Honda Civic Type R jako off-road? Tuto přestavbu chceme vidět v akci!

Máme zde další důkaz, že standardní automobily přestavěné na off-roady pokaždé vypadají naprosto úžasně. Třeba i v případě ostrého hatchbacku od Hondy.

Britské zastoupení Hondy se čas od času pustí do opravdu zajímavého projektu. Vždyť naposledy nám tamní experti ukázali Civic Type-R přestavený na pick-up. Pochopitelně, abyste na korbě mohli vozit třeba sekačku japonské značky. Podobná šílenost přitom vznikla i nyní.

Tentokrát ale neměla v přestavbě celkem dvou vozů prsty tak úplně samotná Honda, ačkoliv zodpovědným dílnám zajistila dva exempláře předprodukčních Civiců Type R se slovy „překvapte nás“. Dva projekty se ukázaly na automobilové sešlosti výrobců a prodejců SMMT Test Day na testovacím polygonu v Millbrooku.

Raritní Civic Type R pick-up postavili inženýři Hondy. Zvládne 265 km/h!

Raritní Civic Type R pick-up postavili inženýři Hondy. Zvládne 265 km/h!

Na stánku Hondy tedy největší pozornost strhl Type R přetvořený do off-road specifikace. Na voze označeném jako Civic OveRland pracovala dílna Ralpha Hosiera, která se již léta zabývá stavbou a přípravou speciálních vozů pro film, reklamu a právě i PR akce automobilek. Z fotek je zřejmé, že vozidlo ještě není v úplně dokončeném stavu. Už teď ale zřejmě koukáte na jediný Civic Type R vhodný pro výlety do terénu.

Koncept OveRland má zakázkově vyrobený off-roadový podvozek, který světlou výšku Civicu vytáhl o více jak 100 mm. O řadu čísel byl zvětšen i rozchod kol, takže karoserie dostala pořádný bodykit, který nakonec schovává i velké terénní pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 255/55/18. Po vzoru „baja bugin“ se poté do otevřené zadní části auta nastěhovala dvě rezervní kola.

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

K úpravám na pohonném ústrojí zatím Ralph Hosier nepřidává žádné informace. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby dvoulitrový přeplňovaný motor dostal pár koní navíc. Zvyšováním výkonu se ostatně zabývala druhá dílna, která si vzala Type R do parády.

V mnohem tradičnější, ale přesto velmi zajímavé úpravě, tak Team Dynamics Motorsport uvedl Civic Type R, který z původních 235 kW (320 koní) povýšil na 294 kW (400 koní) a celých 677 N.m točivého momentu (nárůst z 400 N.m). Došlo také na posílení brzdové soustavy, tužší pružiny Eibach, nastavitelné stabilizátory, lehká kola Team Dynamics a lepivější pneumatiky Dunlop DZ03G. Na rozdíl od off-roadu je ale tato stavba plně homologována pro silniční využití.   

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků