Honda Civic Type R pro sběratele nemá rádio ani klimatizaci. V Evropě jich bude jen 100

Po nedávné modernizaci rozšiřuje Honda varianty ostrého hatchbacku Civic Type R. Nově bude k dostání i bez velkého křídla na zádi.

O modernizaci Hondy Civic Type R jsme se krátce rozepsali již dříve. Kromě lehkých kosmetických změn si hot hatch dopřál i přeladění podvozku nebo kratší dráhy šestistupňové převodovky. Výkon přeplňovaného dvoulitru VTEC zůstal na 320 koních (235 kW). Nově se ale bude snažit CTR zaujmout širší publikum, neboť do nabídky přijíždí dvě nové varianty, respektive úrovně výbavy.

Královna okresních silnic dostala tužší tlumiče a lepší brzdy. Získá svůj rekord zpět?

Královna okresních silnic dostala tužší tlumiče a lepší brzdy. Získá svůj rekord zpět?

Na již nabízené úrovni GT tak nyní staví nová verze Limited Edition, která bude pro trh Evropy vyrobena pouze v sérii 100 kusů. Honda ji popisuje jako nejextrémnější verzi současného CTR. Novinkami jsou lehká kovaná kola BBS o velikosti 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Cup 2, dále bylo upraveno nastavení tlumičů a kalibrací prošlo i řízení.

Hlavní změny ale najdete v interiéru, kde v rámci snižování hmotnosti chybí klimatizace i celý infotainment systém. Dále Honda „vykuchala“ zvukovou izolaci ze střechy, víka kufru nebo palubní desky. Zadní sedačky pro určitou praktičnost hatchbacku však zůstávají. Oproti výbavě GT se nakonec ušetřilo 47 kg hmotnosti.

Vylepšená Honda Civic má české ceny. Je levná i se sportovním vzhledem

Vylepšená Honda Civic má české ceny. Je levná i se sportovním vzhledem

Exkluzivně bude Civic Type R Limited Edition lakován do žlutého odstínu Sunlight Yellow, exteriér také dostává černé doplňky včetně lakování střechy, vevnitř nechybí plaketa zdůrazňující omezenou sérii, volant je čalouněn Alcantarou a sedačky jsou oděny do červené. Start prodeje v Evropě chystá Honda na léto, cenovky se dozvíme později.

Komu by se však zdál Civic Type R příliš výrazný i v dosavadním standardní podobě, pro toho Honda připravila verzi Sport Line, která výstřednost hot hatche lehce snižuje. Především tak mizí vysoké zadní křídlo. Normálně červené obtažení detailů karoserie je pak vyvedeno v decentní šedé.

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

K tomu si inženýři pohráli s jízdním komfortem. Sport Line má být pohodlnější díky menším 19palcovým kolům obutým do pneumatik Michelin Pilot Sports 4S s měkčími bočnicemi, a na rozdíl od Limited Editon, zvuková izolace interiéru byla vylepšena v kufru a na pátých dveřích.

Sport Line půjde do prodeje už na jaře. O dostupnosti obou nových variant Civicu Type R u českého zastoupení zatím nemáme informace.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků