Honda Civic Type-R Mugen si našla cestu do Evropy, za více než milion korun

Není žádnou novinkou, že ladičská společnost Mugen hodlá na trzích nabídnout dále posílenou variantu prestižního modelu řady Civic od Hondy s tradičním označením Type-R. Standardní Civic jsme vám představili například v testu ojetého vozu na tomto místě, v duchu jeho nadpisu proto musíme opět prohlásit, že „ufo zase útočí“. Mugen totiž oznámil, že homologace včetně emisí proběhla úspěšně a hodlá svoji adaptaci vozu Civic Type-R nabídnout v Evropě.

Ostrý hatchback Honda Civic Type-R Mugen se před měsícem předvedl i na frankfurtském autosalonu, ale ani tehdy jsme ještě nevěděli, zda bude na našem světadílu vůbec k dispozici. Fanoušci značky napjatě čekající na verdikt Hondy si tedy mohou klidně vydechnout, příchod modelu Civic Type-R Mugen byl totiž řádně oznámen na první polovinu příštího roku. Nic to ovšem nemění na faktu, že dostat se k tomuto vozu bude doslova umění, v Evropě bude totiž k dispozici pouze 20 kusů, které budou vyprodukovány v britské fabrice. Exkluzivitu nepodtrhuje pouze nízké číslo vyrobených kusů, ale i fakt, že všechny budou nést speciální označení s unikátním výrobním číslem.

Nejvyšší výkon byl navýšen ze standardních 198 na 237 koní, což je provázeno nárůstem točivého momentu o nějakých 10 % v celém spektru využitelných otáček. Motor byl osazen novými písty, vačkovými hřídeli, sacím traktem a specifickou výfukovou soustavou. Podvozek dostal tužší odladění a diferenciál s omezenou svorností. Mugen však zapracoval i na vzhledu vozu a opatřil jej velkým křídlem na zádi a kovanými ráfky, kryjícími čtyřpístkové třmeny závodních brzd.

Cena za tento takřka závodní Civic byla v Británii stanovena na vcelku nesmlouvavých 38 599 liber (zhruba 1,1 milionu Kč).
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R Mugen
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků