni nejak zajimava.. Focus 1. generace byl zezacatku relativne extravagantni, kdyz je ale takovy auto nejprodavanejsi na svete tak se proste okouka a abych rekl pravdu tak se mi dneska fakt nelibi.. Nova generace uz nema s odvahou ty puvodni nic spolecnyho, je to proste usedly, prakticky  rodinny auto. Design civicu se mi zatim hodne libi, podle me lepsi jeden civic nez 100 octavii, passatu apod. Videl sem ho i na zivo a muzu rict ze neztraci nic ze svoji pusobivosti. Hodne se mi libi i novy citroëny-hl. C4 a C6 a dost pozitivne hodnotim (staro)novou designovou filosofii tyhle znacky.. Prakticnost toho civicu uz je druha vec, ale kdyby vsichni lidi kupovali auto jenom podle rozumu a ne taky trochu srdcem tak tu mame rocne 180 000 novejch loganu a o Veyronu by se nikdy ani neuvazovalo..

Cynik
5. dubna • 22:51

Co se tyce Focusu 1. generace, podle me je i pres tu extravaganci po designovy strance dost nadcasovy a velmi se mi libi dodnes, kdyz uz kouzlo "novinky" opadlo - vic, nez Focus II. Verim tomu, ze i Honda si v tomto smyslu udrzi krasu. Ale to je subjektivni.

Co se tyce C4, tak ta se mi libi hodne - ale jedine v provedeni Coupe. Jinak Citroeny ee. Ale od hatchbacku nizsi stredni ocekavam extravaganci a odvahu (proto cenim napr. Megane, C4 Coupé, i Civic), protoze to jsou auta pro mlady bejky - a o dvou/tridverovych variantach to plati dvojnasob. Rodina at si koupi odvozeneho kombika, sedana, nebo nejake male MPV (Roomster je pro tento ucel imho idealni a tam je taky jeho cilova skupina).

Co se tyce toho infa, ze C4 VTS vyjde stejne nebo levneji nez nabouchanej Civic (tzn. 580k), to je pro me velmi mila novinka, protoze 40 koniku navic je slusna porce. Jediny, z ceho mam u C4ky strach, je ten interier, poloha za volantem a razeni (priznam se - jeste jsem v nem nesedel) a protoze budu vyhledove kupovat auto cca v teto relaci, dost me to zajima - ma nekdo moznost porovnat C4 VTS, Leon TFSi a Civic i-VTec? To je mozna zajimavy namet na redakci, protoze tyhle auta spolu maji dost spolecnyho a srovnavaci test by bodnul (uznavam, ze Civic je na tom vykonove hur, ale zase me dostava dotazenym designem interieru, kde Seat Leon hodne zaostava a C4 je az prilis "divna", ackoli na konecny verdikt ohledne te C4 si pockam, az ji poradne projedu).

XX
5. dubna • 21:11

Ten hodnotiaci musel byt slepy

ITTI
6. dubna • 17:06

Proč?

Kabik
5. dubna • 20:59

Blazeje(Nemocnice na ...)budu sice mit az v listopadu, ale tesim se na nej jak malej Jarda.Vcera jsem byl v Lipsku na autosalonu a opet jsem se utvrdil ze volba byla spravna.Podle me v ty cerny barve nema chybu.I v tom dilenskem zpracovani se anglani zlepsili(aspon u vystavenych vozu).

ITTI
6. dubna • 17:04

Černá barva je vždy hezká na výstavišti či v autosalonu.Malý problémek nastane používáním auta Jsou na tom bezva vidět rýhy z parkoviště,protože...protože to lidi láká,aby na černém byla bílá rýha.Jsme v Česku přece...

Cynik
5. dubna • 19:09

Priznam se, ze jsem mel o designu Civicu z prvnich obrazku vazne pochybnosti, ale kdyz jsem ji nedavno potkal na ulici na vlastni oci, prekvapilo me, jak dobre ten design v praxi funguje. Je to moc pekne auto. Kdybych dnes kupoval hatchback kolem 500-600k kc, asi bych nemel moc o cem premyslet - za 580k se tahle Honda da sehnat v plne palbe (komplet bezpecnostni vybava, xenony, vyhrivane sedacky,...) a s podle vseho vynikajicim i-VTEC motorem. Jedina konkurence by mohl byt C4 VTS, ktery je ale citelne drazsi, a pak snad Seat Leon TFSi Sport-Up, kde se sice musi (snad se nemylim) priplacet za ESP a klimatizaci, ale koncova castka nepresahne 630k, coz je vzhledem k 185k turbomotoru velmi dobra cena. Zadnou jinou konkurenci nevidim a z vyse zminenych vychazi Honda nejlepe vybavena za nejlepsi peniz (a podle me i nejlepe designove), ale s nejslabsim motorem...

Dusan
5. dubna • 19:24

Citroen C4 VTS neni citelne drazsi nez Honda, naopak je o neco levnejsi (a to ma lepsi vybavu). Je potreba zapomenout na cenik a uvedomit si, ze Citroen dava na C4rku slevy pres 20%!

igi
5. dubna • 20:08

Honda musí podplácet všechny ankety kolem dokola, protože není možný, aby tahle obluda s klikovou zadní nápravou bez pořádnýho motoru někdě přirozeně obstála.

dochtor
6. dubna • 12:24

A co tomu motoru chyba?

iggi
7. dubna • 1:26

kterému motoru?

Tech
5. dubna • 20:21

Jasně iggi, maj to domluvený s Kulhánkem, ten s tím má prej nejvíc zkušeností.
Fakt některý lidi neuměj číst!! Se pochlub co máš doma za obludu ty!!!
 

iggi
7. dubna • 1:25

Co do toho pleteš Kulhánka, copak on je nějaká anketní komise ty hlupáčku? 

elipsoid
5. dubna • 15:57

IMHO to oceneni nedostala za povedeny design, ale za to, ze vypada jinak. Ze by to bylo nejak napadite, natozpak povedene, to se mi nezda (viz napriklad jiz zminovane zrcadlici se pristroje v prednim skle).

Dusan
5. dubna • 17:14

Nejsou ty zrcadlici se pristroje levnou variantou pruhledoveho displaye jako maji BMW a nektere ameriky?

zipiik
5. dubna • 18:52

pokud si ztlumite v noci podsviceni pristrojovky, tak se skoro neodrazi.

shadowman
6. dubna • 9:23

Ja ted nevim, co vsichni mate s tim odrazenim pristroju v bocnim a celnim okne ? Ve Fabii se mi odrazi lista s vydechy na celni sklo v bocnim skle vidim pristroje (vecer) v Almere se mi taky pekne zrcadlila pristrojovka, ale nikdy to nebylo nic hrozneho - nic neni dokonale a to ani nikdo neocekava. Neda se preci rozhodovat podle takovych veci...fajn, bude auto, ktere nebude mit reverzni pristrojovku na skle , ale bude to zase treba hrozna plecka nebo nebude bezpecne - vsechno je jenom kompromis  

zipiik
6. dubna • 12:59

osobne s odrazenim pristroju nic nemam, pokud v noci sviti palubka naplno, odrazi se hodne, ale od toho je ztlumeni podsviceni, ktere odrazeni prakticky eliminuje, takze pohoda :)

Radek Ondrášík
5. dubna • 17:21

Bezpochyby, prozatím je problém jen v tom, že jsou vzhůru nohama

m€
5. dubna • 16:33

a "fantasticky" vyhlad cez zadne sklo a ako bonus chybajuci stierac...

Boda
5. dubna • 17:00

Honda ziskala cenu za design. Vyhled z okenka s designem vazne nesouvisi

Dusan
5. dubna • 17:15

Prakticnost designu je u uzitnych predmetu pomerne dulezitym parametrem pro jeho hodnoceni. Nevim jak zadni okno, ale ta pristrojovka a ovladaci prvky mi prijdou jako az prilis napadite na to aby se daly rozumne pouzivat.

zipiik
5. dubna • 18:56

na prvni pohled vypada pristrojovka naprosto silene, ale kupodivu se ovlada skvele...ovladace jsou na dosah a tachometr+economer+displej radia a klimatizace jsou pekne v perifernim videni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zipiik
5. dubna • 19:00

zadni okno fakt neni nic moc, ale zase nepouzitelne neni a cast nad spojlerem se nespini. pri couvani jsem si zvykl na zpetna zrcatka, ktera jsou zase dost velka.

Marek71
5. dubna • 20:40

Ja cúvam jedina so zrkadlami, už ani nepamatám, kedy som sa díval cez okno... takže to by mi vadilo najmenej.

ITTI
6. dubna • 16:58

Souhlas,neb ta zrcátka,předpokládám že vnější(protože vnitřní + zadní okno...to by se asi nějaká souvislost našla) vykryjí prostor za autem na 100%.Takže i to vnitřní je svým způsobem zbytečné,pokud k tomu nepotřebujeme zadní sklo,přes které je vidět.Kdyby jej nedali,ušetřili by.Myslím zrcátko.

Radek Ondrášík
5. dubna • 16:48

Osobně jsem žádný problém se zadním oknem neměl, spíš naopak mi připadalo praktické. Stejně jako v Citroen C4 Coupé. S tím stěračem je to složíté. Civica jsme testovali v zimě v době oblevy, takže silnice byly hodně pod vodou, stejně jako pod břečkou a sklo se nijak nešpinilo. Jinak by se určitě hodil.

Jenik
5. dubna • 15:19

To se asi nekdo zblaznil

King
5. dubna • 8:25

Sice trochu s pořádným zpožděním, ale alespoň že tak . Díky  

Doporučujeme

Články odjinud