Honda Civic už podesáté a s downsizingem i pro USA

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací.

Honda odhalila již desátou generaci úspěšného modelu Civic. Prozatím ukázala americký model, ale tentokrát by se mělo jednat o globální verzi, která dorazí i k nám jen s drobnými změnami v oblasti osvětlení a výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V USA se bude vyrábět sedan, v Evropě pak hatchback. Jedná se o globální model, změny na jednotlivých trzích budou jen kosmetické s ohledem na legislativu

V USA bude Honda vyrábět sedan, ve Velké Británii pak hatchback určený pro evropské trhy. Právě představený sedan je tedy první, později přijde ještě kupé a samostatný model Type-R. Na ten si ale musíme počkat ještě několik let, vždyť ten aktuální se ještě ani pořádně nezačal prodávat. Honda stále zvažuje výrobu kombi.

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Video: Jak nová Honda Civic Type R zbourala rekord na Nürburgringu

Američané dostanou na výběr ze dvou motorů. Klasický atmosférický dvoulitr o výkonu 118 kW (160 k) bude cílit na konzervativní zákazníky a na ty, kteří chtějí manuál. Novinkou je přeplňovaná patnáctistovka, která se dostane i do evropského modelu. Ta nabídne 129 kW (175 k) a v USA bude k dispozici jen s modernizovaným automatem CVT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se značně modernizoval, zmizel nepřehledný a mnohdy dost rušivý „Star Trek“. Honda slibuje posun v kultivovanosti a radikální snížení hluku a vibrací

Oba motory se podle americké normy dostanou se spotřebou pod šest litrů na 100 km mimo město. Honda uvádí, že nový Civic mezigeneračně zhubl 30 kg i přes to, že je větší a prostornější. Na evropský model si ale ještě musíme počkat, zřejmě až na jarní autosalon v Ženevě. Pro Evropu samozřejmě přijde i turbodiesel 1,6 l.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků