Honda Civic Type-R sedan: japonský dárek

Již loni na podzim Honda oznámila záměr vyrábět ostrý Civic i ve verzi sedan. Nyní se „Type-R s kufrem” začíná prodávat. Co nabízí?

Honda Civic sedan dokáže vždy překvapit tím, jak moc odlišný je od ostatních provedení. Zatímco hatchback vypadá jak z jiné planety, sedan působí vcelku pozemsky. Zda je to tak dobře nebo ne je na jinou diskusi, faktem ale zůstává, že někdo nezainteresovaný bude obě provedení považovat za zcela odlišné modely. A stejně je tomu i v případě verze Type-R, i ta má v provedení sedan od hatchbacku velmi daleko. Tedy alespoň vzhledově.

Tip: Test Hondy Civic sedan a vše o jejích odlišnostech si můžete přečíst zde.

Technicky je sedan naopak hatchbacku velmi podobný, pár odlišností se ale přece jen najde. Tu nejvýraznější najdeme hned pod kapotou. Motor byl řádně vylepšen a atmosféricky plněný čtyřválec dává výkon 165 kW (225 k) a točivý moment 216 Nm. To je o 24 koní a 23 Nm více, než u hatchbacku. Maximum výkonu je navíc posunuto do japonských osmi tisíc otáčet. Točivý moment pak vrcholí při 6 100 ot./min tedy ve výšinách, kde většině běžných motorů dochází dech.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky na přední kola. Za nimi naleznete speciální brzdovou soustavu Brembo se čtyřpístkovými třmeny v předu. Také kola stojí za pozornost. Bílé lakované osmnácky obouvají klasické pneu Bridgestone Potenza.

A to „nejlepší” na závěr. Hondu Civic Type-R si u nás nekoupíte. Určena je pouze pro japonský trh. Není to škoda?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R sedan
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků