Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

V rámci přetahované o nejrychlejší předokolku na Nürburgringu tahá momentálně za silnější konec Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Jeho zážehový dvoulitr produkuje 228 kW (310 koní) a 380 Nm a zároveň má ve srovnání se sériovým autem citelně nižší hmotnost díky absenci zadních sedaček. A změnami prošel i podvozek. Výsledkem byl čas 7:49,21, který je o více než sekundu lepší než u Hondy Civic Type-R.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Honda to očividně nedokáže strávit, jenže namísto toho, aby se s Civicem znovu vypravili na závodní okruh v pohoří Eifel, vzala svoji nabroušenou předokolku na výlet po dalších evropských okruzích. Všechno začalo v dubnu na okruhu Silverstone, kde se za volant posadil trojnásobný šampion britských cestovních vozů Matt Neal a zajel čas 2:44.45. Trať ale byla mokrá, takže se na stejné místo vrátil později, aby ho pokořil s časem 2:31.85.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda objela pět nejslavnějších závodních okruhů v Evropě a stanovila na nich rekordy pro auta s pohonem předních kol

Stejné to bylo i na okruhu Spa-Francorchamps, kde Rob Huff potřeboval 2:56.91 na jedno kolo, Monzu zajel Norbert Michelisz za 2:15.16. Tiago Monteiro se zase posadil za volant na závodním okruhu Estoril, kde stanovil čas 2:40.08, rekordní pětku uzavřel Norbert Michelisz na maďarském okruhu Hungaroring s časem 2:10.85.

Honda přísahá, že všechny časy zajela s naprosto sériovým autem bez jakýchkoli modifikací a se sériovými pneumatikami. To je jistě dobrá zpráva, ale nejen nás pořád zajímá čas sériové Hondy Civic Type-R na Nürburgringu. Vydá se tam Honda tak, jak slíbila, nebo tu honbu za nejrychlejší předokolkou v Zeleném pekle definitivně vzdala a snaží se to zamaskovat zajížděním časů na okruzích, kde se žádná jiná automobilka o trhání rekordu nepokouší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků