Honda Civic Type-R Mugen si našla cestu do Evropy, za více než milion korun

Není žádnou novinkou, že ladičská společnost Mugen hodlá na trzích nabídnout dále posílenou variantu prestižního modelu řady Civic od Hondy s tradičním označením Type-R. Standardní Civic jsme vám představili například v testu ojetého vozu na tomto místě, v duchu jeho nadpisu proto musíme opět prohlásit, že „ufo zase útočí“. Mugen totiž oznámil, že homologace včetně emisí proběhla úspěšně a hodlá svoji adaptaci vozu Civic Type-R nabídnout v Evropě.

Ostrý hatchback Honda Civic Type-R Mugen se před měsícem předvedl i na frankfurtském autosalonu, ale ani tehdy jsme ještě nevěděli, zda bude na našem světadílu vůbec k dispozici. Fanoušci značky napjatě čekající na verdikt Hondy si tedy mohou klidně vydechnout, příchod modelu Civic Type-R Mugen byl totiž řádně oznámen na první polovinu příštího roku. Nic to ovšem nemění na faktu, že dostat se k tomuto vozu bude doslova umění, v Evropě bude totiž k dispozici pouze 20 kusů, které budou vyprodukovány v britské fabrice. Exkluzivitu nepodtrhuje pouze nízké číslo vyrobených kusů, ale i fakt, že všechny budou nést speciální označení s unikátním výrobním číslem.

Nejvyšší výkon byl navýšen ze standardních 198 na 237 koní, což je provázeno nárůstem točivého momentu o nějakých 10 % v celém spektru využitelných otáček. Motor byl osazen novými písty, vačkovými hřídeli, sacím traktem a specifickou výfukovou soustavou. Podvozek dostal tužší odladění a diferenciál s omezenou svorností. Mugen však zapracoval i na vzhledu vozu a opatřil jej velkým křídlem na zádi a kovanými ráfky, kryjícími čtyřpístkové třmeny závodních brzd.

Cena za tento takřka závodní Civic byla v Británii stanovena na vcelku nesmlouvavých 38 599 liber (zhruba 1,1 milionu Kč).
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R Mugen
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků