Honda Civic X: Toto je evropská verze, dostane tříválec

Nová generace hatchbacku od Hondy nabídne větší a lehčí vůz a slibuje, že interiér je místem, kde se řidič i cestující budou cítit opravdu dobře.

Japonská automobilka už před měsícem ukázala první detaily nové generace hatchbacku Civic, jednalo se však o specifikaci pro americký trh. Nyní Honda odhalila více informací i k evropskému protějšku tohoto auta, přičemž obě varianty se budou vyrábět v britském městě Swindon.

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Pětidveřový Civic je oproti svému předchůdci o 130 mm delší, 33 mm širší a 20 mm nižší. I přes větší rozměry je však díky nové platformě o 16 kilogramů lehčí. Americký model bude k dispozici s přeplňovaným 1,5litrovým motorem o výkonu 180 koní, evropská verze se pak dočká i slabší varianty v podobě zbrusu nového jednolitrového tříválce, který poskytne výkon 127 koní. Turbodieselové motory pak bude zastupovat klasický 1.6 i-DTEC.

Honda pro magazín Autocar oficiálně potvrdila, že o hybridní pohonné jednotce se zatím neuvažuje, avšak platforma nového vozu je na případnou zástavbu připravena. Zcela vyloučen byl plně elektrický model, který by ani současná platforma nepodporovala.

Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Evropský i americký typ vozu se bude muset rozloučit s poněkud extravagantním pojetím palubní desky, které dominoval přístrojový štít o dvou úrovních. V tomto ohledu je nový Civic mnohem konzervativnější, avšak pro řidiče bude práce s prvky za volantem o poznání přehlednější. „Naším cílem nebylo udělat jen hezký interiér. Musí to být prostřední, kde se řidič a cestující budou cítit opravdu dobře,“ říká Daisuke Tsutamori, designér, který kabinu vozu navrhoval.

Kupující si bude moci vybrat hned ze tří druhů audiosystémů, samozřejmostí je také integrace se službami Apple CarPlay či Android Auto. Za příplatek pak bude možné počítat i s navigací Garmin, která do nových vozů přislíbila pětileté aktualizace map zcela zdarma. Všechny tyto služby se budou ovládat na sedmipalcovém displeji.

Honda Civic dorazila i jako kupé. V Evropě ale nebude

Honda Civic dorazila i jako kupé. V Evropě ale nebude

Honda vůz evropské specifikace představí na autosalonu v Paříži. Po plném spuštění výroby bude nová generace Civicu vyvezena do 70 zemí po celé Evropě. Šťastni mohou být v Severní Americe, kde produkce již odstartovala a první vozy už mají své nové majitele.

Začátkem roku 2017 pak v Evropě odstartuje také prodej nového sedanu od Hondy, jehož výroba bude probíhat v Turecku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 23 635 km
Cena: 300 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 13 870 km
Cena: 540 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 274 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků