Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

V rámci přetahované o nejrychlejší předokolku na Nürburgringu tahá momentálně za silnější konec Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Jeho zážehový dvoulitr produkuje 228 kW (310 koní) a 380 Nm a zároveň má ve srovnání se sériovým autem citelně nižší hmotnost díky absenci zadních sedaček. A změnami prošel i podvozek. Výsledkem byl čas 7:49,21, který je o více než sekundu lepší než u Hondy Civic Type-R.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Honda to očividně nedokáže strávit, jenže namísto toho, aby se s Civicem znovu vypravili na závodní okruh v pohoří Eifel, vzala svoji nabroušenou předokolku na výlet po dalších evropských okruzích. Všechno začalo v dubnu na okruhu Silverstone, kde se za volant posadil trojnásobný šampion britských cestovních vozů Matt Neal a zajel čas 2:44.45. Trať ale byla mokrá, takže se na stejné místo vrátil později, aby ho pokořil s časem 2:31.85.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda objela pět nejslavnějších závodních okruhů v Evropě a stanovila na nich rekordy pro auta s pohonem předních kol

Stejné to bylo i na okruhu Spa-Francorchamps, kde Rob Huff potřeboval 2:56.91 na jedno kolo, Monzu zajel Norbert Michelisz za 2:15.16. Tiago Monteiro se zase posadil za volant na závodním okruhu Estoril, kde stanovil čas 2:40.08, rekordní pětku uzavřel Norbert Michelisz na maďarském okruhu Hungaroring s časem 2:10.85.

Honda přísahá, že všechny časy zajela s naprosto sériovým autem bez jakýchkoli modifikací a se sériovými pneumatikami. To je jistě dobrá zpráva, ale nejen nás pořád zajímá čas sériové Hondy Civic Type-R na Nürburgringu. Vydá se tam Honda tak, jak slíbila, nebo tu honbu za nejrychlejší předokolkou v Zeleném pekle definitivně vzdala a snaží se to zamaskovat zajížděním časů na okruzích, kde se žádná jiná automobilka o trhání rekordu nepokouší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 274 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků