Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnější zadní křídlo v branži

Japonská automobilka se přijela do Ženevy pochlubit novou generací svého ostrého hatchbacku, zatím ve formě konceptu.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie

Prý koncept. Honda ví, že by byla sama proti sobě, kdyby sériový Civic Type-R vypadal jinak než auto, které právě vystavuje na autosalonu v Ženevě. Ale proč ne. Představování konceptů, které se od budoucí produkční verze liší nanejvýš v drobných detailech, se v posledních letech stalo zavedenou praxí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero paket by měl pomoci k rekordnímu času na Nürburgringu; zadní svítilny jsou částečně integrované do monstrózního zadního křídla

Radikální vzhled s výrazně závodní estetikou ukrývá techniku, která se v jednom zásadním ohledu liší od všech dosavadních Type-R. Namísto vysokootáčkového atmosféricky plněného motoru dostala nová ostrá Honda turbo. 

Parametry dvoulitrového čtyřválce nebyly dosud finalizovány. Automobilka slibuje „přes 280 koní“, točivý moment snad přesáhne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pro efektivní přenos takové síly nutností.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku sníženém o 30 mm a má agresivně vyhlížející aerodynamický paket, který podle Hondy není jen na ozdobu.

Přední spoiler a velké zadní křídlo by měly účinně redukovat vztlak ve vysokých rychlostech, zatímco hladové otvory v nárazníku slouží k chlazení motoru a brzd. Boční nástavce prahů jsou zase tvarované tak, aby mimo jiné přiváděly vzduch k zadním brzdám.

Ačkoliv zadní difuzor vypadá velice závodně, k odvodu vzduchu ve skutečnosti slouží vertikální průduchy na odtrhové hraně zadních blatníků. V nich se schovávají kola o průměru 20 palců. Hezkým detailem jsou zadní svítilny integrované do bočnic zadního křídla se dvěma funkčními plochami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spolu s Type-R Honda vystavuje i závodní Civic pro mistrovství světa cestovních vozů

Už dříve se Honda nechala slyšet, že chce, aby nový Civic Type-R byl nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. To ale bude mít co dělat. Začátkem týdne totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prolomil osmiminutovou hranici. Tenhle souboj na dálku bude ještě napínavý.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie

bazar

Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 602 km
Cena: 140 000 Kč
Honda HRV 1,5
Rok výroby: 2016
Stav: 8 005 km
Cena: 480 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 126 504 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2013
Stav: 28 179 km
Cena: 460 000 Kč
Honda Civic 1,8
Rok výroby: 2007
Stav: 95 213 km
Cena: 143 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 133 208 km
Cena: 66 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků