Honda Civic Type-R sedan: japonský dárek

Již loni na podzim Honda oznámila záměr vyrábět ostrý Civic i ve verzi sedan. Nyní se „Type-R s kufrem” začíná prodávat. Co nabízí?

Honda Civic sedan dokáže vždy překvapit tím, jak moc odlišný je od ostatních provedení. Zatímco hatchback vypadá jak z jiné planety, sedan působí vcelku pozemsky. Zda je to tak dobře nebo ne je na jinou diskusi, faktem ale zůstává, že někdo nezainteresovaný bude obě provedení považovat za zcela odlišné modely. A stejně je tomu i v případě verze Type-R, i ta má v provedení sedan od hatchbacku velmi daleko. Tedy alespoň vzhledově.

Tip: Test Hondy Civic sedan a vše o jejích odlišnostech si můžete přečíst zde.

Technicky je sedan naopak hatchbacku velmi podobný, pár odlišností se ale přece jen najde. Tu nejvýraznější najdeme hned pod kapotou. Motor byl řádně vylepšen a atmosféricky plněný čtyřválec dává výkon 165 kW (225 k) a točivý moment 216 Nm. To je o 24 koní a 23 Nm více, než u hatchbacku. Maximum výkonu je navíc posunuto do japonských osmi tisíc otáčet. Točivý moment pak vrcholí při 6 100 ot./min tedy ve výšinách, kde většině běžných motorů dochází dech.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky na přední kola. Za nimi naleznete speciální brzdovou soustavu Brembo se čtyřpístkovými třmeny v předu. Také kola stojí za pozornost. Bílé lakované osmnácky obouvají klasické pneu Bridgestone Potenza.

A to „nejlepší” na závěr. Hondu Civic Type-R si u nás nekoupíte. Určena je pouze pro japonský trh. Není to škoda?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R sedan
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků