Honda Civic Type R pro sběratele nemá rádio ani klimatizaci. V Evropě jich bude jen 100

Po nedávné modernizaci rozšiřuje Honda varianty ostrého hatchbacku Civic Type R. Nově bude k dostání i bez velkého křídla na zádi.

O modernizaci Hondy Civic Type R jsme se krátce rozepsali již dříve. Kromě lehkých kosmetických změn si hot hatch dopřál i přeladění podvozku nebo kratší dráhy šestistupňové převodovky. Výkon přeplňovaného dvoulitru VTEC zůstal na 320 koních (235 kW). Nově se ale bude snažit CTR zaujmout širší publikum, neboť do nabídky přijíždí dvě nové varianty, respektive úrovně výbavy.

Královna okresních silnic dostala tužší tlumiče a lepší brzdy. Získá svůj rekord zpět?

Královna okresních silnic dostala tužší tlumiče a lepší brzdy. Získá svůj rekord zpět?

Na již nabízené úrovni GT tak nyní staví nová verze Limited Edition, která bude pro trh Evropy vyrobena pouze v sérii 100 kusů. Honda ji popisuje jako nejextrémnější verzi současného CTR. Novinkami jsou lehká kovaná kola BBS o velikosti 20 palců, obutá do pneumatik Michelin Cup 2, dále bylo upraveno nastavení tlumičů a kalibrací prošlo i řízení.

Hlavní změny ale najdete v interiéru, kde v rámci snižování hmotnosti chybí klimatizace i celý infotainment systém. Dále Honda „vykuchala“ zvukovou izolaci ze střechy, víka kufru nebo palubní desky. Zadní sedačky pro určitou praktičnost hatchbacku však zůstávají. Oproti výbavě GT se nakonec ušetřilo 47 kg hmotnosti.

Vylepšená Honda Civic má české ceny. Je levná i se sportovním vzhledem

Vylepšená Honda Civic má české ceny. Je levná i se sportovním vzhledem

Exkluzivně bude Civic Type R Limited Edition lakován do žlutého odstínu Sunlight Yellow, exteriér také dostává černé doplňky včetně lakování střechy, vevnitř nechybí plaketa zdůrazňující omezenou sérii, volant je čalouněn Alcantarou a sedačky jsou oděny do červené. Start prodeje v Evropě chystá Honda na léto, cenovky se dozvíme později.

Komu by se však zdál Civic Type R příliš výrazný i v dosavadním standardní podobě, pro toho Honda připravila verzi Sport Line, která výstřednost hot hatche lehce snižuje. Především tak mizí vysoké zadní křídlo. Normálně červené obtažení detailů karoserie je pak vyvedeno v decentní šedé.

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

Nová Honda Jazz detailně: Pouze jako hybrid, 109 koní, spotřeba 4,5 l/100 km

K tomu si inženýři pohráli s jízdním komfortem. Sport Line má být pohodlnější díky menším 19palcovým kolům obutým do pneumatik Michelin Pilot Sports 4S s měkčími bočnicemi, a na rozdíl od Limited Editon, zvuková izolace interiéru byla vylepšena v kufru a na pátých dveřích.

Sport Line půjde do prodeje už na jaře. O dostupnosti obou nových variant Civicu Type R u českého zastoupení zatím nemáme informace.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků