Honda Civic Type-R oficiálně: Nabídne 320 koní a bohatou výbavu

Honda odhalila podrobné informace a kompletní fotogalerii modelu Civic Type-R.

Po včerejším úniku dvou nepříliš kvalitních fotek se Honda rozhodla oficiálně zveřejnit veškeré podrobnosti o svém ostrém civiku ještě před odhalením na ženevském autosalonu.

Vypadá přesně tak šíleně, jak všichni fanoušci japonských vozů doufali. Masivní nárazníky a zadní spoiler, červené doplňky a tři koncovky výfuku dodávají civiku tu správnou atmosféru hot-hatche.

Světlomety i svítilny jsou složeny z LED. Elektrony mají rozměr dvaceti palců a jsou obuty do pneumatik Continental ContiSportContact o rozměru 245/30.

Pod kapotou najdeme inovovaný dvoulitr z předchozí generace, přesně, jak se očekávalo. Přeplňovaný je turbodmychadlem a výkon v evropské specifikaci dosahuje 235 kW, tedy 320 koňských sil.

Lodě, koně i květiny. Plakáty všech ženevských autosalonů od roku 1924

Lodě, koně i květiny. Plakáty všech ženevských autosalonů od roku 1924

Potřebnou trakci na výjezdech ze zatáček se bude snažit udržet samosvorný diferenciál. Přední náprava je lichoběžníková, zadní multi-link. Standardně jsou k dispozici také adaptivní tlumiče. Nejen ty, ale i řízení, stabilizaci či mapu motoru lze ovládat pomocí režimů comfort, sport a +R.

Bohatou výbavu doplňují brzdy Brembo, které na přední nápravě mají 13,8 palců, vzadu najdeme dvanáctipalcové. To všechno již v základní výbavě.

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Vůbec poprvé se můžeme podívat i do interiéru, který zdobí typické červené doplňky včetně sedadel ve stejné barvě. S novou generací civiku se váže i pozměněný kokpit, který již nespoléhá na vertikálně řazenou přístrojovou desku.

Type-R podle všeho nebude jen víkendovým a okruhovým rváčem, nabídne také spoustu komfortní výbavy včetně sedmipalcového dotykového displeje s navigací, "prémiového" ozvučení či konektivity se smartphony.

Jako všechny civiky s karosérií hatchback, i Type-R bude sjíždět z továrny v britském Swindonu. Jeho motor však bude Honda vyrábět v americkém Ohiu. Jako vůbec první Honda s odznaky Type-R se právě tato generace podívá do Spojených států.

Více informací a fotky přímo z představení přineseme během tiskové konference Hondy. Sledujte náš online přenos:

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Kompletní fotogalerie zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků