Honda Civic Type-R sedan: japonský dárek

Již loni na podzim Honda oznámila záměr vyrábět ostrý Civic i ve verzi sedan. Nyní se „Type-R s kufrem” začíná prodávat. Co nabízí?

Honda Civic sedan dokáže vždy překvapit tím, jak moc odlišný je od ostatních provedení. Zatímco hatchback vypadá jak z jiné planety, sedan působí vcelku pozemsky. Zda je to tak dobře nebo ne je na jinou diskusi, faktem ale zůstává, že někdo nezainteresovaný bude obě provedení považovat za zcela odlišné modely. A stejně je tomu i v případě verze Type-R, i ta má v provedení sedan od hatchbacku velmi daleko. Tedy alespoň vzhledově.

Tip: Test Hondy Civic sedan a vše o jejích odlišnostech si můžete přečíst zde.

Technicky je sedan naopak hatchbacku velmi podobný, pár odlišností se ale přece jen najde. Tu nejvýraznější najdeme hned pod kapotou. Motor byl řádně vylepšen a atmosféricky plněný čtyřválec dává výkon 165 kW (225 k) a točivý moment 216 Nm. To je o 24 koní a 23 Nm více, než u hatchbacku. Maximum výkonu je navíc posunuto do japonských osmi tisíc otáčet. Točivý moment pak vrcholí při 6 100 ot./min tedy ve výšinách, kde většině běžných motorů dochází dech.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky na přední kola. Za nimi naleznete speciální brzdovou soustavu Brembo se čtyřpístkovými třmeny v předu. Také kola stojí za pozornost. Bílé lakované osmnácky obouvají klasické pneu Bridgestone Potenza.

A to „nejlepší” na závěr. Hondu Civic Type-R si u nás nekoupíte. Určena je pouze pro japonský trh. Není to škoda?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R sedan
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků