Honda Civic Type-R, nový vzhled se starou technikou

Automobilka Honda v Ženevě představila svůj koncept ostrého modelu Civicu - Type-R. Máme již k dispozici snímky konceptu a spolu s ním i první přesnější specifikace. Jaký bude mít nový Type-R motor a kam zamíří? (doplněno 1.3.)
Honda Civic Type-R, nový vzhled se starou technikou

Tento týden představuje automobilka Honda v Ženevě svůj koncept Civicu Type-R. Nová studie je postavena na 3D verzi oblíbeného Civicu a na každém kroku jde vidět snahu o to, aby působila maximálně dynamicky.

Běžný model Civicu doznal jen mírných změn, protože již v tomto provedení vypadá dostatečně dynamicky a sportovně. Ovšem již první snímky odhalují rozdíly. Civic Type-R již nemá polykarbonátový pás mezi světlomety a na jeho místě se nyní nachází klasická mřížka. Nový je i přední a zadní spoiler, a také prahové nadstavce se zadním přítlačným křídle,. Hlavní odlišností jsou tak velká 19" kola z lehké slitiny s pneu o rozměru 245/35.

Pro mnohé zájemce je důležitý také motor, který se nakonec v Civicu Type-R objeví. Půjde o stejný atmosférický motor o objemu 2.0 litru s technologií i-VTEC, který dává výkon 147 kW (200 k). Již horší zprávou je, že Honda nehodlá přinést na trh silnější verzi, a tak jediným ostrým nářadím z dílny Hondy zůstane u Civicu známý dvousetkoňový agregát. Na druhou stranu i nová generace Civicu Type-R bude zaměřena na maximální emoce a zážitek z jízdy, a tak snad opět přijde model, který bude oproštěn od všeho zbytečného a bude čistokrevnou silniční motokárou. Na rozdíl od konkurence, by mělo jít o opravdový hot hatch, který nebude souborem kompromisů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Honda Civic Type-R

Tip: Živé fotografie z představení nové Hondy Civic Type-R najdete v našem fotospeciálu z ženevského autosalonu.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků