Honda Civic Type R jako off-road? Tuto přestavbu chceme vidět v akci!

Máme zde další důkaz, že standardní automobily přestavěné na off-roady pokaždé vypadají naprosto úžasně. Třeba i v případě ostrého hatchbacku od Hondy.

Britské zastoupení Hondy se čas od času pustí do opravdu zajímavého projektu. Vždyť naposledy nám tamní experti ukázali Civic Type-R přestavený na pick-up. Pochopitelně, abyste na korbě mohli vozit třeba sekačku japonské značky. Podobná šílenost přitom vznikla i nyní.

Tentokrát ale neměla v přestavbě celkem dvou vozů prsty tak úplně samotná Honda, ačkoliv zodpovědným dílnám zajistila dva exempláře předprodukčních Civiců Type R se slovy „překvapte nás“. Dva projekty se ukázaly na automobilové sešlosti výrobců a prodejců SMMT Test Day na testovacím polygonu v Millbrooku.

Raritní Civic Type R pick-up postavili inženýři Hondy. Zvládne 265 km/h!

Raritní Civic Type R pick-up postavili inženýři Hondy. Zvládne 265 km/h!

Na stánku Hondy tedy největší pozornost strhl Type R přetvořený do off-road specifikace. Na voze označeném jako Civic OveRland pracovala dílna Ralpha Hosiera, která se již léta zabývá stavbou a přípravou speciálních vozů pro film, reklamu a právě i PR akce automobilek. Z fotek je zřejmé, že vozidlo ještě není v úplně dokončeném stavu. Už teď ale zřejmě koukáte na jediný Civic Type R vhodný pro výlety do terénu.

Koncept OveRland má zakázkově vyrobený off-roadový podvozek, který světlou výšku Civicu vytáhl o více jak 100 mm. O řadu čísel byl zvětšen i rozchod kol, takže karoserie dostala pořádný bodykit, který nakonec schovává i velké terénní pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 255/55/18. Po vzoru „baja bugin“ se poté do otevřené zadní části auta nastěhovala dvě rezervní kola.

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

Hondu E už můžete v Evropě objednávat. U nás si ale musíme ještě počkat

K úpravám na pohonném ústrojí zatím Ralph Hosier nepřidává žádné informace. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby dvoulitrový přeplňovaný motor dostal pár koní navíc. Zvyšováním výkonu se ostatně zabývala druhá dílna, která si vzala Type R do parády.

V mnohem tradičnější, ale přesto velmi zajímavé úpravě, tak Team Dynamics Motorsport uvedl Civic Type R, který z původních 235 kW (320 koní) povýšil na 294 kW (400 koní) a celých 677 N.m točivého momentu (nárůst z 400 N.m). Došlo také na posílení brzdové soustavy, tužší pružiny Eibach, nastavitelné stabilizátory, lehká kola Team Dynamics a lepivější pneumatiky Dunlop DZ03G. Na rozdíl od off-roadu je ale tato stavba plně homologována pro silniční využití.   

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků