Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací.

Honda odhalila již desátou generaci úspěšného modelu Civic. Prozatím ukázala americký model, ale tentokrát by se mělo jednat o globální verzi, která dorazí i k nám jen s drobnými změnami v oblasti osvětlení a výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V USA se bude vyrábět sedan, v Evropě pak hatchback. Jedná se o globální model, změny na jednotlivých trzích budou jen kosmetické s ohledem na legislativu

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Právě představený sedan je tedy první, později přijde ještě kupé a samostatný model Type-R. Na ten si ale musíme počkat ještě několik let, vždyť ten aktuální se ještě ani pořádně nezačal prodávat. Honda stále zvažuje výrobu kombi.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Američané dostanou na výběr ze dvou motorů. Klasický atmosférický dvoulitr o výkonu 118 kW (160 k) bude cílit na konzervativní zákazníky a na ty, kteří chtějí manuál. Novinkou je přeplňovaná patnáctistovka, která se dostane i do evropského modelu. Ta nabídne 129 kW (175 k) a v USA bude k dispozici jen s modernizovaným automatem CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se značně modernizoval, zmizel nepřehledný a mnohdy dost rušivý „Star Trek“. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací

Oba motory se podle americké normy dostanou se spotřebou pod šest litrů na 100 km mimo město. Honda uvádí, že nový Civic mezigeneračně zhubl 30 kg i přes to, že je větší a prostornější. Na evropský model si ale ještě musíme počkat, zřejmě až na jarní autosalon v Ženevě. Pro Evropu samozřejmě přijde i turbodiesel 1,6 l.

bazar

Honda Accord 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 168 861 km
Cena: 150 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 218 782 km
Cena: 202 000 Kč
Honda Civic 1
Rok výroby: 2017
Stav: 5 352 km
Cena: 580 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2011
Stav: 133 591 km
Cena: 330 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 188 395 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2012
Stav: 63 783 km
Cena: 314 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků