Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací.

Honda odhalila již desátou generaci úspěšného modelu Civic. Prozatím ukázala americký model, ale tentokrát by se mělo jednat o globální verzi, která dorazí i k nám jen s drobnými změnami v oblasti osvětlení a výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V USA se bude vyrábět sedan, v Evropě pak hatchback. Jedná se o globální model, změny na jednotlivých trzích budou jen kosmetické s ohledem na legislativu

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Právě představený sedan je tedy první, později přijde ještě kupé a samostatný model Type-R. Na ten si ale musíme počkat ještě několik let, vždyť ten aktuální se ještě ani pořádně nezačal prodávat. Honda stále zvažuje výrobu kombi.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Američané dostanou na výběr ze dvou motorů. Klasický atmosférický dvoulitr o výkonu 118 kW (160 k) bude cílit na konzervativní zákazníky a na ty, kteří chtějí manuál. Novinkou je přeplňovaná patnáctistovka, která se dostane i do evropského modelu. Ta nabídne 129 kW (175 k) a v USA bude k dispozici jen s modernizovaným automatem CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se značně modernizoval, zmizel nepřehledný a mnohdy dost rušivý „Star Trek“. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací

Oba motory se podle americké normy dostanou se spotřebou pod šest litrů na 100 km mimo město. Honda uvádí, že nový Civic mezigeneračně zhubl 30 kg i přes to, že je větší a prostornější. Na evropský model si ale ještě musíme počkat, zřejmě až na jarní autosalon v Ženevě. Pro Evropu samozřejmě přijde i turbodiesel 1,6 l.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků