Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnější zadní křídlo v branži

Japonská automobilka se přijela do Ženevy pochlubit novou generací svého ostrého hatchbacku, zatím ve formě konceptu.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie

Prý koncept. Honda ví, že by byla sama proti sobě, kdyby sériový Civic Type-R vypadal jinak než auto, které právě vystavuje na autosalonu v Ženevě. Ale proč ne. Představování konceptů, které se od budoucí produkční verze liší nanejvýš v drobných detailech, se v posledních letech stalo zavedenou praxí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero paket by měl pomoci k rekordnímu času na Nürburgringu; zadní svítilny jsou částečně integrované do monstrózního zadního křídla

Radikální vzhled s výrazně závodní estetikou ukrývá techniku, která se v jednom zásadním ohledu liší od všech dosavadních Type-R. Namísto vysokootáčkového atmosféricky plněného motoru dostala nová ostrá Honda turbo. 

Parametry dvoulitrového čtyřválce nebyly dosud finalizovány. Automobilka slibuje „přes 280 koní“, točivý moment snad přesáhne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pro efektivní přenos takové síly nutností.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku sníženém o 30 mm a má agresivně vyhlížející aerodynamický paket, který podle Hondy není jen na ozdobu.

Přední spoiler a velké zadní křídlo by měly účinně redukovat vztlak ve vysokých rychlostech, zatímco hladové otvory v nárazníku slouží k chlazení motoru a brzd. Boční nástavce prahů jsou zase tvarované tak, aby mimo jiné přiváděly vzduch k zadním brzdám.

Ačkoliv zadní difuzor vypadá velice závodně, k odvodu vzduchu ve skutečnosti slouží vertikální průduchy na odtrhové hraně zadních blatníků. V nich se schovávají kola o průměru 20 palců. Hezkým detailem jsou zadní svítilny integrované do bočnic zadního křídla se dvěma funkčními plochami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spolu s Type-R Honda vystavuje i závodní Civic pro mistrovství světa cestovních vozů

Už dříve se Honda nechala slyšet, že chce, aby nový Civic Type-R byl nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. To ale bude mít co dělat. Začátkem týdne totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prolomil osmiminutovou hranici. Tenhle souboj na dálku bude ještě napínavý.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky