Honda Civic Type-R sedan: japonský dárek

Již loni na podzim Honda oznámila záměr vyrábět ostrý Civic i ve verzi sedan. Nyní se „Type-R s kufrem” začíná prodávat. Co nabízí?

Honda Civic sedan dokáže vždy překvapit tím, jak moc odlišný je od ostatních provedení. Zatímco hatchback vypadá jak z jiné planety, sedan působí vcelku pozemsky. Zda je to tak dobře nebo ne je na jinou diskusi, faktem ale zůstává, že někdo nezainteresovaný bude obě provedení považovat za zcela odlišné modely. A stejně je tomu i v případě verze Type-R, i ta má v provedení sedan od hatchbacku velmi daleko. Tedy alespoň vzhledově.

Tip: Test Hondy Civic sedan a vše o jejích odlišnostech si můžete přečíst zde.

Technicky je sedan naopak hatchbacku velmi podobný, pár odlišností se ale přece jen najde. Tu nejvýraznější najdeme hned pod kapotou. Motor byl řádně vylepšen a atmosféricky plněný čtyřválec dává výkon 165 kW (225 k) a točivý moment 216 Nm. To je o 24 koní a 23 Nm více, než u hatchbacku. Maximum výkonu je navíc posunuto do japonských osmi tisíc otáčet. Točivý moment pak vrcholí při 6 100 ot./min tedy ve výšinách, kde většině běžných motorů dochází dech.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky na přední kola. Za nimi naleznete speciální brzdovou soustavu Brembo se čtyřpístkovými třmeny v předu. Také kola stojí za pozornost. Bílé lakované osmnácky obouvají klasické pneu Bridgestone Potenza.

A to „nejlepší” na závěr. Hondu Civic Type-R si u nás nekoupíte. Určena je pouze pro japonský trh. Není to škoda?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R sedan
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků