Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací.

Honda odhalila již desátou generaci úspěšného modelu Civic. Prozatím ukázala americký model, ale tentokrát by se mělo jednat o globální verzi, která dorazí i k nám jen s drobnými změnami v oblasti osvětlení a výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V USA se bude vyrábět sedan, v Evropě pak hatchback. Jedná se o globální model, změny na jednotlivých trzích budou jen kosmetické s ohledem na legislativu

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Právě představený sedan je tedy první, později přijde ještě kupé a samostatný model Type-R. Na ten si ale musíme počkat ještě několik let, vždyť ten aktuální se ještě ani pořádně nezačal prodávat. Honda stále zvažuje výrobu kombi.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Američané dostanou na výběr ze dvou motorů. Klasický atmosférický dvoulitr o výkonu 118 kW (160 k) bude cílit na konzervativní zákazníky a na ty, kteří chtějí manuál. Novinkou je přeplňovaná patnáctistovka, která se dostane i do evropského modelu. Ta nabídne 129 kW (175 k) a v USA bude k dispozici jen s modernizovaným automatem CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se značně modernizoval, zmizel nepřehledný a mnohdy dost rušivý „Star Trek“. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací

Oba motory se podle americké normy dostanou se spotřebou pod šest litrů na 100 km mimo město. Honda uvádí, že nový Civic mezigeneračně zhubl 30 kg i přes to, že je větší a prostornější. Na evropský model si ale ještě musíme počkat, zřejmě až na jarní autosalon v Ženevě. Pro Evropu samozřejmě přijde i turbodiesel 1,6 l.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků