Honda Civic Type R: válka začíná

34 komentářů

EHS
12. února • 21:48

http://www.youtube.com/watch?v=KfqN_DDkppc&feature=related

Shr3k
25. září • 3:03

Fajn, a co Mazda3 MPS, na tu se čekat nebude?

Pepa_Jetel
16. září • 10:53

ale pamatujte, že na těch vašich okreskách jste v běžném provozu. Stačí udělat malou chybu a může to mít fatální následky jak pro vás (což je koneckonců vaše věc), tak i pro jiné. A nemusí to být ani vaše chyba, problém je v tom, že když jedete na limitu, nejste schopni napravit chybu někoho jiného. A vrátit to už pak taky nejde. Díky za pozornost, konec hlášení.

Pit
15. září • 13:50

A pořád se to musí startovat jako soustruh oběma rukama nebo už s tím něco udělali? B-]

espero
15. září • 11:28

Kdopak z Vás v těch autech jezdil (trošku déle, než na předváděcí jízdě coby "potencionální zákazník":-D??? GTI je GTI a vždycky bude nejlepší!!! Nechci tady hanět konkurenci, ale je potřeba hodnotit kvality auta na reálné silnici i s řidičem amatérem (ač si to mnozí o sobě myslí, doopravdy jezdit zkrátka neumíme - píši za těch 98% normálních řidičů). Z mého pohledu je třeba hodnotit auto, jako celek a ne jen po částech (nejlepší motor, nejlepší podvozek, řízení, brzdy atd.). A GTIčko je - zní to hloupě - nejlepší "kompromis" všech těchto vlastností.

Milan K
15. září • 12:15

Do určité míry souhlasím ... ale ..
Mám najeto opravdu hodně moc km (včetně zadokolek samozřejmě) - přesto musím říct, že "sžití" se s naší BMW 130i mi nějakou chvíli trvalo. Tedy aby to neznělo hloupě - myslím, že chápeme rozdíl v jezdit a jezdit. Jednička s V6 mne od počátku dokázala překvapovat kam až dovolí zajít - ale úplně stejně dokáže překvapit, jak se ten neustále posouvaný limit sebezáchovy najednou velice snadno překročí. Nemluvím samozřejmě o běžném ježdění po městě, či běžných okrskách v rychlostních limitech - ale myslím technickou trať na letišti, případně technický závod.
Troufám si říct, že mám už po 40.000 km 130i poměrně dobře v ruce, ale přece jen nepodceňovat ..
A s tím souvisí i to proč píšu tuhle reakci - myslím že se při nákupu tohoto typu auta střetává jakási filozofie proč auto téhle třídy koupit. Já osobně v něm jezdím jako v dalším voze "pro radost" - přiznám se, že pro opravdu univerzální ježdění třeba na dálky, nebo i po městě bych zůstal u své 330xi (předím 530i).
Takže otázka koupit spíše univerzál nebo ultimate .. . těžká věc, kterou musí ohodnotit každý podle toho za jakým účelem tohle auto kupuje .. ale ani jeden "tábor" zastánců nemá svou univerzální obecně uplatnitelnou pravdu.

Radek Ondrášík
15. září • 12:40

To máte plnou pravdu, ovšem hodně záleží na financích. Ne každý si může dovolit koupit víkendovku za +750tis a k tomu další rodinné/pracovní auto na každý den. Takže tam pak vznikají různé tábory preferencí, od těch, kteří musí holt sáhnout k určitému kompromisu, nebo nemusí.Druhým nemalým problémem jsou servisní a provozní náklady. Rozdíly mezi takovým GTI a OPC budou drasitcké. Pneu začínaje, pokračuje přes spotřebu a konče u životnosti jednotlivých dílů a tedy servisu. Ono se stačí ostatně podívat na takové EVO/STI. Tyto vozy již nestojí o tolik více, vůči nekomprosiním HH a přesto po nich sáhne málo kdo. Prostě ty náklady na provoz rostou ohromně. Upřimně řečeno, stačí chvíli na okruhu a máte po pneu, pár kol a běžné brzdy jdou pryč, to samé podvozek, pokud je tak nekompromisní, stačí "pár" km po běžncých tankodromech a jde pryč. A tak se dá pokračovat do nekonečna.

Milan K
15. září • 12:51

Naprostý souhlas.

Radek Ondrášík
15. září • 12:11

To bych netvrdil. Stejně kompromsní je tu Astra GTC, která navíc umí být komfortnější a zároveň tvrdší než GTI (IDS Plus). Další kompromis tu je v podobě Focusu ST, který lze zvolit i v 5D verzi, nebo třeba Leon FR, A3 2,0TFSI...Takže v kompromisních HH tady je vcelku slušný výběr. Mezi méně kompromisními je tu třeba Megan a Clio Sport, OPC a nyní i Civic Type R, Leon Cupra, Audi S3A pak je tu samostatná liga V6 HH ala R32 a Alfa GTA. BMW 130i by se tam dalo taky začlenit, ovšem to je přeci jenom obyčejná civilka.Takže ono z toho celku vybrat něco nejelpšího asi nejde. Vždy je třeba říci co nás zajímá a na tomto postavit hodnocení. Obecně není žádny HH nejlepší a ani nejhorší...

Saman
15. září • 11:40

No ale jen pro lidi co chtej kompromis, me treba kompromis nezajima, vim ze od auta chci urcitou vlastnost a to ze ma kufr vetsi nes konkurence a ze ma ve vybave dualni klimu, pro me nepodstatne veci, od HH cekam ze bude nekompromisni, bude me nutit se soustredit na maximum a neodpusti mi nic, pokud tohle nebude mit, tak je to jen dalsi male auto se silnejsim motorem a nic vic B-] . Nes takoveh HH s kompromisama, to us radsi za stejne penize pohodlne auto stredni tridy s podobne vykonnym motorem.

ExFun
15. září • 12:38

Pozor ale na to co bylo napsáno výše. Ona ta nekompromisnost může vést k tomu ,že na špatném povrchu pojedeš hard-core a ostatní ti budou ujíždět... Nabo pojedeš s meganem Sport na okruh a nebudeš stačit slabším. POkud se tady mluví o kompromisu, nemeluví se o nějakém kufru, kam jsi to zavedl, ale o tom, že podvozek není ultmativně tvrdý se závodními odklony, sbíhavostí atd. ale že je trochu měkčí, kola kolměji a díky tomu bude ztrácet na suchém okruhu ale získá třeba na mokrém nebo okreskách...

Saman
15. září • 12:47

Me ale u HH nezajima ze budu rychlejsi nebo pomalejsi nes ostatni, ja od takoveho auta cekam ze me bude bavit ho ridit, uslisim motor, budu cejtit silnici v rukach a budu cejtit ze musim auto ridit a ne jen kroutit volantem a smrdlat radickou sem tam. Proto sem zminil ty vybavy, ikdys bude HH velkej jak Avie a bude mit kufr kam naskladam pulku obyvaku, ale bude zabavnej a buse mi ukazovat jak chybuju, tak to pro me bude dobrej HH :-D .

Radek Ondrášík
15. září • 12:57

Přesně tak, proto jsou tak oblíbené kitové Felicie, Saxo VTS, Fiesta ST, Clio 182 a další podobné auta. Nikdy nebudou super rychlé, ale vždy budou super zábavné...

TECH
15. září • 11:46

Přesně tak.

RS
15. září • 11:32

GTI janse jo to kopromis kdyz ho potkam ani nevim ze to je GTi, jak rikam vecina HH kupuje srcem treba na GTI mne uz jenom odpuzeju ze Golf nikdy v rally nic nepredved. Ale jinak jse vne da urcite zazit pekne zazitky jako u ostatnich.

smudliky budliky
15. září • 16:55

zato treba honda toho predvadi, ze... podle toho by se moc HH neprodalo...

Mirek-607
16. září • 17:02

Ve tride N3 ano, tam ji staci leda Clio Sport...

Saman
15. září • 10:04

Radek Ondrášík > ty si tam zapomel uvest Megane Sport :-O, ty me proste nemas rad :-( B-]

ExFun
15. září • 11:16

Megane Sport je údajně vůbec největší vyhrocenec. Na suchu má extrémní trakci v zatáčkách - díky extrémním odklonům, ale na mokru je obtížně řiditelný a nepředvídatelný (negativum těch odklonů).

RS
15. září • 11:29

Ale v tovarnich barvach F1 vypada skvele, a sme u toho kdzy nekdo bude milovat R-F1 tak jsi ho klidne koupi holt snim bude jezdit tak jak bude v danzch podminkach moct pokud nebude chti skonci na JIP :-D To je i spravne proto srovavat HH je jedna vec a kupit druha, mezi nami HH se kupeje srcem, ne?

RS
15. září • 2:19

Hmotnost vozu se nepodařilo udržet na hodnotě předchůdce, je prý o málo vyšší, což bylo vykompenzováno kratšími převody. Co se týče podvozku, Honda uvádí, že jako základ pro jeho vývoj posloužilo šasi verze 5D, což patrně znamená torzní příčku. To svědčí o velkém sebevědomí inženýrů Hondy. No Fuj:-D

TECH
15. září • 9:46

To mám nejradši tyhle machry , co se ještě nesvezli a už všechno vědí.Běž si vsadit sportku, když víš všechno dopředu.:-/

Saman
15. září • 10:06

asi tak nejak :-))

RS
15. září • 11:25

Nerikam ze vim vsechno dopredu, nechci novy CTR nejak nefer schazovat, jenom chci byt objektivi, nerikam ze bych do nej nesel, ale uz jse vyrost z toho ze bych si sveho milacka idealizoval, kdzy chce clovek jezdit dobre musi vedet presne v jakem aute sedi, a znat jeho hranice, a nebo spatne stranky, jinak skonci nastrese. To je cele.
V postate na dnesnim trhu neni uplne idealni auto v kategorii HH aspon pro mne, ale nekdy je lepsi udelat kopromis, a hlavne neposuzovat auto jenom podle srce.
Zas nadruhou stranu umneni je jezdit se vsim to znamena i treba zajet dobre s CTR na okrsce, jiste to da vice prace nez s Fiestou ST.

TECH
15. září • 9:47

Samozřejmě příspěvek patří RS.

Radek Ondrášík
15. září • 7:17

Ano na vrchol segmentu se možná postaví trojice vozů, která bude ujiždět všem multilinkům - OPC, Sport, Type R ;-)

ExFun
15. září • 9:51

Ale OPC zrovna je hodně diskutabilní. Na okruhu (kvalitní silnice) kraluje bez diskuze. Na okreskách už to tak jasné není - tam je příliš ultimativní, tvrdý a horší povrchy mu dělají problémy. Dle mých infos. Takže základní otázka dle mého zní - podle čeho posuzovat a řadit HH? Pouze okruh? Okreska? Vzít kombinaci obou?

Radek Ondrášík
15. září • 9:57

Ano, to je problémem všech takto naladěných vozů. Stačí se podívat na takový Megane Sport, také super auto, ale potřebuje dobrý povrch, jinak ztrácí. To je prostě daň za tu specializaci.Kdo chce dobré auto všude, musí jít do kompromisů - Astra GTC, Golf GTI, Focus ST. Tam sice nikdy nebude tak rychlý na okruhu, ale v běžném provozu nebudou nijak ztrácet proti těm jednoúčelovkám...

Milan K
15. září • 12:02

Souhlasím

Saman
15. září • 10:17

Mno nastesti us se zacina docela dost silnicek a silnic opravovat, v mem okoli v Krkonosich us ty silnicky zas tak spatne nejsou a ted nedavno sem jel z Brna do Plumlova a byla tam nadherna erzetka asi 10km lesem s naprosto novim asfaltikem a krasne klikata, proste zuzo-labuzo, nebejt toho ze sem vezl Marepu ktery se boji, tak bych to tam bral dost zostra a na hrane :-D . S nejakym Megankem Sport bych si to tam vychutnaval jedna radost :-D .

ExFun
15. září • 7:55

Co je sport?

Radek Ondrášík
15. září • 8:01

Clio

RS
15. září • 2:18

CTR nemel nidky 100% dobrej podvozek to je moje skusenost uz jsem jede exeplar zrusil , s ti ze je moc trvedej na cesky okrsky to je 100% pravda poc asi se do N rally civavy dava stavitelny podvozek? odezva rizeni neni take nic moc proti BMW1 nebo Focusu. Co tam je super je provodovka a motor to mne osobne zas tak nestaci Chovani na spatne silnici je hodne podobny Cliu Sport, jasne povozek se ladil na Nuerburgring, co je jasne jak se auto bude chovat na okrsce- blbe.

RS
15. září • 2:17

CTR nemel nidky 100% dobrej pododvozek to je moje skusenost uz jsem jede exeplar zrusil , s ti ze je moc trvedej na cesky okrsky to je 100% pravda poc asi se do N rally civavy dava stavitelny podvozek? odezva rizeni neni take nic moc proti BMW1 nebo Focusu. Co tam je super je provodovka a motor to mne osobne zas tak nestaci Chovani na spatne silnici je hodne podobny Cliu Sport, jasne povozek se ladil na Nuerburgring, co je jasne jak se auto bude chovat na okrsce- blbe.

Doporučujeme

Články odjinud