Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnější zadní křídlo v branži

Japonská automobilka se přijela do Ženevy pochlubit novou generací svého ostrého hatchbacku, zatím ve formě konceptu.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie

Prý koncept. Honda ví, že by byla sama proti sobě, kdyby sériový Civic Type-R vypadal jinak než auto, které právě vystavuje na autosalonu v Ženevě. Ale proč ne. Představování konceptů, které se od budoucí produkční verze liší nanejvýš v drobných detailech, se v posledních letech stalo zavedenou praxí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero paket by měl pomoci k rekordnímu času na Nürburgringu; zadní svítilny jsou částečně integrované do monstrózního zadního křídla

Radikální vzhled s výrazně závodní estetikou ukrývá techniku, která se v jednom zásadním ohledu liší od všech dosavadních Type-R. Namísto vysokootáčkového atmosféricky plněného motoru dostala nová ostrá Honda turbo. 

Parametry dvoulitrového čtyřválce nebyly dosud finalizovány. Automobilka slibuje „přes 280 koní“, točivý moment snad přesáhne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pro efektivní přenos takové síly nutností.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku sníženém o 30 mm a má agresivně vyhlížející aerodynamický paket, který podle Hondy není jen na ozdobu.

Přední spoiler a velké zadní křídlo by měly účinně redukovat vztlak ve vysokých rychlostech, zatímco hladové otvory v nárazníku slouží k chlazení motoru a brzd. Boční nástavce prahů jsou zase tvarované tak, aby mimo jiné přiváděly vzduch k zadním brzdám.

Ačkoliv zadní difuzor vypadá velice závodně, k odvodu vzduchu ve skutečnosti slouží vertikální průduchy na odtrhové hraně zadních blatníků. V nich se schovávají kola o průměru 20 palců. Hezkým detailem jsou zadní svítilny integrované do bočnic zadního křídla se dvěma funkčními plochami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spolu s Type-R Honda vystavuje i závodní Civic pro mistrovství světa cestovních vozů

Už dříve se Honda nechala slyšet, že chce, aby nový Civic Type-R byl nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. To ale bude mít co dělat. Začátkem týdne totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prolomil osmiminutovou hranici. Tenhle souboj na dálku bude ještě napínavý.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků