Honda Civic Type-R oficiálně: Nabídne 320 koní a bohatou výbavu

Honda odhalila podrobné informace a kompletní fotogalerii modelu Civic Type-R.

Po včerejším úniku dvou nepříliš kvalitních fotek se Honda rozhodla oficiálně zveřejnit veškeré podrobnosti o svém ostrém civiku ještě před odhalením na ženevském autosalonu.

Vypadá přesně tak šíleně, jak všichni fanoušci japonských vozů doufali. Masivní nárazníky a zadní spoiler, červené doplňky a tři koncovky výfuku dodávají civiku tu správnou atmosféru hot-hatche.

Světlomety i svítilny jsou složeny z LED. Elektrony mají rozměr dvaceti palců a jsou obuty do pneumatik Continental ContiSportContact o rozměru 245/30.

Pod kapotou najdeme inovovaný dvoulitr z předchozí generace, přesně, jak se očekávalo. Přeplňovaný je turbodmychadlem a výkon v evropské specifikaci dosahuje 235 kW, tedy 320 koňských sil.

Lodě, koně i květiny. Plakáty všech ženevských autosalonů od roku 1924

Lodě, koně i květiny. Plakáty všech ženevských autosalonů od roku 1924

Potřebnou trakci na výjezdech ze zatáček se bude snažit udržet samosvorný diferenciál. Přední náprava je lichoběžníková, zadní multi-link. Standardně jsou k dispozici také adaptivní tlumiče. Nejen ty, ale i řízení, stabilizaci či mapu motoru lze ovládat pomocí režimů comfort, sport a +R.

Bohatou výbavu doplňují brzdy Brembo, které na přední nápravě mají 13,8 palců, vzadu najdeme dvanáctipalcové. To všechno již v základní výbavě.

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Honda vyrobila už sto milionů aut. Posledních 50 za třináct let

Vůbec poprvé se můžeme podívat i do interiéru, který zdobí typické červené doplňky včetně sedadel ve stejné barvě. S novou generací civiku se váže i pozměněný kokpit, který již nespoléhá na vertikálně řazenou přístrojovou desku.

Type-R podle všeho nebude jen víkendovým a okruhovým rváčem, nabídne také spoustu komfortní výbavy včetně sedmipalcového dotykového displeje s navigací, "prémiového" ozvučení či konektivity se smartphony.

Jako všechny civiky s karosérií hatchback, i Type-R bude sjíždět z továrny v britském Swindonu. Jeho motor však bude Honda vyrábět v americkém Ohiu. Jako vůbec první Honda s odznaky Type-R se právě tato generace podívá do Spojených států.

Více informací a fotky přímo z představení přineseme během tiskové konference Hondy. Sledujte náš online přenos:

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Kompletní fotogalerie zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků