Honda Civic Type-R, nový vzhled se starou technikou

Automobilka Honda v Ženevě představila svůj koncept ostrého modelu Civicu - Type-R. Máme již k dispozici snímky konceptu a spolu s ním i první přesnější specifikace. Jaký bude mít nový Type-R motor a kam zamíří? (doplněno 1.3.)
Honda Civic Type-R, nový vzhled se starou technikou

Tento týden představuje automobilka Honda v Ženevě svůj koncept Civicu Type-R. Nová studie je postavena na 3D verzi oblíbeného Civicu a na každém kroku jde vidět snahu o to, aby působila maximálně dynamicky.

Běžný model Civicu doznal jen mírných změn, protože již v tomto provedení vypadá dostatečně dynamicky a sportovně. Ovšem již první snímky odhalují rozdíly. Civic Type-R již nemá polykarbonátový pás mezi světlomety a na jeho místě se nyní nachází klasická mřížka. Nový je i přední a zadní spoiler, a také prahové nadstavce se zadním přítlačným křídle,. Hlavní odlišností jsou tak velká 19" kola z lehké slitiny s pneu o rozměru 245/35.

Pro mnohé zájemce je důležitý také motor, který se nakonec v Civicu Type-R objeví. Půjde o stejný atmosférický motor o objemu 2.0 litru s technologií i-VTEC, který dává výkon 147 kW (200 k). Již horší zprávou je, že Honda nehodlá přinést na trh silnější verzi, a tak jediným ostrým nářadím z dílny Hondy zůstane u Civicu známý dvousetkoňový agregát. Na druhou stranu i nová generace Civicu Type-R bude zaměřena na maximální emoce a zážitek z jízdy, a tak snad opět přijde model, který bude oproštěn od všeho zbytečného a bude čistokrevnou silniční motokárou. Na rozdíl od konkurence, by mělo jít o opravdový hot hatch, který nebude souborem kompromisů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Honda Civic Type-R

Tip: Živé fotografie z představení nové Hondy Civic Type-R najdete v našem fotospeciálu z ženevského autosalonu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků