Honda Civic Type-R končí, tedy alespoň ve verzi sedan

Tuto zprávu patrně neopláčete, neboť tento model se u nás stejně nikdy neprodával, i tak ale stojí za pozornost.

Honda totiž oficiálně oznámila, že s koncem letošního srpna se také uzavře životní pouť Civicu Type-R sedan, který byl přitom představen jen tři a půl roku zpátky a na trh se dostal sotva před třemi léty.

Vůz, který se postupně vyráběl v závodech v britském Swindonu a japonské Suzuce, přitom od i u nás prodáváného hatchbacku Type-R neodlišoval jen jiný vzhled, ale též jiný motor. Zatímco hatchback měl a má k dispozici 150 kW výkonu, sedan se mohl pyšnit hned 168 kW ze stejného, atmosféricky plněného čtyřválce.

Důvody ukonćení výroby automobilka nezmiňuje. Že by o tento typ nebyl na relevantních trzích zájem nikdy nepadlo ani slovo, a tak důvody budou dost možná obvyklé pro dnešní dobu - příliš mnoho válců, příliš málo turb, příliš vysoká papírová spotřeba a tak podobně. O svých dalších plánech s řadou Type-R a budoucnosti hatchbacku nepadlo ani slovo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Type-R sedan
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků